asus laptop vervang acu

Status
Niet open voor verdere reacties.

raymon

Steunend lid
Vip Lid
asus laptop vervang acu

op de originele acu onder de streepjes code staat k52 L691

op de laptop staat model x52D

is deze acu de goede die ik moet hebben ?
acu.jpg

bij geschikte partnumers staat op de site staat wel K52L681 en geen L691 zoals bij mij
 
2 jaar is de norm ja, en idd verplicht door de EU. Tenzij....je Apple heet. Die vegen daar hun g*t aan. Wil je daar meer dan 1 jaar garantie, moet je die appart er bij kopen.
 
beste mensen, lees eens goed jullie omschrijving van jullie telefoon. De kans is groot dat je er maar 6 maand garantie op de batterij krijgt. Geen enkele fabrikant bied 2 jaar op de batterij. Reden is dat men niet kan achterhalen of je je batterij wel goed hebt behandeld (correct laden). Dat is een uitzondering op het garantie beleid dat in België geldt.
Op het apparaat zelf heb je inderdaad 2 jaar garantie.
 
2 jaar is de norm ja, en idd verplicht door de EU. Tenzij....je Apple heet. Die vegen daar hun g*t aan. Wil je daar meer dan 1 jaar garantie, moet je die appart er bij kopen.

De verkoper is wettelijk verplicht om het tweede jaar garantie op eigen kosten toe te passen.

Na zes maanden moet u echter zelf kunnen bewijzen dat het om een gebrek gaat dat reeds vanaf het begin bestond.
Deze garantie is geldig in de ganse EU.

Twee jaar waarborg! Ja, maar... - Recht en Geld - Plusmagazine.be
 
De verkoper is wettelijk verplicht om het tweede jaar garantie op eigen kosten toe te passen.

Na zes maanden moet u echter zelf kunnen bewijzen dat het om een gebrek gaat dat reeds vanaf het begin bestond.
Deze garantie is geldig in de ganse EU.

Twee jaar waarborg! Ja, maar... - Recht en Geld - Plusmagazine.be
Met uitzondering voor batterijen. Dat is daar niet inbegrepen. Ik dacht dat dit hier de vraag is. De 2 jaar is op het toestel verplicht, maar op batterijen geldt die regel helemaal niet. meestal krijg je tussen de 6 maand en een jaar garantie op een batterij, langer is echt uitzonderlijk. Gaat je batterij na die garantie termijn stuk dan heb je heel veel kans dat ze het niet onder garantie willen herstellen.
 
Met uitzondering voor batterijen. Dat is daar niet inbegrepen. Ik dacht dat dit hier de vraag is. De 2 jaar is op het toestel verplicht, maar op batterijen geldt die regel helemaal niet. meestal krijg je tussen de 6 maand en een jaar garantie op een batterij, langer is echt uitzonderlijk. Gaat je batterij na die garantie termijn stuk dan heb je heel veel kans dat ze het niet onder garantie willen herstellen.

Lees vraag 22 eens... en natuurlijk ook het antwoord.

Veelgestelde vragen (FAQ) over de garantie - Consumentenbescherming - Home
 
Ook wel interessant, geschreven door een ICT jurist, gespecialiseerd in internetrecht.

Van accu’s is bekend dat hun levensduur al na een jaar achteruit kan gaan. Daarmee is het verminderd laadvermogen geen grond om de wettelijke garantie in te roepen. Een accu die na anderhalf jaar helemáál niet meer werkt, lijkt me echter dan weer onder de maat. Maar ik denk dat dat afhangt van hoe intensief de accu gebruikt wordt.
In ieder geval ligt de bewijslast dat deze accu onverwacht snel stuk is, bij de klant. Alleen in de eerste zes maanden draait de bewijslast om: bij elke klacht moet de winkel bewijzen dat hier sprake is van gewone slijtage of onzorgvuldig gebruik en dat de schade dus conform de verwachtingen is.

Bron: Het verschil tussen garantie en wettelijke garantie (conformiteit) - Ius Mentis

Opvallend is dat ik regelmatig fabrieks garantie en wettelijke garantie tegenkom.
 
Opvallend is dat ik regelmatig fabrieks garantie en wettelijke garantie tegenkom.

De fabrieks garantie is de garantie die de producent van het product u geeft. Die kan inderdaad minder als 2 jaar bedragen.
De wettelijke garantie is de garantie die door de EU is opgelegd ter bescherming van de particuliere klant en bedraagt 2 jaar.
De verkoper is hiervoor aansprakelijk en niet de fabrikant.
 
beste mensen, lees eens goed jullie omschrijving van jullie telefoon. De kans is groot dat je er maar 6 maand garantie op de batterij krijgt. Geen enkele fabrikant bied 2 jaar op de batterij. Reden is dat men niet kan achterhalen of je je batterij wel goed hebt behandeld (correct laden). Dat is een uitzondering op het garantie beleid dat in België geldt.
Op het apparaat zelf heb je inderdaad 2 jaar garantie.

De fabrikant kan inderdaad slechts 6 of 12 maanden garantie geven op de batterij maar het is de VERKOPER (winkel) die de wettelijke garantie moet toepassen. Zeker in het geval van een mobiele telefoon. Als de batterij van een mobiele telefoon stuk is, werkt de telefoon NIET meer. Daarom moet de batterij van een mobiele telefoon aanzien worden als één geheel met de telefoon. Een laptop waarvan de batterij stuk is kan nog met het stopcontact verbonden worden en zo werken.

Er blijft natuurlijk nog altijd het probleem dat u na 6 maand zelf moet kunnen bewijzen dat het niet uw fout is dat er iets stuk is gegaan (dat geld voor ALLE toestellen).
 
Dus de verkoper draait op voor de garantie van de batterijen als die falen, en niet de fabrikant? Waar zit de logica? Heel leuk allemaal. Stel je hebt een electro zaak, en je krijgt daar elke dag zo'n lading binnen... ik neem aan dat je uiteraard zelf voor die omruiling gaat opdraaien? Not....! Garantie afschuiven op de verkoper terwijl de fabrikant er geen meer geeft... allesbehalve realistisch. Ik hoor het graag zeggen...
 
Vermoed dat de verkoper ook wel garanties kan afdwingen aan fabrikant. Trouwens als je via net besteld en je kan dat bestellen bij fabrikant heb je ook die garantie.
 
Dus de verkoper draait op voor de garantie van de batterijen als die falen, en niet de fabrikant? Waar zit de logica? Heel leuk allemaal. Stel je hebt een electro zaak, en je krijgt daar elke dag zo'n lading binnen... ik neem aan dat je uiteraard zelf voor die omruiling gaat opdraaien? Not....! Garantie afschuiven op de verkoper terwijl de fabrikant er geen meer geeft... allesbehalve realistisch. Ik hoor het graag zeggen...

Het is de verkoper van de winkel waar u uw aankoop verricht heeft – en niet de fabrikant – die moet instaan voor het gebrek aan overeenstemming vastgesteld op basis van de wettelijke garantie
De verkoper kan u niet verplichten om beroep te doen op de fabrikant om de wettelijke garantie toe te passen.
Het is aan de verkoper die de overeenkomst met u sloot om alle maatregelen te nemen om de wettelijke garantie toe te passen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan