Hardware Canonprinter print geen tekst meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knupke

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,ik bezit sinds 2 jaar een Canon-pixma TS5050-printer en sinds een paar dagen print hij geen tekst meer in het zwart.Gekleurde tekst wel en foto's print hij ook nog.Ik heb al een paar keer diepe reiniging gedaan en een nieuwe cartridge (PGBK) geinstalleerd maar niets helpt.Als ik de printer in fotokwaliteit laat printen dan doet hij het wel maar dan gebruikt hij blijkbaar de kleuren om te mengen tot zwart.Is dat op te lossen,Dank U
 
Zou dan een software probleempje kunnen zijn en met name een driver probleem na een ellendige Windows update.
Ga eens naar het Configuratiescherm en verwijder uw printer door op het pictogram met rechtermuisklik en dan apparaat verwijderen te klikken.
Start opnieuw op en als uw printer er in het configuratiescherm niet bij staat, klik dan weer met rechtermuisklik en dan apparaat en printers toevoegen.

Ga naar het Configuratiescherm via de Startknop rechtermuisklik > Uitvoeren. Tik daarin of kopieer control.exe
Je ziet daar dan staan Apparaten en Printerts.


Laat even weten of dat geholpen heeft. Ik heb hetzelfde probleem een paar maanden geleden ondervonden met mijn Samsung printer.
 
Het doet mij denken aan verstopte inktkanaaltjes. Zo'n verstopping door indrogen van de inkt kan gebeuren wanneer je de inkjetprinter te weinig gebruikt. Een inkjetprinter moet je eigenlijk minstens eens in de 14 dagen gebruiken om verstopping te voorkomen. Een diepe reiniging met de zwarte cartridge kan dit soms oplossen, maar dat lukt niet meer als de verstopping te erg is.
Dan kun je een reinigingscartridge aanschaffen waarmee je een of meer diepe reinigingen doorvoert, Hopelijk wordt daarmee de verstopping wel ongedaan gemaakt.
Die reinigingscartridge moet wel specifiek voor jouw type printer gemaakt zijn. Je kunt ze aanschaffen bij diverse verkopers van inkt.
Hier voor jou een reinigingscartridge (PGBK) voor jouw type printer: https://www.123inkt.nl/Canon-PGI-57...ent-zwart-hoge-capaciteit-i38899-t186223.html

Op die pagina staat ook een link naar de uitleg over het gebruik van zo'n reinigingscartridge. Ach, vooruit, ik zal die uitleg als pdf bestand bijvoegen.

Succes is niet gegarandeerd als de verstopping te erg is, maar bij mij is het een paar jaar geleden wel gelukt met mijn Canon Pixma MP610. Die had ik destijds te lang niet gebruikt. Diepe reinigingen hielpen niet. Een nieuwe zwarte cartridge plaatsen hielp ook niet, maar een paar keer diep reinigen met de geplaatste reinigingscartridge hielp wel
 

Bijlagen

  • Canon Reinigingscartridge gebruiken.pdf
    40.9 KB · Weergaven: 315
Ik heb ook 7 of 10 keer een testpagina moeten printen voordat de ontbrekende kleur er terug was. Met dit weer iets te koud mss, warm blazen of naast de radiator zetten.
Elke dag hoor ik 'm iets doen, wat, weet ik niet?
 
Mijn ervaring met Canon is dat ik nooit meer iets aanschaf van dit merk , heb vroeger een all in one gehad , na drie jaar lamp moest vervangen worden , maar dit kost zoveel als een nieuwe all in one, , dus toen maar een nieuwe all in one gekocht , ging ook maar 3 jaar mee , deze had het zelfste probleem , heb mij eens een codac van Canon gekocht , ging dag op dag 2 jaar mee, de dag dat de garantie over was was die kapot en heb gezworen van nooit meer iets can dit merk aan te schaffen , heb nu al bijna 15 jaar een Epson all in one staan en die werkt nog steeds perfect
 
Heb ook al heel lang Epson inktjet printer en ben daar nog altijd heel tevreden over. Heeft nog NOOIT een originele cartridge gehad.
Gebruik de clone cartridges van Action. Goed en goedkoop waarvoor het moet dienen. Print ook mooie foto's op fotopapier.
 
@usacandyman Dan heb je geen geluk gehad. Zeker voor fotografie staat Canon héél hoog aangeschreven... nog nét geen Nikon, maar heel erg vergelijkbaar. Ik ken professionele fotografen die zweren bij Canon !
Hier thuis hangen foto's van de 3 dochters met man en kinderen. Formaat een A4.
Ieder jaar een nieuwe foto. Weinigen geloven dat dit geprint werdt.
Het is een feit dat professionele fotografen beter resultaat hebben. Zeker als ze niet met een gewone canon EOS 350 van jaren terug genomen werden. Kwaliteit van het fototoestel zal ongetwijfeld véél verschil geven.
Maar de prijs van hun printer zal zeker ook veel groter zijn.
Denk dat we het hier gerust mogen hebben over niet professioneel materiaal.
 
Canon heeft een amateur - en een prof-range in hun fototoestellen. En de EOS reeks is inderdaad niet professioneel.
Maar wat ze te bieden hebben in de pro-range bewijst dat je ze toch maar beter au serieux neemt ...

Maar dat zegt natuurlijk niets over hun printers. Het is overigens niet omdat er hetzelfde merk op staat dat die qua engineering, ontwikkeling en produktie ook maar iets met mekaar te maken hebben !
 
Er is inderdaad keuze genoeg, maar van elk merk zal je fervente aanhangers en even zo goed fervente tegenstanders vinden.
Dus inderdaad kopen waar je je goed bij voelt ...
 
Vorig jaar hetzelfde meegemaakt met mijn HP 3520 e-all-in-one printer. Plots print die geen zwart meer en de kleuren ook niet optimaal !
Oplossing : met heet water en injectiespuitje de inktkussens besproeid en laten intrekken en de printkop laten kuisen via het hulpprogramma en dit nu en dan herhaald ! Probleem na een tijdje opgelost en tot nu toe werkt hij nog altijd prima !
 
  • Leuk
Waarderingen: Mik
Ik heb hetzelfde aan de hand gehad, mijn printer is een canon MG 5700, Ik heb de koppen eruit gehaald en dan de stroom uitgetrokken, omdat de slede iets naar links moet geschoven worden en dan kan de printkoppenhouder iets naar voor getrokken worden, dan kan de houder er uit gehaald worden. Eens die eruit is kunnen de koppen er uit getrokken worden, bij mij is dat een haakse houder, dan kunne de filters eraf gehaald en alles met lauw warm stromend water gespoeld worden, blijven spoelen tot er geen inkt meer uitkomt.
Bij mij heeft dat heel goed geholpen.

Dit is de link naar mijn printer :
Dit is de link naar uwe printer :


Succes
 
Neem een vel keukenpapier en vouw het een paar keer zodat u dik keukenpapier krijgt. Verwijder de cartridge en wrijf met spuitopening over het gevouwen keukenpapier tot je een mooie zwarte lijn krijgt. Ik doe dit al jaren en het werkt steeds opnieuw, als het nodig is natuurlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan