Bewerken register uitgeschakeld

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik wil graag een backup van het register terugzetten. Ik heb het register opgeschoond met CCleaner, en heb nu een probleempje dat daar misschien mee te maken heeft.
Als ik echter naar het backupbestand ga en klik op 'samenvoegen' krijg ik als bericht:
Het bewerken van het register is uitgeschakeld door de systeembeheerder.
Nu ben ik de enige gebruiker van de computer, heb alle administator rechten, dus ik snap het niet zo goed. Ik heb uit oudere berichten (die betrekking hebben op Windows XP) al gelezen dat je dit via GPEDIT.MSC kunt herstellen. Maar dan loop ik vast: hoe werkt dit dan, en geldt dit ook voor Windows 7?

Alvast bedankt!
groet,
Willem
 
Ga naar zoeken en typ regedt32.exe dan klik je rechts op en uitvoeren als admin.
Lukt het dan niet dan zit je met spyware of virus.
 
Laatst bewerkt:
Lukt het dan niet dan zit je met spyware of virus.

Denk net hetzelfde.

de 'administrator' staat nog boven jou als gebruiker,ook al bezit je alle rechten!

Het beheerdersaccount staat nog boven het administrators account. Een administrators account is een gebruikers account met administratorsrechten.
 
Mijn probleem is al opgelost (m.b.v. een handig programmaatje Vispa) maar die opmerking triggert me. Beheerder is toch gewoon het Nederlandse woord voor Administrator? Wat kan een Beheerder dan nog meer dan een Administrator?
 
Mijn probleem is al opgelost (m.b.v. een handig programmaatje Vispa) maar die opmerking triggert me. Beheerder is toch gewoon het Nederlandse woord voor Administrator? Wat kan een Beheerder dan nog meer dan een Administrator?

Een administrator is een gebruiker die op de computer meer rechten heeft dan een gewone gebruiker.
De beheerder is wie gans het systeem beheert. Een systeem kan gehackt worden, en een hacker kan het administratorsaccount uitschakelen.
 
Laatst bewerkt:
Een administrator is een gebruiker die op de computer meer rechten heeft dan een gewone gebruiker.
De beheerder is wie gans het systeem beheert. Een systeem kan gehackt worden, en een hacker kan het administratorsaccount uitschakelen.

Oke, maar hoe maak ik mezelf dan beheerder? Bij accounttypes zie ik alleen standaardgebruiker of administrator (W7 prof 64-bits)
 
doe het volgende eens ..
Allereerst klik/dubbleklik je op Computer, zodat je het Explorervenster krijgt, waarin alle schijven staan vermeld.

Vervolgens klik je met rechts die partitie of harde schijf aan, waarmee je problemen hebt en kies je in het uitklapmenu voor Eigenschappen.

Je klikt vervolgens in het venster Eigenschappen van ....op de tab Beveiliging en dan op de knop Bewerken.

Klik in het venster Machtigingen voor .... in het bovenste binnenvenster op Gebruiker (User)/jouw naam

en vervolgens klik je in het onderste binnenvenster onder Toestaan, achter Volledig beheer het hokje aan.

Vervolgens zie je dat alle hokjes aangevinkt worden.

Klik op de knop Toepassen en daarna tweemaal op de knop OK.

Hierna heb je de rechten op die partitie of harde schijf toegeeigend en kan je vervolgens weer alle handelingen verrichten, die je normaal gewend bent te doen..
 
doe het volgende eens ..
Allereerst klik/dubbleklik je op Computer, zodat je het Explorervenster krijgt, waarin alle schijven staan vermeld.

Vervolgens klik je met rechts die partitie of harde schijf aan, waarmee je problemen hebt en kies je in het uitklapmenu voor Eigenschappen.

Je klikt vervolgens in het venster Eigenschappen van ....op de tab Beveiliging en dan op de knop Bewerken.

Klik in het venster Machtigingen voor .... in het bovenste binnenvenster op Gebruiker (User)/jouw naam

en vervolgens klik je in het onderste binnenvenster onder Toestaan, achter Volledig beheer het hokje aan.

Vervolgens zie je dat alle hokjes aangevinkt worden.

Klik op de knop Toepassen en daarna tweemaal op de knop OK.

Hierna heb je de rechten op die partitie of harde schijf toegeeigend en kan je vervolgens weer alle handelingen verrichten, die je normaal gewend bent te doen..



Goedenavond,

Ik heb het zelfde probleemik kan ook niet bij me edit register.
Wat hierboven beschreven is werkt bij mij niet onder win7.

Ziijn er nog oplossingen, ik wordt er gek van door die systeembeheerder.

Gr Rob
 
werkwijze om de verborgen admin uit te zetten
NOTE : wil je de andere gebruikers ook de volledige toegang verlenen , dan dien je dit voor elk account toe te passen...

doe het volgende ..
voorbereiding ...
1.ga naar start en type CMD in het zoekvenster
2.klik met rechts op CMD.EXE kies uitvoeren als ADMINISTRATOR
3..Type nu Net user administrator /active:yes
nu moet je ,je even afmelden ,
je zal zien dat de verborgen administrator zichtbaar is geworden

GA naar start / configuratiescherm (klasieke weergave )
dubbelklik op gebruikersaccount's
klik op gebruikersaccount in /uitschakelen
*** zet het vinkje nu uit in het volgende venster bij gebruikersaccountbeheer
HERSTART JE COMPUTER IN VEILIGE MODUS ( druk F8 tijdens de herstart )

éénmaal in de veilige modus
doe je het volgende
**************************************************
1..ga naar START / COMPUTER
2..rechtsklik op stastion C en navigeer naar EIGENSCHAPPEN kies de tap BEVEILIGING
3..klik op GEAVANCEERD
4..selecteer de tap EIGENAAR ...
je ziet nu de echte eigenaar van deze computer hij noemt zich TRUSTED INSTALLER
5...KLIK op BEWERKEN en het volgende venster verschijnt...
6...Nu selecteer je de ADMINISTRATOR en maak hem eigenaar van de pc.
Dat doe je zo:
vink onderaan
EIGENAAR VAN ONDERLIGGENDE CONTAINERS en OBJECTEN VERVANGEN aan
selecteer TOEPASSEN en OK
***negeer de foutmeldingen : kies telkens voor Doorgaan .
om de nieuwe machtigingen te bekijken dien je het DIALOOGVENSTER met de EIGENSCHAPPEN va stastion C te sluiten en opnieuw te openen..
KLIK 3 x op OK
******************************************************************

NEEM NU DE 1ste tap genaamd MACHTIGINGEN
KLIK op BEWERKEN
VINK onderaan EIGENAAR van onderliggende containers en objecten aan
BEVESTIG 2 X
ook hier weer de foutmeldingen negeren !! en doorgaan kiezen
klik nu weer BEWERKEN ..
ZET HET VINKJE UIT bij de opties voor de installer genaamd '" MACHTIGINGEN WIJZIGEN" en "EIGENNAAR WORDEN ".

ZO blijf je na herstart eigenaar van de root en behoud je alle machtigingen.
bevestig met 'TOEPASSEN '. en OK
Bevestig 2x

OOK hier weer kan je de foutmeldingen gewoon negeren door telkens 'doorgaan' te kiezen.

Om te controleren of het gelukt is ga je naar c/windows/system 32.
Neem eender welk bestand of map en verplaats die naar system32, zet ze terug naar waar ze stond.

In het begin kan je melding krijgen dat de prullenbak beschadigd is.
Maak je geen zorgen, dat is volkomen normaal.
Kies om de prullenbak leeg te maken en het probleem word automatisch hersteld.
 
Laatst bewerkt:
Hoi qtex,
Bedankt voor je reactie. Nog even ter info ik zit met win7 64bit.
Ik kom niet verder dan voorbereiding ...
1.ga naar start en type CMD in het zoekvenster
2.klik met rechts op CMD.EXE kies uitvoeren als ADMINISTRATOR
3..Type nu Net user administrator /active:yes
nu moet je ,je even afmelden ,
je zal zien dat de verborgen administrator zichtbaar is geworden
Hoe kan ik zien dat het zichtbaar is geworden, en hoe zet ik mijn configuratiescherm op klassiek.

Zou je me verder kunnen helpen.
Hier heb ik veder geen kaas van gegeten.

Gr Rob
 
CMD is ook te vinden bij Bureau Accesoires.

Linksonder op het start ikoontje en dan Alle Programma's ga dan naar Bureau-accesoires en hier vind je CMD. Klik hier op met rechtermuisklik en kies dan voor Als administrator uitvoeren
 
indien je nu dus de opdracht regel ingegeven heb in de opdracht prompt
dan sluit je dit venster niet maar klik je op start en plaats je de crusor ophet menu om af te sluiten (je krijgt hier een optie om af te melden te zien )
klik op afmelden en er verschijnt nu een blauw windows scherm waar dat je nu de admininistrator ziet en ook jouw account ( indien er meerderen accounts werden aangemaakt :zie je deze ook vermeld staan )
de administrator die je nu hier zie is de verborgen administrator

indien je je configuratiescherm geopent heb zie je rechtsboven de optie weergeven op : kies hier grote pictogramen ( dit is in de win7 de klasieke weer gave )

NOTE ; indien je de enige gebruiker ben en je heb jezelf al het account toegewezen van admininstrator dan hoef je in de voorbereiding de stap
(dubbelklik op gebruikersaccount's
klik op gebruikersaccount in /uitschakelen ) NIET TE VOLGEN : WANT DEZE STA ER DAN NIET VERMELD
 
Laatst bewerkt:
Hoi Qtex,

Het is gelukt, maar als ik nu opstart dan heb ik een administrator en een mijn naam button om door te gaan. In die button admin kan ik wel regedit gebruiken en in de mijn naam button kan ik het
niet gebruiken. Hoe krijg ik het wel gedaan onder mijn naam button, moet ik dan dit ook nog doen.

NOTE : wil je de andere gebruikers ook de volledige toegang verlenen dien je dit voor elk account toe te passen...
NEEM NU DE 1ste tap genaamd MACHTIGINGEN
KLIK op BEWERKEN
VINK onderaan EIGENAAR van onderliggende containers en objecten aan
BEVESTIG 2 X
ook hier weer de foutmeldingen negeren !! en doorgaan kiezen
klik nu weer BEWERKEN ..
ZET HET VINKJE UIT bij de opties voor de installer genaamd '" MACHTIGINGEN WIJZIGEN" en "EIGENNAAR WORDEN ".

ZO blijf je na herstart eigenaar van de root en behoud je alle machtigingen.
bevestig met 'TOEPASSEN '. en OK
Bevestig 2x

OOK hier weer kan je de foutmeldingen gewoon negeren door telkens 'doorgaan' te kiezen

Gr Rob
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan