Tools Bondige handleiding " Rufus "

Status
Niet open voor verdere reacties.

wivy

Steunend lid
Vip Lid
Voor Windows 10 & 11

Aanvulling voor personen die een ' LIVE ' Linux-Distro willen proberen. Ook handig voor Linux tools zoals ' Parted Magic '.
Hier worden de instellingen van de gebruiker opgeslagen (mits de juiste handeling).

@moderators, @leiding: niet nuttig verwijder het dan maar ...
 

Bijlagen

  • PHandleiding Rufus.pdf
    1.7 MB · Weergaven: 151
  • pRufus_windows_to_go.pdf
    853.9 KB · Weergaven: 67
Laatst bewerkt:
Windows-To-Go toegevoegd.
is een langdurig proces helaas, betere en snellere tools zijn beschikbaar om dit te verwezenlijken.
bij ieder gebruikte tool dien je deze windows te activeren!
 

Bijlagen

  • pRufus_windows_to_go.pdf
    853.9 KB · Weergaven: 57
Windows-To-Go toegevoegd.
is een langdurig proces helaas, betere en snellere tools zijn beschikbaar om dit te verwezenlijken.
bij ieder gebruikte tool dien je deze windows te activeren!
wivy, bedankt voor de foto, maar je zegt dat ik de windows nog moet activeren, het is een winTogo, het is alleen maar voor te testen van een programma niet om op een andere pc te plaatsen dan hoeft dit toch niet.
groetjes,

M
 
hoeft niet, maar waarom een W2G maken? heeft geen enkele nut, dan kan je evengoed VirtualBox,VMware Player of Hyper-V nemen om te knutselen ...
een goed werkend systeem verknoeien met een W2G-stick/ssd ? vragen om moeilijkheden bij niet correct gebruik: zoals je Bootmanager 'ontregelen', wie gaat dit oplossen ... ?
je speelt met vuur op deze manier, wie ben ik
1704716554384.png
 
ja, ik maak een wintogo aan met rufus en windows 11 pro daar moet ik mijn support assist in installeren.
Het gaat nog altijd om dit probleem, als er geen usb's zijn aangesloten en ik heb maar 1 ssd in mijn AIO dan kan ik toch niet veel
kiezen dat de ssd waar de wintogo opstaat en ik vink de optie aan dat hij niet aan mijn ssd kan, is toch goed of niet?
jullie zijn de kenners
 
en die 'kenners' zeggen dat je géén WinToGo nodig hebt daarvoor maar dat ook kunt doen in een 'sandbox'. zie #8 en #9.
Dat kan met de ingebouwde Sandbox uit Windows 11 of als je het over langere tijd wil behouden met VirtualBox of andere software voor virtuele machines.

1704730063924.png
 
kan ik gewoon support assist installeren in sandbox en zien of het daar zijn werk doet zonder een wintogo met rufus, waarom raadt Dell me dat dan niet aan
ik werk in sandbox met dezelfde windows dus ik kan dus toch niet zien of de fout in mijn windows systeem zit als ik geen adere draai??
Dan moet ik mijn sandbox nog gaan aanvinken want hij staat niet tussen mijn app's, eerst even googelen waar ik weke map die nu weer staat om aan te vinken
 
je sprak in vorige posts over het "testen van een programma" en niet over het opsporen van fouten in je Windows installatie. Onduidelijke of slecht gemikte vragen krijgen uiteraard antwoorden die enkel daarop slaan.

Voor het controleren van je Windows installatie bestaan er andere tools (SFC - DISM etc... moet je hier maar eens opzoeken), maar voor je oorspronkelijke vraag nl. even een appje of programma geisoleerd installeren en testen is Sandbox uitermate geschikt.
 
Ik stel voor verdere discussie ev. in een nieuw topic te starten want dit heeft niets meer te maken met het onderwerp nl. een handleiding voor het gebruik van Rufus.

Ik sluit dan ook dit topic hier af.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan