Smartphone AVG

Status
Niet open voor verdere reacties.
@PhilipV, ik heb nergens Apple vermeld in mijn tekst en dat was ook niet eens de bedoeling dat dit in je gedachten zou springen. Er zijn OSen die helemaal op privacy zijn opgebouwd. Daar deze systemen mij niet goed gekend zijn had ik er geen enkel van opgeschreven. Als je een OS wenst dat privacy hoog in het vaandel draagt kan je geen groot OS zijn.
Ik heb ook niemand een wijsneus genoemd. Ik heb ASS en ik ben recht voor de raap. Ik filter te weinig mijn teksten en dat botst heel erg veel, maar dat is de aard van het beestje dat maar niet getemd geraakt. Het stoort me ook vaak dat ik niet zoals mijn vrouw mijn teksten niet genuanceerd schrijf. Ik bedoel het met iedereen goed. Ik heb geen enkel probleem met iemand. Neem mijn teksten dan niet beledigend aan. Ik wil nooit iemand beledigen. Ik heb heel erg veel nadelen, ook door mijn ASS dat deels mijn ik bepaald, heb ik al heel erg veel tegen muren gelopen. Vaak wil ik dan ook gewoon van de wereld verdwijnen, nee niet dood, dat wil ik niet. Ik denk er heel erg vaak aan om te vluchten van alles. Dus op een dag geen GSM, computer en weg van alles , dus ook familie, werk en zo. Het plan is uitgewerkt. Ik weet enkel niet of ik dit wel ga aankunnen om geen pc meer te hebben. Dus als jullie problemen met mij hebben, je bent niet alleen. Ik heb zelf ook heel veel problemen met mijzelf.

Je bent, waarschijnlijk onbedoeld, grappig want die verdediging die je hier geeft is precies wat ik had gezegd !!!
Ik kan je ondertussen vrij goed inschatten denk ik ... Niet ik maar Leono had ietwat gepiqueerd een opmerking gemaakt en ik had je verdedigd, begrip gevraagd. Herlees nog maar eens wat ik schreef, vooral in #29.

Ik heb HELEMAAL géén problemen met jou, waar haal je het vandaan ...
Maar ik weet wat ASS kan doen met ne mens - ik heb een hoogbegaafde zoon die met een diagnose graad F voor ASS zich een plaats in de wereld probeert te verwerven... Niet makkelijk maar ik kan wel zeggen dat mijn vrouw en ik ondertussen 25 jaar ervaring hebben.

Dankjewel, cve. Eerlijk duurt het langst!

Wat ASS is weet ik niet. Ik zal het opzoeken.

Ook ik heb totaal geen klachten over u. Integendeel!

Na mijn uiteenzetting schreef u: "Ik was ook zo een wijsneus". (Ik niet dus).

De strijd tegen computer en smartphone overheersing is inmiddels een hoofdthema in mijn leven geworden. Mijn vriendin heeft geen internet en geen telefoon.

Door haar zie ik wat de digitalisering met ons doet.

Iemand zei ooit: „Voor mannen is de computer speelgoed, voor vrouwen een gebruiksvoorwerp“. Algemeen gezegd natuurlijk.

Sindsdien probeer ik de computer als een wasmachine te zien en de smartphone als een horloge. Naar een wasmachine of een horloge ga je ook niet de hele dag kijken. Hopen wij. :)

Vlucht echter in geen geval weg van familie, werk en zo!

Dank jullie wel voor de mooie woorden. Ik heb een baan waar ik mij niet goed in voel, maar waar mijn baas mij verstaat. Hij veroordeeld mijn vaak hard aankomende gesprekken niet, maar weet ze te begrijpen. Hij gaat dieper in waardoor dat de hardheid die er vaak in zit heel erg afgevlakt word. Ik ben daarbij ook nog eens diegene die iedere nieuwe werknemer moet opleiden op het werk. Maakt niet uit op welke afdeling die nieuwelingen terecht komen. Mijn bazen vinden dat ik geduldig genoeg ben, het goed uitleg en ze voorbereid op de snelheden waaarop er eens ze ingewerkt zijn moeten halen. Enkel vrachtwagenchaufeurs moeten hun plan trekken, die moeten het doen met wat ze hun in the office zeggen. Als ik hen dan kan laden omdat ik s'avond het laatst vertrekt behalve op vrijdag. Leg ik het blijkbaar ook wel goed uit aan hun. Aan de ene kant wil ik er weg, omdat mijn lichaam stop roept, maar aan de andere kant ben ik bang om te veranderen omdat ik weet dat ik met mijn ASS strugel.

Is het wel zinvol om zo'n etiket (ASS) op je te laten plakken?

Ieder mens is uniek en als je enigszins afwijkt van de middelmaat staan er meteen mensen klaar om je in een hokje te plaatsen. Zodat zijzelf een methode hebben om met je om te gaan.

Wat levert het op om met zo'n etiket door het leven te gaan?

Ik zou zelf nooit geen enkel etiket accepteren en in het bijzonder niet als het om psychische zaken gaat.

@Leono : rapper gezegd dan gedaan en 'erkenning' helpt wel degelijk ! Dat is zo voor gay, queer, gekleurd etc... en ook voor mensen met psychische beperking of stoornis. Om daarmee te leren leven moet je eerst 'erkennen' en 'erkend worden'.

Je kan daar niet over meepraten tenzij je er mee geconfronteerd bent : jezelf of in je omgeving, geloof me !

Is het wel zinvol om zo'n etiket (ASS) op je te laten plakken?

Ieder mens is uniek en als je enigszins afwijkt van de middelmaat staan er meteen mensen klaar om je in een hokje te plaatsen. Zodat zijzelf een methode hebben om met je om te gaan.

Wat levert het op om met zo'n etiket door het leven te gaan?

Ik zou zelf nooit geen enkel etiket accepteren en in het bijzonder niet als het om psychische zaken gaat.
we moeten af van etiketten en mensen in hokjes te plaatsen en meer naar inclusie gaan
VN-verdrag voor de rechten van personen met een handicap

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan