Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Ik heb hier thuis een laptop van mijn broer om opnieuw in te stellen. Terug gegaan naar fabrieksinstellingen. Rotzooi van programs verwijderd. Staat Win7 SP1 op.
Echter probleem met vast internet. Wifi werkt perfect, maar de lan modem maakt geen verbinding. Er staan nergens uitroeptekens of rode kruisjes bij. In hardware staat alles werkt perfect.
Als ik de lan modem wil inschakelen, gaat hij zoeken maar zegt dat er geen kabel aangesloten is. Heb al andere kabel geprobeerd. Rechtstreeks aangelegd, alles geeft geen resultaat.
Wat kan er hier mis gegaan zijn? Het is een I5 processor. Volgens de instellingen moet alles perfect werken. Als ik de kabel in mijn pc steek, werkt hij perfect.
Als de pc zegt dat het werkt en dat ik op een ander goed signaal heb, Wat kan er dan fout gaan? De RJ45 stekker van de laptop???
 
Je kan eens kijken of er een nieuwere driver beschikbaar is. Maar lijkt toch op een serieuze andere fout. Zou zoals je vermeld de connector kunnen zijn. In dat geval zal je software geen probleem zien.
 
Je kan eens kijken of er een nieuwere driver beschikbaar is. Maar lijkt toch op een serieuze andere fout. Zou zoals je vermeld de connector kunnen zijn. In dat geval zal je software geen probleem zien.

Dacht ook aan de connector. De kabel gaat op mijn desktop. Met een andere kabel gaat het ook niet op die laptop. De hardware op de laptop zegt alles in orde.
Dus volgens mij blijft enkel de connector over. Maar had graag een opinie van een kenner.
Dus bedankt. Denk dat hij het maar op wifi zal moeten houden. Tenzij hij een verbinding wil maken met een USB router.
 
Staat hij misschien uit ?
Ga eens via het configuratiescherm naar Netwerk en internet
Dan Netwerkcentrum en dan staat links adapterinstellingen wijzigen.
Je moet nu de wifi adapter en de lan adapter zien staan.

Staat daar bij de Lan verbinding uitgeschakeld zal je hem moeten inschakelen.

Anders is het inderdaad een defecte connector in de laptop en dat is niet zo snel te repareren.

Misschien heb je toevallig nog ergens een USB Lan adapter ? Als ik zo ver kon gooien kreeg je hem direct van mij.
 
Staat hij misschien uit ?
Ga eens via het configuratiescherm naar Netwerk en internet
Dan Netwerkcentrum en dan staat links adapterinstellingen wijzigen.
Je moet nu de wifi adapter en de lan adapter zien staan.

Staat daar bij de Lan verbinding uitgeschakeld zal je hem moeten inschakelen.

Anders is het inderdaad een defecte connector in de laptop en dat is niet zo snel te repareren.

Misschien heb je toevallig nog ergens een USB Lan adapter ? Als ik zo ver kon gooien kreeg je hem direct van mij.

Geeft aan "Netwerkkabel niet aangesloten".
Nochtans is de rj45 goed aangesloten. Kabel heb ik getest. Andere kabel geprobeerd. Blijft enige mogelijkheid RJ45 plug in laptop defect.
 
Je zou nog kunnen proberen om de laptop open te maken en dan de kontaktjes van deze lan connector even met de soldeerbout en een klein beetje tin er bij door te solderen. Kijk ook even of er geen printspoortje is gebroken.
Het komt soms voor dat er een pennetje los zit op de printplaat.

Is er inwendig in de connector iets defect, is dit een hopeloze zaak. Zie maar eens aan een andere passende connector te komen.
Heb je deze eenmaal gevonden is het een hele klus om deze te vervangen. In ieder geval een tin zuiger bij de hand hebben en de boel niet te heet stoken met de soldeerbout, anders gaan de printspoortjes er aan.
 
Je zou nog kunnen proberen om de laptop open te maken en dan de kontaktjes van deze lan connector even met de soldeerbout en een klein beetje tin er bij door te solderen. Kijk ook even of er geen printspoortje is gebroken.
Het komt soms voor dat er een pennetje los zit op de printplaat.

Is er inwendig in de connector iets defect, is dit een hopeloze zaak. Zie maar eens aan een andere passende connector te komen.
Heb je deze eenmaal gevonden is het een hele klus om deze te vervangen. In ieder geval een tin zuiger bij de hand hebben en de boel niet te heet stoken met de soldeerbout, anders gaan de printspoortjes er aan.

Daar begin ik niet meer aan. Heb nochtans het goede materiaal daarvoor. Maar heb een foutje aan de ogen. Ik moet inspuitingen krijgen in mijn linker oog. De eerste is al gekregen. Er moeten er nog twee komen met een interval van 6 weken. Gevolg is te weinig dieptezicht. Met die fijne soldeer op een fijne punt op zo een klein oppervlak begin ik er niet meer aan. Temeer, het is niet mijn laptop. Dus als ik hem defect maak, voel ik mij er ook voor verantwoordelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan