Windows 11 Build 23H2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Krijg de update niet om up te graden naar de laatste build. Is de reden dat mijn pc niet voldoet aan de eisen? Ga dus bij elke nieuwe build eerst een usb stick moeten aanmaken met Rufus met daarop de laatste build?
 
@haijdenh Fijn dat het je gelukt is. Ik zie aan jouw build nummer dat jij de update KB5032288 hebt geïnstalleerd. Dat is een preview update (beschikbaar gekomen op 4 december) en die had je niet hoeven installeren. Alles wat in die preview update zit, zal ook zitten in de updates die beschikbaar komen op Patch Tuesday van december (12 december, dus vandaag, na 19:00 uur in België en Nederland), maar dan zijn ze vaak beter gecontroleerd en waar nodig aangepast.
Meestal kan het geen kwaad om zo'n preview update te installeren, maar soms zitten er nog wat bugs in. Daarom raad ik zelf aan om preview updates niet te installeren.

Ja mijn AIO is up to date het gaat over mijn laptop met Windows 10 pro die ik verder moet afwerken met uw truck

Thanks
De werkwijze zoals beschreven in post #9 is alleen geschikt om te upgraden van Windows 11, versie 22H2, naar Windows 11, versie 23H2.
De beschreven werkwijze is niet geschikt om te upgraden van Windows 10 naar Windows 11, wat jij van plan lijkt te doen met je Windows 10 laptop. Daarvoor moet je een andere werkwijze gebruiken. Ik raad je dan aan om met Rufus een aangepast installatiemedium te maken. Hoe je dat doet is vermoedelijk al eerder op dit forum beschreven.
Bovendien kun je nog bijna twee jaar blijven werken met Windows 10. Windows 10, versie 22H2, zal updates blijven krijgen tot en met 14 oktober 2025.
 
@haijdenh Fijn dat het je gelukt is. Ik zie aan jouw build nummer dat jij de update KB5032288 hebt geïnstalleerd. Dat is een preview update (beschikbaar gekomen op 4 december) en die had je niet hoeven installeren. Alles wat in die preview update zit, zal ook zitten in de updates die beschikbaar komen op Patch Tuesday van december (12 december, dus vandaag, na 19:00 uur in België en Nederland), maar dan zijn ze vaak beter gecontroleerd en waar nodig aangepast.
Meestal kan het geen kwaad om zo'n preview update te installeren, maar soms zitten er nog wat bugs in. Daarom raad ik zelf aan om preview updates niet te installeren.


De werkwijze zoals beschreven in post #9 is alleen geschikt om te upgraden van Windows 11, versie 22H2, naar Windows 11, versie 23H2.
De beschreven werkwijze is niet geschikt om te upgraden van Windows 10 naar Windows 11, wat jij van plan lijkt te doen met je Windows 10 laptop. Daarvoor moet je een andere werkwijze gebruiken. Ik raad je dan aan om met Rufus een aangepast installatiemedium te maken. Hoe je dat doet is vermoedelijk al eerder op dit forum beschreven.
Bovendien kun je nog bijna twee jaar blijven werken met Windows 10. Windows 10, versie 22H2, zal updates blijven krijgen tot en met 14 oktober 2025.
van 10 naar 11 via een rufus en windows 11 pro zeker en opstarten met F 12
 
Welke handleiding ga jij nu gebruiken om je oude laptop te upgraden van Windows 10 naar Windows 11? Dat is mij niet duidelijk. Geef a.u.b. een link naar die handleiding.

Let op: Het is niet de bedoeling dat je de laptop gaat opstarten vanaf de door jou met behulp van Rufus geprepareerde USB stick. Als je dat doet, dan kun je alleen een schone installatie van Windows 11 uitvoeren. Je raakt dan alle programma's en bestanden kwijt.
Windows 10 moet gewoon draaien. Dan stop je de geprepareerde USB stick in een USB poort. Je gaat met de Verkenner naar die stick toe; je opent hem en je klikt met de rechter muisknop op setup.exe, waarna je kiest voor 'Als administrator uitvoeren'.

Voor de zekerheid maak je van tevoren een image van de C schijf, zodat je die terug kunt zetten als er wat fout gaat bij de upgrade naar Windows 11.
Verdiep je van tevoren goed in wat je allemaal moet doen. Maak er geen haastklus van.
 

aub, en alles kan gelijk blijven staan van bestanden en lokale accounts
 

aub, en alles kan gelijk blijven staan van bestanden en lokale accounts
Ge ziet ik. Kan ook nog iets:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan