Smartphone Apple waarschuwt voor de iPhone 12 en je pacemaker

Status
Niet open voor verdere reacties.

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
1604219652_iphone_12_front_story.jpg


Verschillende publicaties en verkooppunten waarschuwen voor het verhoogde gevaar van electro-magnetische straling met de nieuwe iPhone 12 modellen. Er werd al langer afgeraden die in de buurt van pacemakers, defilbrillatoren en ander medische apparatuur te laten komen.

Uiteindelijk heeft Apple nu schoorvoetend ook zelf een publieke waarschuwing van die aard de wereld ingestuurd.
Het nieuwe model bevat véél meer magnetische bronnen dan de vorige maar Apple 'vermoed niet' dat er problemen mee zouden kunnen ontstaan. En ze gaan door met te stellen dat sommige apparatuur 'te gevoelig' zou kunnen zijn. Kwestie van de stoelen een beetje om te draaien zou je dit kunnen noemen.
De in alle omstandigheden te respecteren veilige afstand zou zo'n 30 cm. bedragen.

Ze geven iedereen die zo'n apparaten gebruikt of rond zich heeft om de producent van die apparaten te raadplegen alvorens een iPhone 12 aan te schaffen.
Het is voorlopig niet bekend of er ook andere recente apparaten van Apple dit gevaar in zich dragen en/of Apple erop zal toezien dat dit euvel in de toekomst wordt verholpen of beperkt.

Oppassen dus toch maar .... !
 
Wat zou 5G met zendmasten die een paar duizend keer sterker zijn dan zo'n smartphone eigenlijk doen bij zo'n pacemaker ??
Dit netwerk is tegenwoordig behoorlijk dekkend.
Hier en daar zijn er plaatsen waar je niet meer hoeft te zoeken naar een zendmast met ik vermoed een behoorlijke electro-magnetische straling.
 
Ik ben hier toch nog even met mijn gedachten mee bezig.

Jarenlang heb ik de gevaren gezien van magnetische golven en smartphones. Of ik hierin gelijk had weet ik nog steeds niet, maar mijn iPhone draag ik nog steeds niet dicht op mijn lichaam.
Alles wat ik erover las van wetenschappers tot medische experts was dat het geen kwaad kon.
Alles wat ik las van complotdenkers was dat het schadelijk kon zijn.

Wie had hier nu gelijk en wie gaat hier in de toekomst gelijk krijgen ???
Ik hoop de wetenschappers. Anders vrees ik een medisch gezien catastrofale epidemie aan smartphone slachtoffers.
 
Ik maak me pas echt zorgen als (voorname) wetenschappers complotdenkers worden.
Voor nu, niet dus.
 
Wat zou 5G met zendmasten die een paar duizend keer sterker zijn dan zo'n smartphone eigenlijk doen bij zo'n pacemaker ??
Dit netwerk is tegenwoordig behoorlijk dekkend.
Hier en daar zijn er plaatsen waar je niet meer hoeft te zoeken naar een zendmast met ik vermoed een behoorlijke electro-magnetische straling.
Straling van zendmasten (of smartphones) in verband met 4G, 5G etc... is iets heel anders dan hun electro-magnetische straling. Dat zijn radiogolven !
 
Radiogolven maken ook deel uit van de EVS; ze zijn alleen minder energetisch en bijgevolg minder gevaarlijk. Wel opletten voor grenswaarden binnen het spectrum.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan