Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste
Ik gebruik momenteel de versie 2.0.6 van Audacity die start pas met opnemen zodra het eerste geluid komt. In het begin stottert mijn opnamen en als ik ga in zoomen slaat hij stukjes over hier en daar. Ik heb al wat geprobeerd in de latency instelling maar het lukt me niet goed om dit storing vrij te krijgen. Wie heeft hier wat ervaring mee om dit op te lossen?

Alvast bij voorbaat dank
DJ musiclover
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zet eens een vinkje bij : Softwarematig Playthrough: luisteren tijdens opnemen of monitoren van een nieuw spoor.

audacity.jpg
 
Beste
Als ik Softwarematig Playthrough aan vink krijg ik een enorme vervorming ik heb wel Buffer en vertragingscorrectie aangepast maar eerlijk gezegd dat lost ook niks op

Toch alvast bedankt voor de reactie

Musiclover
 
Dat is vreemd, kun je het ingangsniveau dan niet aanpassen bij het schuifje rechtsboven / Opnamevolume ?
Of misschien gebruik je een verkeerde input. De microfooningang in plaats van de line ingang. In dit geval overstuurd de voorversterker in de geluidskaart en is niet softwarematig op te lossen. De voorversterker is een hardwarematig iets.
Als het signaal te sterk is voor een microfoon ingang zal deze gaan vervormen door de oversturing in de voorversterker.
 
Lana

Het heeft vroeger onder Windows 7 op dezen PC altijd perfect gewerkt. Het probleem zit alleen maar in het begin van de opnamen daarna is de opnamen IO. Ik doe het nu zo dat ik een opnamen start wacht een paar seconden en begin opnieuw terwijl Auditie gewoon doorloopt dan is het perfect. Het begin van de eerste opnamen verwijder ik telkens. Als het niet beter wordt ga ik eens een ouder versie dan 6.0.2 instaleren

Groeten
Musiclover
 
Laatst bewerkt:
Dat is een goeie tip, ik gebruik zelf inmiddels ook versie 2.1.0
Maar met oudere versies heb ik nog nooit een overstuurd of vervormt geluid gehad. Ook het stotteren aan het begin van een opname klinkt mij onbekend in de oren.

Misschien ook eens kijken of de drivers van de geluidskaart in orde en up-to-date zijn. Het lijkt er op dat de audio datastroom ergens hardwarematig blijft hangen. Dit kan te maken hebben met een slecht functionerende geluidskaart.
 
Hey Vrienden

Ik had beloofd nog iets te laten weten over de audacity problemen
Het is gelukt versie 2.10 geïnstalleerd en het gaat als een fluitje het lag gewoon aan een verkeerde versie dus.

Bedankt voor jullie interesse en hulp en nog een heel fijn weekend toegewenst
Musiclover
 
@Lana het volgende word vermeld op de site van Audacity
audacity ( zie link in bericht #6) zei:
Audacity 2.1.0 also has lots of other improvements and bug fixes.!!
dit geeft me dan toch het vermoeden dat er iets verkeerd in elkaar gestoken was bij de vorige versie ...
alhoewel jij er geen hinder van had kan een ander er wel hinder mee onder vinden .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan