Browser Chrome loopt regelmatig vast

Sedert enkele weken reageert Chrome vaak niet meer als je iets wil lezen, je kan niets doen, niet schrijven, scrollen.

Ook Firefox is al een paar keer gecrasht.

Het verwijderen en herinstalleren van Chrome bracht geen oplossing..

Ik gebruik een Medion Desktop die werkt met Windows 10 64 bit.

Kan een recente update van Windows eventueel de oorzaak zijn?

Bedankt voor uw reacties met suggesties
 
Wat je vraagt zou een kristallen bol vergen vrees ik ... je beseft ook wel dat wij dat niet kunnen weten.
Los daarvan is het uiteraard wel het moment om stilaan te gaan denken aan de overstap naar Windows 11.
 
Doe eens een schijfcontrole van al je partities. (Fouten op hdd/ssd geven vaak rare prolemen.)

Of controleer instellingen brower(s), soms kan hardware acceleratie problemen veroorzaken.
Verander de instelling....

Stresstesten om te zien of het GPU (videokaart of -chip) is....

Eventueel SFC en andere al vaak genoemde controles uitvoeren.
In place windows installatie....

Voor ons is het zoals @PhilipV al zei kristallen bol of natte vinger werk....
 
Laatst bewerkt:
- als je boven aan op de puntje klikt dan op meer hulpprogramma's dan op prestaties
hier kan je wat instellen

1723117019700.png


- ook aan dacht ik aan, je mag maar 1Firewall op uw pc actief hebben !!
2 actief Firewall doet uw pc sterk vertragen of zelf bevriezen. ( ik maar een lijsje af wat het probleem kan zijn)

- wat ook kan is de Extensies een uit te schakelen en zien wat het effect is hier van of het probleem weg is
 
Ook Firefox is al een paar keer gecrasht.
Google Chrome eens updaten
Heeft niets met de browser te maken, eventvwr eens aandachtig bekijken kan wel helpen.

Zonder foutcode wordt het zomaar wat roepen.
Wat zegt deze? dient wel de minidump logging aan te staan.
 
Memory (crash) dump files worden aangemaakt wanneer je OS (Windows) crasht, en wanneer geconfigureerd. Niet wanneer een applicatie crasht. Ga je dus nietveel mee aanvangen in deze situatie.

Beide browsers eens resetten naar factory default. Mogelijks een plugin (of meerdere) die niet stabiel zijn.
Lege ruimte op de disk nakijken.
En "Disk Cleanup" eens laten lopen en alles opruimen.
 
- als je boven aan op de puntje klikt dan op meer hulpprogramma's dan op prestaties
hier kan je wat instellen

Bekijk bijlage 255376

- ook aan dacht ik aan, je mag maar 1Firewall op uw pc actief hebben !!
2 actief Firewall doet uw pc sterk vertragen of zelf bevriezen. ( ik maar een lijsje af wat het probleem kan zijn)

- wat ook kan is de Extensies een uit te schakelen en zien wat het effect is hier van of het probleem weg is
Bedankt, bij prestaties vind ik alleen : geheugenbesparing en snelheid, pagina's vooraf laden heb ik aangevinkt en standaard vooraf laden.
 
Heeft niets met de browser te maken, eventvwr eens aandachtig bekijken kan wel helpen.

Zonder foutcode wordt het zomaar wat roepen.
Wat zegt deze? dient wel de minidump logging aan te staan.
Bedankt, soms blokkeert Firefox en gaat alles weg, even daarna komt de startpagina van Firefox terug met de melding: sorry Firefox is gecrasht, wil je in Firefox verder gaan of heropstarten?
 
Memory (crash) dump files worden aangemaakt wanneer je OS (Windows) crasht, en wanneer geconfigureerd. Niet wanneer een applicatie crasht. Ga je dus nietveel mee aanvangen in deze situatie.

Beide browsers eens resetten naar factory default. Mogelijks een plugin (of meerdere) die niet stabiel zijn.
Lege ruimte op de disk nakijken.
En "Disk Cleanup" eens laten lopen en alles opruimen.
Bedankt, als je bij Chrome naar instellingen gaat heb je onderaan, net boven extensies: instellingen resetten, bij Firefox zie ik die niet, is het dit wat je bedoeld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan