afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb visitekaartjes gemaakt met Word en wil die afdrukken. Ik probeer het eens met gewoon papier en dit is goed. Ik gebruik dan papier iets dikker (geschikt voor kaartjes en het is onleesbaar; veel te zwart. Ik vind niet hoe ik de instellingen van mijn printer kan wijzigen om dikker papioer te gebruiken. Ik heb HP Photosmart 5520.
Dank bij voorbaat.
 
Een standaaard printer zoals de meeste printers zijn kunnen enkel maar standaard papier afdrukken. Standaard papier is 80 gr. Als je nu bv 90 of 70 gr papier neemt gaat u printer daar geen probleem mee hebben, maar kies je bv voor papier van bv 150 gr dan gaat u printer of u print daar inderdaad gaan onder lijden. Als je dik papier wil afdrukken moet je eigenlijk met een semi professionele of profeszasionele printer gaan werken waar je wel papierdikte kan gaan ingeven. Maar bij een standaard printer is dit niet mogelijk. Een printer voor zakelijk gebruik is ook een professionele printer, maar daar wordt ook enkel maar 80 gr papier gebruikt, dus zal je professionele printer op een ander vlak dan kantoor moeten professioneel moeten zijn. Dus zal het niet makkelijk zijn om zo een printer te vinden en al zeker niet goedkoop.
 
bernard ga eens via start>instellingen naar de printers en scanners ...
selecteer de hp printer en klik op beheren ..klik vervolgens op "voorkeurinstellingen voor afdrukken " klik verder op eigenschappen ..
bij papier klik je op "meer " en als "wenskaarten " vermeld word dan kies je deze ook al wil jij dus visitekaartjes afdrukken .. ( de reden hiervoor is dat de wenskaart(en) ook bedenkelijk van dikkere kwaliteit is )*
*mocht het zijn dat je deze optie kunt gebruiken en je wilt nadien terug naar gewoon papier dien je dit weer te corrigeren .
 
Mik;n235448 zei:
Mijn Epson aanvaar alle papier tot 280gr. Erboven print hij niet. Gebruik normaal 80gr.

Vroeger had ik er geen enkel probleem mee. Ik kon gemakkelijk visitekaartjes afdrukken. Als ik nu een exemplaar afdruk op gewoon papier is alles ok, maar op iets dikker papier is de tekst veel te dik en bijgevolg onleesbaar. Bedankt aan allen voor de uitleg.
 
plaats eens een voorbeeld van zo een exemplaar ..ik vermoed eerder dat het papier de schuldige is ! ( vergelijkbaar met vloeipapier )*
*haal je straat , telefoonnummer en email adres weg enkel je naam " bernard " is voldoende om er inzicht op te hebben !
 
Qtex;n235450 zei:
bernard ga eens via start>instellingen naar de printers en scanners ...
selecteer de hp printer en klik op beheren ..klik vervolgens op "voorkeurinstellingen voor afdrukken " klik verder op eigenschappen ..
bij papier klik je op "meer " en als "wenskaarten " vermeld word dan kies je deze ook al wil jij dus visitekaartjes afdrukken .. ( de reden hiervoor is dat de wenskaart(en) ook bedenkelijk van dikkere kwaliteit is )*
*mocht het zijn dat je deze optie kunt gebruiken en je wilt nadien terug naar gewoon papier dien je dit weer te corrigeren .

Ik heb daar ook al naar gezocht, maar "wenskaarten" of visitekaarten" staat er niet bij. Het rare is dat het vroeger wel lukte zonder instellingen te wijzigen.
 
is voor je printer ook het HP Solution Center aanwezig … zelf gebruik ik dus de HP Deskjet F4210 en is hier ook het solution center aanwezig ..
eerder wel was deze na een eerdere upgrade in het begin toen de Win10 uitkwam verdwenen maar heb deze dan weer opgehaald ..
*mogelijk dat je de printer software eens dient te herinstaleren ..
 
Qtex;n235452 zei:
plaats eens een voorbeeld van zo een exemplaar ..ik vermoed eerder dat het papier de schuldige is ! ( vergelijkbaar met vloeipapier )*
*haal je straat , telefoonnummer en email adres weg enkel je naam " bernard " is voldoende om er inzicht op te hebben !

Hier zie je een copie van het zwaardere papier. Met gewoon papier is alles ok. Toen ik vroeger etiketten afdrukte had ik geen enkel probleem.
 

Bijlagen

  • photo18471.jpg
    photo18471.jpg
    35.1 KB · Weergaven: 110
Qtex;n235455 zei:
is voor je printer ook het HP Solution Center aanwezig … zelf gebruik ik dus de HP Deskjet F4210 en is hier ook het solution center aanwezig ..
eerder wel was deze na een eerdere upgrade in het begin toen de Win10 uitkwam verdwenen maar heb deze dan weer opgehaald ..
*mogelijk dat je de printer software eens dient te herinstaleren ..

Ja Qtex, ik denk dat een herinstallatie het beste zal zijn hoor. Ik had daar nog niet aan gedacht. Sorry.
 
je hoeft géén sorry te zeggen ..das zeker niet nodig ..
maar kan het niet zo zijn dat je de lettertype dient aan te passen ..zet deze eens wat groter ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan