Status
Niet open voor verdere reacties.
De ipad was dus te activeren door een ander persoon, enkel het "findmyphone" was nog in de oude account van de eigenaar aanwezig.
Ik nam deze middag opnieuw contact op met Apple, net een mail gekregen, en om de ipad te activeren word niet meer de Apple ID gevraagd. Dat is opgelost.
Maar nu zou ik mijn wpa code er willen uithalen.
Kan ik dat doen via de besturing van die ipad maar zonder de configuratie uit te voeren, of zou ik beter het toestel opnieuw leegmaken?
 
Heb het gisteren al direct gevonden. De ipad opgestart. Het aanmaken van de Appleid gewoon overslaan. De vraag om een loginpas, gewoon overslaan. Dat is voor de eigenaar zelf.
Dan naar instellingen en wifi. Mijn wifi selecteren en een klikje op het knopje "vergeten".
Hij connecteert niet langer met mijn router.
De Ipad gaat deze week terug naar Geraardsbergen.
 
de aanhouder wint wederom hier ... fijn dat het je gelukt is .
 
Ik wil hier nog iets uitklaren.
Op deze pagina van de website van Apple staat een telefoonnummer voor gratis support de eerste 90 dagen na aankoop van je product
Contact opnemen met Apple Support - Apple Support
Dit nummer kreeg mijn kameraad mee in de computerwinkel voor zijn ipad die 3 jaar oud is. Het heeft hem veel geld gekost.
Maar om een Appleproduct te unlocken is er of andere support is er ook dit gratis nummer 080080407
Er staan nog veel meer nummers op deze pagina, indien u een probleem hebt met uw Apple product.
https://www.apple.com/benl/contact/

Dus als u de eerste dagen aan het leren bent hoe uw product werkt, dan kan u terecht bij dat eerste nummer 070/700772. Dit is denk ik in het leven geroepen om het andere support te ontlasten zodat zij in alle rust ook hun werk kunnen doen. Maar bij ernstige problemen ga je dus even kijken op https://www.apple.com/benl/contact/
 
apple is duur, maar je ziet wel dat de support wel dik in orde is bij hun. Desalnietemin vind ik het een veel te duur product.
 
Tja, ik vind het ook te duur. Maar ik denk dat het normaal is als je een goede support en beveiliging handhaaft. De mensen die ginder de telefoon aannemen moeten ook betaald worden natuurlijk.
Maar voor mij is het meer dan de prijs. het publiek dat ze aantrekken is niet mijn ding. Deze vraagstelling (mijn topicstart) staat op zo een forum. ik heb me daar laten buitengooien door 2x hun regels te overtreden. Dan ben ik daar van verlost.
Dit forum ken ik al lang. Sinds ik internet heb in 2007. Dat is voor mij het grote verschil.
Ook is het zo dat je bij een Apple niemand zo maar mag toelaten op je computer. Precies door hun beveiligingen.
Deze ipad2 nu bvb. Mijn buurman zijn dochter leert een jongen kennen. Zij mag na verloop van tijd zijn ipad ook gebruiken. Hij gaf enkel zijn login pass.
Later maakte zij, zonder hem iets te zeggen een Appleid aan en plaatste zijn ipad in "find my phone".
Wil je een software upgrade doen naar de nieuwste besturing, dan heb je pech. De upgrade word tegengehouden via de server van apple. Met bijhorende foutcode.
Een jailbreak dan? Je mag toch zelf kiezen welk OS jij gebruikt op JOUW apparaat. Dus even android er op plaatsen? Neen, mag niet. Zelfs de soft voor een jailbreak gaat via de server van Apple. Dat moet zo vanwege "find my phone" en dergelijke. Anders help je de echte dieven om die dingen te stelen en te gebruiken. Dus ook hier is het een blokkade via de Apple server.
Je moet je identificeren.
Kan, via mail of 3 beveiligingsvragen. Waar die jongen niets van af weet.
Dan rest enkel nog de support. Maar de originele factuur, op naam, is vereist.
Gelukkig dat dit nog mogelijk was. Of het was een ipad van 3 jaar (399 euro) voor het containerpark.
Dus die Apple producten zijn echt zeer persoonlijk. En dat steekt. Daarom, vooral vanwege de vele beveiligingen koop ik het niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan