Status
Niet open voor verdere reacties.
Ashampoo_Snap_2013.08.25_11h40m28s_006_.png
 
das in elk geval raar en ik zou dan contact opnemen met Telenet zelf ....daar jezelf al vermelde ook het abbo "Fibernet shake "te bezitten ...

zet je Wifi kanaal eens op Automatisch en je huidige Wifi kanaal op 9 ...klik dan op bewaar ..en zie wat het geeft ..
je kan altijd deze aanpassing weer veranderen ..
 
Ok ,Staat nu op 9 en automatich en nu heb ik deze waarden:

Download Speed: 21928 kbps (2741 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 3830 kbps (478.8 KB/sec transfer rate)
Latency: 10 ms
zondag 25 augustus 2013 11:52:44
 
Bij telenet zeggen ze dat 2.4 de beste instelling is voor mij is en zo wordt ik automatisch op 2.4 gezet

dan vind ik het bij zonder raar dat gezien ik hetzelfde abbo heb als jij ik deze instellingen dus wel kan veranderen ....
vraag hen ne keer of dit per provincie verschilt ....dat zij deze werkwijze handhaven !
 
Je kan de instellingen wel veranderen. Ik bedoel dat zowel mijn PC en Laptop geen 5 GHZ ondersteunen. Praktisch nog geen enkele trouwens.
 
weeral gans mijn uitleg gedaan ,dus daar de collega s weten daar blijkbaar niets van elkaar.
Uwordt automatisch naar 2,4 ghz gezet omdat dit de meest juiste verbinding vooru is.

Een draadloze verbinding is afhankelijk van zoveel factoren en wordt hier door beïnvloed en bla bla bla

heeft u zelf een router geïnstalleerd?
ik : nee
Telenet: een d-link?
x: niets is veranderd
x: de installatie is hetzelfde gebleven
Telenet: alleen de modem van Telenet?

Telenet: kan zijn dat u te ver van de modem verwijderd bent en een acces point of router moet bij installeren zodat uw signaal verder kan reiken
en dan maar juist gezegd dat ik bij mijn pc bij de modem had gezet .

misschien zijn er veel stoor zenders in huis, bv als modem achter tv staat enz


probeer eens uit of u de modem kan verplaatsen en of het dan beter is , (wat heb ik al de hele tijd gedaan ?):shame:


Telenet: anders moet u even telefonisch kontakt opnemenmet onze tech dienst op het nr 015666666 zodat zij enkele testen kunnen uitvoeren of wil u dat u terug gebeld wordt door hun:shame:


x: ik heb de moden euro 3 van telenet alleen

Telenet: kan zijn dat u te ver van de modem verwijderd bent en een acces point of router moet bij installeren zodat uw signaal verder kan reiken

x: nee zelfs als ik mijn laptop naast de modem zet is het zelfde 20 MHz

Telenet1: ja maar draadloos haalt u nooit de volledige snelheid

x: ja weet ik

Telenet: misschien zijn er veel stoor zenders in huis, bvals modem achter tv staat enz

x: maar 20 bij vroeger 40 op dezelfde plaats is wel veel hoor

Telenet: probeer een uit of u de modem kan verplaatsen en of het dan beter is

x: nee hoor dat is het allemaal niet

x: nee als ik zeg dat ik mijn laptop bij de modem zet is het juist hetzelde van 20 MHz dus dat kan het niet zijn hè

Telenet: anders moet u even telefonisch kontakt opnemen met onze tech dienst op het nr 015666666 zodat zij enkele testen kunnen uitvoeren of wil u dat u terug gebeld wordt door hun
x: ja dat is weeral een betaal nr

Telenet: nee hoor ik laat u bellen dat is gratis en op zondag belt u als u vaste lijn hebt van telenet zo wieso gratis

x: ik heb hieral vele malen mijn probleem hier gezegd en telkens moet ik mijn hele verhaal nog eens neer schrijven

Telenet: Wat wilt u dat ik doe



Telenet: ik zal iemand telefonisch contact met u laten opnemen mag ik het nummer dan wordt u binnen een half uur opgebeld

x: Mijn probleem word hier toch doorgegeven aan de collega's

x: ja en dan zeggen ze jou sinaal ok is en dezelfde uitleg weer

Telenet: zij kunnen indien nodig een uitgebreide modem test doen

x: doen ze dat dan niet elke keer ?

Telenet: ja inderdaad zoals ik al zij en mijn collega's wordt het draadloos internet door zoveel dingen beïnvloed

Telenet: en ook ik heb de test gedaan

x: en ?

Telenet: ik zou eens met een andere pc of laptop proberen misschien is er een probleem met de netwerkkaart zou ook nog kunnen

x: dat heb ik al gedaan

Telenet: oudere netwerkkaarten hebben soms ook problemen hier mee

x: de netwerk kaart is ok en het is type 802 en dus de nieuwste versie

x: vroeger had ik 40MHz en nu op eens op dezelfde plaats en niets is veranderd maar 20 MHz meer ???

Telenet: Helaas mijnheer ga ik verder niets meer voor u kunnen doen ik raad u aan uw pc na te laten kijken in een pc winkel en daar te laten testen

Telenet: Ik wens u verder nog een prettig weekend en bedankt voor de chat

x: als de laptop naast de modem staat is het ook maar 20MHz dus kan daar toch niet aan zijn.

x: pc is in orde ??





Telenet: Mijnheer ik kan u een vermoedelijk betalende techsturen om alles na te kijken maar verder kan ik echt niets voor u doen









 
Telenet: Mijnheer ik kan u een vermoedelijk betalende techsturen om alles na te kijken maar verder kan ik echt niets voor u doen

En dat was het. Dat zijn geen vaste werknemers van telenet die je aan de lijn hebt maar interims of tijdelijke werknemers . Die krijgen gewoon opdracht om aan de klant dit en dat te laten proberen , en dat is alles.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan