Audio audacity

Ik zie dat dit een oud topic is. Maar goed, audacity kan ook geluid laten horen. Het ligt wel aan de bron.
Door het bij opname te monitoren (ik gebruik het niet meer)

Want ik zet het aan via configuratiescherm, geluid, opnemen aan. En de desgewenste bron, luisteren aanzetten.

Ter verduidelijking 2 afbeeldingen.

<<Opnemen met 16-bit resolutie en 44,1 KHz sample rate is meer dan voldoende om het volledige dynamische en frequentiebereik van een cassetteband vast te leggen.>>

Kwaliteit zal daarom wel miniem zijn.

In tijden van streaming, spotify en dergelijke moet er wel een héél specifieke reden zijn om de moeite te doen om cassettes om te zetten en dan uiteindelijk toch met een bedenkelijke kwaliteit te zitten, want van iets als een cassette kan je geen kwaliteit maken.

Ik doe dit dus wel. Ik heb ruim 450 casette's, en daarop staat materiaal wat niet op YouTube of zo staat. Niet allemaal maar toch wel wat.
Het belangrijkste is een goed casettedeck. Ik heb zo'n klein apparaatje gehad. Een drama. Trekt de casette's niet, speelt vals, jengelen etc.

Wel een tip, spoel de te digitaliseren cassette eerst heen en en weer terug.

Natuurlijk is het geen topkwaliteit, maar leuk is het wel om ineens weer te luisteren naar b.v. de radio uitzending van de Tribute to Freddie Mercury.

En voor radio uitzendingen is een heel leuk forum, maar dat terzijde.

Terug
Bovenaan