Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik moet een laptop kopen voor mijn dochter en ben een beetje info aan het verzamelen. Was gisteren bij een verkoper die beweerde dat een asus laptop veel betere kwaliteit is dan een acer ( weet niet wat ervan waar is maar blijkbaar is asus een originele constructeur en is acer enkel contracter die bvb aan asus vraagt om een goedkoop moederbordje te produceren voor hen, een beetje het stramien van Medion ).
Ik wil enkel iets betrouwbaars kopen want die studenten zeulen wat af met pc's en ik wil niet direkt iedere maand in de herstelling zitten.

Dank voor alle neutrale info.

ben
 
Ik heb al een aantal laptops versleten
Tot nu heb ik er weer drie
twee acers 2 en hp

Ik vind persoonlijk acer de beste
aspire 7720g
intel core duo processor
2 gb ddr2
harde schijf 2 x 125 of te samen 250 hdd

Deze kost echt niet zoveel rond de 700€
 
Thuis een MSI en een Packard bell, jaja een packard.
Beide werken zeer goed, MSI kan wel langer op een batterij werken.
Het aller belangrijkste waar je moet naar kijken = max. bedrijfsduur op batterij,lang werken op netstroom ja, maar op batterij??????????????
 
Acer Travelmate 5520

AMD Athlon 64 X2 TK-57

1.9 Ghz

15.4" WXGA

2Gb DDR2

160 Gb Harde schijf

Webcam

VistaHome Premium

549 €

dus deze valt wel mee denk ik ;)
 
Inmiddels 2 laptops en 3 computers van het merk.... geef mij maar ACER !!
Alles wat erop zit werkt! en niet afhankelijk van de software!! gewoon goed afgestemde hardware waar ook alle opties werken die aangegeven worden (ben nou eenmaal een type die aardig de pest in krijgt als dan weer dit of dat niet doet omdat ?.?.?. systeem of driver of weer wat anders het vertikt).
Die apparaten draaien als geolied naaimachines (zonder het lawaai, dan :)
Aanrader!
 
Asus

Asus

Naar mijn menig heeft Asus wel dergelijk een betere kwaliteit.
Bij Asus zit er toch betere hardware in. Bij Acer heb ik de indruk dat het meer de winst telt en daarbij de kwaliteit naar beneden haalt. Dit is toch wat ik er over denk.
Je komt bij ieder merk wel eens wat tegen die veel wind maakt en breed wordt uitgesmeerd. Maak een vergelijking in de specificaties van de verschillende toestellen en waarvoor ze moeten dienen. Vergelijk de prijs en pas dan tot aankoop overgaan.
succes.
 
Laptop van de laatste generatie heb ik niet, maar voor zover ik weet heeft sony de beste beeldschermen, vooral met het vaio model.
Die zijn een stuk duurder, maar combineren een perfect beeld met zeer goede kwaliteit (naar mijn ervaringen).
Top in alles, helaas ook in prijs.
Maar wat ben je met een snelle laptop als je er niet kan genieten van uitstekend beeld, zelfs met slechte lichtinval.
Als ik moet kiezen tussen de lower price opteer ik nig steeds voor medion, boven acer.
 
17" scherm is echt voor niets nodig. Toch niet in de prijcategorie onder de 1000€. Vergeet niet dat deze ook nog moet meegezeuld worden!

Op vele hoge scholen heeft men de mogelijkheid om goedkoop een laptop te kopen. Zo heb ik ook mijn Latitude 6500 gekocht voor een goede 1000€ minder dan op de dell-site zelf. (15,4"" full hd!)

Heb zelf hiervoor altijd acer gehd en heel blij mee. Heb hier nog een werkend model van 7 jaar oud.

Dat weinig mensen hier asus hebben, komt omdat asus zich vooral op een ander publiek richt. Ze zitten eerder in he duurdere segment (1000-1500€). Ze hebben wel degelijk betere kwiliteit omdat ze veel zelf maken.

Ik zou ook eens kijken naar een samsung. Dit merk komt met een laptop die heel goed uitgebalanceerd is. Ze maken alles zelf, behalve de cpu natuurlijk.
 
Ik heb mijn Acertje reeds 2,5 jaar en ben er zeer tevreden mee.
Echt heel goede laptop en niet super-duur.
Dus als je een goede laptop wilt voor een kleine prijs is Acer een aanrader.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan