zie niet alle mappen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi

Ik werk met windows 8.1
gebruik grabit ik heb de mappen in grabit zo ingesteld
in program files (x86) hier staat Grabit geinstalleerd hier zou ook de map cache moeten staan maar ik zie hem niet
ik heb in de map opties alle mappen zichtbaar staan ook de beveiligde mappen en bestanden staan aan maar toch mis ik er nog
kijk ik bij de instelling van grabit dan zie ik die mappen wel staan hoe kan dit ik snap er niets meer van
hoe kan ik dit oplossen
Bedankt alvast
 
als je grabit open heb ...klik dan eens op " edit " en kies preferences > folders
welk stationsletter word hier nu weer gegeven bij Cache , Download en bij Extracted files
zelf heb ik hier voor de externe schijf E gekozen en grabit werkt hier zoals het moet maar nergens zie ik op de E een map " Cache " vermeld staan ...

Ashampoo_Snap_2014.02.19_14h29m04s_001_.png
 
Ik heb het zo ingesteld

Cache: C:\Program Files (x86)\Grabit\Cache

de rest gaat naar D: extern
als ik in windows 7 kijk dan staat de map Cache er wel
is toch vreemd dat het in windows 8.1 niet zo is
als ik via preferences in Grabit naar die map ga kijken staat hij er wel
ik wilde ook een afbeelding hier van mee sturen maar dat werkt hier niet waarom weet ik niet als ik hier image insert aanklik kan ik verder niets
 
Wat bedoel je met deze cache map ?
Waarschijnlijk bedoel je dit, dus let op de laatste Temp map ! Dit is dus de standaard instelling van Grabbit. Wil je een andere locatie, dan zal je deze bij preferences op moeten geven, maar ook dan zal er een map Temp aangemaakt moeten worden.

gebruikers / (jouw gebruikersnaam) / AppData / Roaming / GrabIt / Temp

GrabIt gebruikt deze map als tijdelijke download. Zodra een bestand is gedownload wordt het naar de download map verplaatst die je zelf in GrabIt kunt instellen.
 
zoals mijn colega reeds vermeld maakt grabit gebruik van de Temp map maar als grabitt dan gedaan heeft met ophalen , controleren enz..word de Temp leeg gemaakt ...
Ashampoo_Snap_2014.02.19_16h10m18s_002_.jpg

**wil je een afbeelding plaatsen klik je op het schermpje Ashampoo_Snap_2014.02.19_16h16m05s_004_.png
-insert image > from computer > browse en selecteer een afbeelding vanaf je pc
- klik nadat je deze geselecteerd hen op " bestand uploaden " en plak dit in je bericht .
 
Zo zijn bij mij de instellingen
ik bedoel deze map Cache die zou daar waar aan gegeven moeten staan maar die staat er niet
soms kom ik bestanden tekort voor wat ik met grabit gedownload heb en vaak staan hier dan gedeeltelijke bestanden in
dat is vaak net genoeg om alles compleet temaken in windows 7 haalde ik die daar ook vandaan maar in windows 8 is die map niet tevinden
als ik bij cache (zie het plaatje ) rechts op de knop klik waar je kunt kiezen waar grabit de cache bestanden op moet slaan dan zie ik daar de map cache wel staan op C:\Program Files (x86)\Grabit\Cache, ga ik dan via de verkenner naar die map dan staat hij er niet raar of niet



Grabit1.jpg
 
het probleem bestaat dat het soms mis gaat bij u omdat je dus de Cache naar de C heb ingesteld ..terwijl de Download en de extracted files zich op de D bevinden ...
mijn advies om ook de Cache op de D te behouden ...minder kans dat het dan mis gaat !
 
Ik heb hier GrabIt eens ingesteld zoals u het zou willen hebben.
Op mijn C schijf heb ik een map GrabIt gemaakt met daarin een map Cache.
Daarna GrabIt aan het werk gezet met een Download en wat gebeurd er : Er wordt in de map Cache een nieuwe map Temp en een map Articles gemaakt door GrabIt.

In de map Temp komt de tijdelijke download te staan, pas als deze volledig is wordt deze verplaatst naar de Download map die in de preferences staat aangegeven in GrabIt.


cache.jpg
 
klopt zo was het ook in windows 7 maar nu in windows 8.1 zie ik die mappen niet
ik zie die mappen wel in het menu van grabit zie laatste foto


Ik heb hier GrabIt eens ingesteld zoals u het zou willen hebben.
Op mijn C schijf heb ik een map GrabIt gemaakt met daarin een map Cache.
Daarna GrabIt aan het werk gezet met een Download en wat gebeurd er : Er wordt in de map Cache een nieuwe map Temp en een map Articles gemaakt door GrabIt.

In de map Temp komt de tijdelijke download te staan, pas als deze volledig is wordt deze verplaatst naar de Download map die in de preferences staat aangegeven in GrabIt.


Bekijk bijlage 12184
 
hier staan deze mappen wel maar er gebeurt niets als grabit bezig is
dat zou ook kloppen want ik heb die map ook niet ingesteld

gebruikers / (jouw gebruikersnaam) / AppData / Roaming / GrabIt / Temp
 
als ik de controlle doe op de C:\ gebruikers \ **eigen naam** \ AppData \ Roaming \ GrabIt
en ik open dan de map Grabit dan zie ik daar 3 mapeen vermeld staan bij me
deze zijn
-Articles ( = leeg )
-Groups ( hier word de newsserver vermeld )
-Temp (= leeg)
Ashampoo_Snap_2014.02.20_12h24m16s_001_.jpg
echter omdat ik dus eerder al gewezen heb dat ik de externe schijf E gebruik voor grabit werden tevens de map Articles en de map Temp ook op de E vermeld ( ook deze zijn dus leeg )
 
bij mij staan die mappen alleen bij C:\ gebruikers \ **eigen naam** \ AppData \ Roaming \ GrabIt
verder nergens, ze zouden ook in de map moeten staan waar ik naar verwijs dat is dus niet zo in windows 7 is dat wel zo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan