Windows 10 Aanwijspijl kleurenpalet is weg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

Via "Toegankelijkheid" en daarin "Cursor en aanwijsgrootte" kan men zijn pijl aanpassen.
Dit kan volgens dikte en grootte.
Maar op mijn desktop staat er nog een 4e vakje : kleur.
Op mijn laptop staat er geen "kleur" meer bij - enkel nog wit en zwart.

Waar kan ik dit nu terugvinden ?

Flamingo :geek:
 

Cursor en aanwijzer​

De muisinstellingen staan allemaal bij elkaar. Je vindt ze hier:
  • Klik op de Startknop.
  • Klik op Instellingen (tandwiel-pictogram).
  • Klik op Toegankelijkheid.
  • Klik links op Cursor en aanwijzer.

De grootte van de aanwijzer​

De aanwijzer kan groter worden getoond, zodat hij beter opvalt. Microsoft staat vijftien stapjes toe. Sleep onder 'Aanwijzergrootte wijzigen' de knop naar rechts en de aanwijzer is meteen groter. Slepen gaat op de volgende manier:
  • Klik onder 'Aanwijzergrootte wijzigen' op de blauwe knop.
  • Houd de muisknop ingedrukt.
  • Sleep de blauwe knop naar rechts totdat de gewenste grootte is bereikt.
  • Laat de muisknop los.
Voor wie slepen minder gemakkelijk is bestaat er een alternatief:
  • Klik onder 'Aanwijzergrootte wijzigen' met de muis op de blauwe knop.
  • Druk op het toetsenbord op de toets met de pijl naar rechts.
  • Doe dit totdat de gewenste grootte is bereikt.
Let op: de aanwijzer verandert van gedaante al naar gelang de functie. Wie bijvoorbeeld een e-mailbericht typt, ziet geen wit pijltje maar een zwart verticaal streepje met een horizontaal streepje aan de boven- en onderkant. Wie de aanwijzer groter maakt, laat ook dit streepje groeien. Iets om u bewust van te zijn.

De kleur van de aanwijzer​

Ook de kleur van de aanwijzer is volledig naar eigen wens in te stellen. Onder 'Aanwijzerkleur wijzigen' staan alle opties. De eerste drie bestaan al langere tijd. De vierde optie is nieuw. Wie wil kan de aanwijzer een kek kleurtje geven.
  • Klik onder 'Aanwijzerkleur wijzigen' op de vierde optie.
  • De optie krijgt een blauw kader. Rechtsboven staat een wit vinkje, ten teken dat deze optie is geselecteerd. Onder de opties zijn acht kleuren verschenen. Klik erop en de aanwijzer neemt gelijk die kleur aan.
  • Staat uw favoriete kleur er niet tussen, klik dan op Een aangepaste kleur voor de aanwijzer kiezen.
  • Kies een kleur uit de kleurenwaaier.
De aanwijzer heeft de kleur die u selecteerde.

De dikte van de cursor​

U kent het wel: op de plek waar u tekst typt in Word of in een e-mail, knippert een verticaal streepje. Dat is de cursor. Maak het streepje voller als u hem normaal te dun vindt.
  • Klik onder 'Cursordikte wijzigen' op de blauwe knop.
  • Houd de muisknop ingedrukt.
  • Sleep de blauwe knop naar rechts totdat de gewenste dikte is bereikt. Een voorbeeld van de dikte ziet u links van de blauwe knop.
  • Laat de linkermuisknop los.
Ook hier geldt: voor wie slepen minder gemakkelijk is bestaat er een alternatief. Dit werkt op dezelfde manier als beschreven onder 'De grootte van de aanwijzer'.
 
Beste Aardbei,

Dank voor de zeer uitgebreide uitleg. Velen zullen hier iets aan opsteken.

Voor mij lukt hier niet. Maar ik heb iets ontdekt.
Er zijn nog vele andere zaken die niet op mijn laptop staan en wel op mijn desktop.
Begin dit jaar had ik een moeilijkheid met mijn laptop en een gebuur heeft mij geholpen.
Ik heb nu gemerkt dat hij - zonder mij te raadplegen - een andere versie van W10 heeft opgezet.

Ik ga nu de W10 versie van mijn desktop plaatsen op mijn laptop zodat ik alles hetzelfde heb.

Maar toch hartelijk dank voor de zeer uitgebreide uitleg.

Flamingo :geek: (y)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan