Windows 11 spotnet berichten plaatsen

hallo allemaal. ik zie dat het topic is afgesloten. maar het lukt me nog steeds niet om een berichtje te zetten bij spotnet.
om mensen te bedanken. krijg nog steeds de melding PARAMETER IS ONJUIST.

heb van alles geprobeerd. maar het lukt niet!!!!!!!!! die update waar iemand over schreef in het gesloten topic.
heb ik zelfs geprobeerd. maar nee hoor. lukt niet. ik snap er niks meer van.

heb altijd dank je wel of zo kunnen schrijven bij de spots. solem zal mijn dank je welletjes wel missen.
verder kan ik alles , ik kan alleen geen bedankje zetten.

is er echt niemand die weet hoe dit op te lossen?

ik hoop dat er toch iemand is. ik gebruik eweka en spotnet de laatste nieuwe. die PhilipV heeft aangeboden.
maar het gaat niettttttt.

hellppppppppppppppp
:cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry:
 
Heb je Eweka al gevraagd of ze hun news-server niet hebben afgesloten voor reacties ? Zoals in het vorige topic al was gesuggereerd...

PS : het vorige topic was afgesloten omdat er enkel nog posts kwamen die over iets anders gingen en niet meer over de gestelde vraag. Dit soort 'kapen' van onderwerpen willen we vermijden.
 
ik heb het net gevraagd... dus kan even duren dat ik antwoord heb. mijn serverinstellingen. staan op GROEN. dus die doet het gewoon.

kreeg dit dus zal even duren eer ik antwoord krijg. maar ik houd jullie hier op de hoogte.

Thank you! Our support team has received your request and will answer you as soon as possible. In the meantime, visit our support pages to find a solution to your problem.
 
Eweka ondersteunt volwaardig posten op Usenet, dus in principe kun je met Spotnet Classic 1.9.1.1 reacties plaatsen zonder problemen.
Een paar puntjes die handig zijn om te checken bij Eweka:
  1. Postserver = news.eweka.nl
    • Poort: 119 (of 563 als je SSL wilt).
    • Gebruikersnaam + wachtwoord = je Eweka-accountgegevens.
  2. Posting is standaard toegestaan
    • Bij Eweka zijn accounts niet “download-only”.
    • Als je tóch een “440 Posting Not Allowed” fout zou krijgen, kan het betekenen dat er iets mis is met je inlog of dat je account verlopen is.
  3. Controle in Spotnet Classic
    • Ga in Spotnet naar Instellingen → Server.
    • Zorg dat “Versturen via deze server toestaan” aangevinkt staat.
    • Test of je een testreactie kunt plaatsen (bv. “test123”) bij een willekeurige spot.
👉 Conclusie: met Eweka + Spotnet Classic 1.9.1.1 zijn er geen bekende structurele problemen bij het reageren.
Als het niet lukt, zit het vrijwel altijd in de instellingen of in de database van Spotnet zelf, niet bij Eweka.

Hier is een korte handleiding om in Spotnet Classic 1.9.1.1 een testreactie te plaatsen met Eweka en zo te checken of alles werkt:

🔧 Instellen & testen reacties plaatsen​

1. Controleer je serverinstellingen
  1. Start Spotnet Classic 1.9.1.1.
  2. Ga naar Instellingen → Server.
  3. Vul in:
    • Serveradres: news.eweka.nl
    • Poort: 119 (of 563 als je SSL wilt gebruiken)
    • SSL: aanvinken als je 563 gebruikt.
    • Gebruikersnaam: je Eweka gebruikersnaam
    • Wachtwoord: je Eweka wachtwoord
    • Zet een vinkje bij Versturen via deze server toestaan.
  4. Klik op Opslaan.
2. Testreactie plaatsen
  1. Kies een willekeurige spot (bijvoorbeeld een recente muziek- of softwarepost).
  2. Klik onderaan op Reactie plaatsen.
Typ een korte test en klik op Versturen.

3. Controleren of het werkt
  • Gelukt → je krijgt geen foutmelding, de reactie verschijnt na een paar seconden in de lijst.
  • Foutmelding “440 Posting Not Allowed” → dan klopt meestal de login niet of staat het vinkje “Versturen via deze server toestaan” niet goed.
  • Andere foutmelding (database/sqlite) → dan is het een lokale databasefout, die je kunt oplossen met DBCLoader.
====

Er bestaan ook foutmeldingen zoals:​

  • no such table: comments
  • unable to open the database file
  • Of foutmeldingen gerelateerd aan geheugen en SQLite tijdens het laden van reacties, zie downloadcentrum.com
Oplossing: op basis van een handleiding op downloadcentrum.com kun je een tool genaamd DBCLoader.exe gebruiken om de reacties opnieuw in te laden:
  1. Sluit Spotnet helemaal af.
  2. Start DBCLoader.exe, klik op 'vul reacties'.
  3. Laat de tool de reacties opnieuw in je database importeren.
  4. Herstart Spotnet — de foutmeldingen zouden dan verdwenen moeten zijn.

====

Dat is zowat alles wat ik kon vinden.
 
Eweka ondersteunt volwaardig posten op Usenet, dus in principe kun je met Spotnet Classic 1.9.1.1 reacties plaatsen zonder problemen.
Een paar puntjes die handig zijn om te checken bij Eweka:
  1. Postserver = news.eweka.nl
    • Poort: 119 (of 563 als je SSL wilt).
    • Gebruikersnaam + wachtwoord = je Eweka-accountgegevens.
  2. Posting is standaard toegestaan
    • Bij Eweka zijn accounts niet “download-only”.
    • Als je tóch een “440 Posting Not Allowed” fout zou krijgen, kan het betekenen dat er iets mis is met je inlog of dat je account verlopen is.
  3. Controle in Spotnet Classic
    • Ga in Spotnet naar Instellingen → Server.
    • Zorg dat “Versturen via deze server toestaan” aangevinkt staat.
    • Test of je een testreactie kunt plaatsen (bv. “test123”) bij een willekeurige spot.
👉 Conclusie: met Eweka + Spotnet Classic 1.9.1.1 zijn er geen bekende structurele problemen bij het reageren.
Als het niet lukt, zit het vrijwel altijd in de instellingen of in de database van Spotnet zelf, niet bij Eweka.

Hier is een korte handleiding om in Spotnet Classic 1.9.1.1 een testreactie te plaatsen met Eweka en zo te checken of alles werkt:

🔧 Instellen & testen reacties plaatsen​

1. Controleer je serverinstellingen
  1. Start Spotnet Classic 1.9.1.1.
  2. Ga naar Instellingen → Server.
  3. Vul in:
    • Serveradres: news.eweka.nl
    • Poort: 119 (of 563 als je SSL wilt gebruiken)
    • SSL: aanvinken als je 563 gebruikt.
    • Gebruikersnaam: je Eweka gebruikersnaam
    • Wachtwoord: je Eweka wachtwoord
    • Zet een vinkje bij Versturen via deze server toestaan.
  4. Klik op Opslaan.
2. Testreactie plaatsen
  1. Kies een willekeurige spot (bijvoorbeeld een recente muziek- of softwarepost).
  2. Klik onderaan op Reactie plaatsen.
Typ een korte test en klik op Versturen.

3. Controleren of het werkt
  • Gelukt → je krijgt geen foutmelding, de reactie verschijnt na een paar seconden in de lijst.
  • Foutmelding “440 Posting Not Allowed” → dan klopt meestal de login niet of staat het vinkje “Versturen via deze server toestaan” niet goed.
  • Andere foutmelding (database/sqlite) → dan is het een lokale databasefout, die je kunt oplossen met DBCLoader.
====

Er bestaan ook foutmeldingen zoals:​

  • no such table: comments
  • unable to open the database file
  • Of foutmeldingen gerelateerd aan geheugen en SQLite tijdens het laden van reacties, zie downloadcentrum.com
Oplossing: op basis van een handleiding op downloadcentrum.com kun je een tool genaamd DBCLoader.exe gebruiken om de reacties opnieuw in te laden:
  1. Sluit Spotnet helemaal af.
  2. Start DBCLoader.exe, klik op 'vul reacties'.
  3. Laat de tool de reacties opnieuw in je database importeren.
  4. Herstart Spotnet — de foutmeldingen zouden dan verdwenen moeten zijn.

====

Dat is zowat alles wat ik kon vinden.



ik vind die DBCLoader.exe niet. waar kan ik die halen? thanksss alvast
 
dit kreeg ik net van eweka:
Geachte klant,

Dank voor uw email. Om te posten in een discussiegroep dient u de volgende gegevens in te vullen in uw news client:
- Serveradres: post.eweka.nl
- Port: 119
- Uw gebruikersnaam en wachtwoord.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Eweka

heb al beantwoord. dat dat niet helpt. dus..... wachten tot ze met een andere oplossing komen.

mischien heb ik de goede DBCLoader.exe niet. deze was voor 1.8.1 .
 
Zie je reactie 8 : je connecteert blijkbaar met SSL.
maar in je reactie 7 zie je duidelijk dat voor SSL verbinding niet 119 maar 563 dient te worden gebruikt.

1756813828671.png


Eweka zou je dat ook wel mogen vertellen.
Maar ik zie ook dat Eweka je een antwoord geeft alsof je iets gevraagd hebt i.v.m. het posten van bijdragen op een discussiegroep en dat is het niet : je wil reacties geven op spots in hun Usenet server ... en dat is iets anders.
 
nu krijg ik dit van eweka. ze weten toch duidelijk dat ik geen bedankjes kan zetten. dat heb ik hun geschreven.
Geachte klant,

Dank voor uw email. Om u verder te kunnen helpen, verzoeken wij u vriendelijk om ons een screenshot of foto toe te zenden met de foutmelding die u ontvangt. Graag alleen de foutmelding, zonder achtergrondgegevens. Ook willen we graag een screenshot of foto ontvangen van de gegevens/instellingen zoals u deze heeft ingevuld in uw news client. Het kan zijn dat er een instelling niet goed is ingevuld.

Wij zien de screenshots/foto's graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Eweka

Zie je reactie 8 : je connecteert blijkbaar met SSL.
maar in je reactie 7 zie je duidelijk dat voor SSL verbinding niet 119 maar 563 dient te worden gebruikt.

Bekijk bijlage 256778

Eweka zou je dat ook wel mogen vertellen.
Maar ik zie ook dat Eweka je een antwoord geeft alsof je iets gevraagd hebt i.v.m. het posten van bijdragen op een discussiegroep en dat is het niet : je wil reacties geven op spots in hun Usenet server ... en dat is iets anders.

dit heb ik net geprobeerd.... helpt ook niet, heel veel dank dat je me helpt. zelfs eweka komt er niet uit geloof ik. ik kon altijd dank je wel schrijven bij iemand. nu niet meer.
 
Terug
Bovenaan