Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een ISDN splitter gekocht omdat ik niet telkens de internetkabel van pc 1 naar pc 2 wilde losmaken en verbinden. Echter als ik de 2 pc's aansluit op de splitter dan ontvangt pc 1 geen internet signaal, pc 2 wel. Kan het zijn dat de provider (xs4all) hiervoor op een of andere manier een stokje voor steekt?
 
ik heb hier juist ook eens de test gedaan met een splitter ...ook hier verkreeg ik op 1 computer een verbinding en op de andere dus niet ...verwisselde ik dan de aansluitingen in de splitter dan verkreeg de 2de pc wel verbinding en de 1ste niet ...bijgevolg denk ik dan dat het of aan de splitter zou kunnen liggen of het is inderdaad zo dat de provider dit niet toelaat ...verbind ik dan de 2desktops rechtstreeks met de modem verkrijgen ze beiden ook verbinding ..
vraagje waarom leg je niet vanaf de modem een 2de kabel aan naar de 2 de pc ...bevat jouw modem geen 5 aansluitpunten ..
 
heb jouw tip opgevolgd en het werkt. dank
het kan denk ik niet aan de splitter liggen want het is de tweede die ik hiervoor geprobeerd heb. de aansluiting op het modem (de 2e) werkt dus wel, maar je hebt dan nog een kabel door de kamer lopen. probleem opgelsot.
 
Je gebruikt de ISDN splitter niet voor wat die dient. Wat je nodig hebt is een netwerk switch.
Zulke ISDN splitter dient om een ADSL/ISDN signaal op te delen (telefonie/internet), en wordt voor de modem geplaatst. Niet om een ethernet verbinding te delen. En tegenwoordig zit telefonie zelfs digitaal bij op het ethernet (SIP).
 
ik leg de 2de kabel pas aan indien ik hier een toestel binnen krijgt of indien ik hier de reserve desktops wenst bij te werken ...
gebruik ik deze 2de kabel niet dan ligt deze mooi opgerold aan de modem.
 
Inderdaad is een switch hier de oplossing, maar je kunt ook een router met wifi mogelijkheden gebruiken. Dan kun je meteen met ook met de draadloze apparatuur zoals een smartphone o.i.d. gebruikmaken van internet. Of als je dit niet hebt maar misschien volgend jaar wel, ben je alvast op de toekomst voorbereid.
Ik zou voor het laatste kiezen, misschien iets duurder maar wel meer mogelijkheden.
 
De hardware configuratie van een RJ-45 stekker verschilt tussen de data (internet) en de telefonie. Beide zien er identisch uit maar de bedrading verschilt! Een Hub/switch is de ideale oplossing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan