Status
Niet open voor verdere reacties.
@Qtex natuurlijk is dat mogelijk..zelf meegemaakt BGC razend bellen tot medemerker iets anders vertelde dat ik bij buren internet nam maar Nick zegt van niet..
heb gisteren gezegt dat ik paar jaar geleden bij vriend ook laptop en telenet ook traag internet had heb opgelost..na lang klikken en doen had ik ineens een menuke over snelheid stond links bollekens met auto 12 en nog van alles heb aangevinkt 54 en internet was ok mms geloof je niet dat het zo was!!!! maar weet het echt niet meer
 
Nieuwe Telenet-modem
Een upgrade van je internetinstallatie thuis was eenvoudig, tot Telenet besliste om zijn modem te combineren met een draadloze internetrouter. Op zich geen probleem, behalve dat die router in de modem zelf is ingebouwd. Bijzonder handig voor de gebruiker: alles zit voortaan in één kastje ingebouwd. Op de Telenet-router vind je 4 ethernetaansluitingen voor je digitale tv en computers.Lees dit




Om meer aansluitingen te krijgen, koop je best een switch met vier of acht gigabitnetwerkaansluitingen. Sluit die aan op eender welke poort op je Telenet-router. Draadloos is die router tamelijk goed, maar intussen zijn er wel snellere en betere internetrouters. Om draadloos je installatie te upgraden, heb je twee opties. De eerste is de meest eenvoudige: een access point. Dat sluit je met een netwerkaansluiting aan op de Telenetrouter, en klaar is Kees.
Wil je liever een draadloze router gebruiken, of heb je er thuis een staan? Dan wordt het wat complexer. In de Telenet-modem zit al een router, en een router achter een router geeft soms problemen. Omdat je nagenoeg niets kan instellen bij Telenet, uitgezonderd het in- en uitschakelen van het wifi-signaal, moet je je aparte router als switch instellen. Dit kan in het instellingenmenu van de router, meestal met de optie ‘Pass through’. Schakel op je tweede router ook sowieso DHCP en NAT uit om conflicten te voorkomen. Lukt het daarna nog niet, neem dan contact op met de Telenet helpdesk.
 
@Qtex ik heb hier eens ooit een laptop binnen gekregen wel deze persoon had wel 7 draadloze verbindingen waaruit hij kon kiezen ...
ik weet niet hoe dit mogelijk is , maar dit is een feit !
volgens mijn bevindingen is dit wel mogelijk...met de problemen van Scarlet ja al eens liften bij de buren(mag niet maar nood breekt wet)had dit wel ook eens gedaan met laptop problemen opgelost.. weken later poker ik op laptop ineens verbinding weg trug verbinding kijk na die verbinding en ik was weer aan het liften ...wel mijn wifi eerst ingelogt met key...... in je afbeelding moet je alle verbindgen verwijderen die je niet gebruikt want als die kort bij een liggen zoekt Windows het beste allez tis maar wat ik heb meegemaakt ..alles verwijderd alleen het mijn nog en nooit nog probs
 
Ik had aan de jonge leeftijd van je Laptop al het vermoeden dat je een 802.11n Wireless Card hebt. Daarom heb ik #10 geplaatst. En dat ik na update #55 was teruggevallen van 300 naar 54 Mbps ondanks dat er een 802.11n in mijn PC zit. Heb toen zelfs de telenet draadloze modem eens geprobeerd op N alleen. Maar toen had ik natuurlijk geen draadloos bereik meer Nadat ik de PC met herstel teruggezet had tot voor deze update werkt mijn PC draadloos weer met een constante van 300 Mbps met de modem van Telenet. Heb je mischien onlangs ook zo een optionele update aangeboden gekregen van Windows en geinstalleerd.
 
Wil je liever een draadloze router gebruiken, of heb je er thuis een staan? Dan wordt het wat complexer. In de Telenet-modem zit al een router, en een router achter een router geeft soms problemen. Omdat je nagenoeg niets kan instellen bij Telenet, uitgezonderd het in- en uitschakelen van het wifi-signaal, moet je je aparte router als switch instellen. Dit kan in het instellingenmenu van de router, meestal met de optie ‘Pass through’. Schakel op je tweede router ook sowieso DHCP en NAT uit om conflicten te voorkomen. Lukt het daarna nog niet, neem dan contact op met de Telenet helpdesk.

Vanwaar kom jij met deze info? Als jij een eigen router wil gebruiken, draadloos of niet , dan kun je de ingebouwde router in de telenet modem zelf uitschakelen via mijn telenet.
Wat je wel moet doen is alle instellingen goed noteren van de ingebouwde router in de telenet modem, voor het geval je jou moest bedenken en terug de draadloze ingebouwde router wil gebruiken.

Lees hier eens #28
http://www.pctuts.be/f21/snelheid-telenet-44602/index3.html#post165102
 
Vanwaar kom jij met deze info? Als jij een eigen router wil gebruiken, draadloos of niet , dan kun je de ingebouwde router in de telenet modem zelf uitschakelen via mijn telenet.
Wat je wel moet doen is alle instellingen goed noteren van de ingebouwde router in de telenet modem, voor het geval je jou moest bedenken en terug de draadloze ingebouwde router wil gebruiken.

Lees hier eens #28
http://www.pctuts.be/f21/snelheid-telenet-44602/index3.html#post165102



Haal meer uit je Telenet-verbinding met nieuwe hardware | ZDNet.be
 
das juist via mijn telenet>internet> draadloos internet > instellingen kun je dat zeker aanpassen maar ik reageerde op de link welke jij geplaatst had in bericht 52 daar spreekt met over de D-link
 
Zou dat de laatste Modem zijn van Telenet de bovenste stekker is van de Modem.
Heeft onderaan een wit schuivertje om aan en uit te zetten.

Bovenste.jpg
 
Laatst bewerkt:
@ Lucdebruyker
is dit een foto van bij u zelf ?
het is zo te zien ook een Doxcis 3 modem/router
die van mij heeft juist langs de inplug van de stroomstekker een zwarte aan/uit knop die ik dan dient in te drukken .
het volstaat echter niet om enkel de schakelaar om te zetten ..
als het de bedoeling is om deze te resetten dien je ook de stroomplug los te koppelen als ook met een recht geplooide paperclip in het gaatje te prikken ± 5mm
 
qtex Ja dat is een foto van bij mij thuis. Ik had ook eerst ene met zwarte aan/uit knop. Deze heb ik gekregen na de grote stroompanne van Telenet en toen zag ik dat het weer een iets andere was aan de stekker en aan dat witte schuivertje. Tijdens die stroompanne kon ik nog altijd draadloos surfen op deze van mijn buurman met Belgacom.
 
ik heb géén Whop abbo maar nog steeds mijn oude Fibernet Shake en ik haal dezelfde snelheid (zelfs iets meer ) dan u Luc
Download Speed: 57297 kbps (7162.1 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 3785 kbps (473.1 KB/sec transfer rate)
Latency: 20 ms
woensdag 21 augustus 2013 18:53:20

Wist je dat je ook een nieuwe modem gratis kunt krijgen van Telenet. Dan eentje die wel de volle snelheid haalt. En dan ben je wél whop voor dezelfde prijs.
 
Wist je dat je ook een nieuwe modem gratis kunt krijgen van Telenet. Dan eentje die wel de volle snelheid haalt. En dan ben je wél whop voor dezelfde prijs.

is de Doxcis 3 modem/router dan weer vervangen door een andere versie !!
dacht dat de Doxcis 3 de nieuwste was ..

opmerking : ben juist op mijn telenet geweest " mijn modem " en ik bezit dus over de laatste nieuwe " Modem/Router EuroDoxcis3 "
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan