XXClone

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Tot mijn grote spijt is de gratis lifelicentie van XXClone verlopen. Het kan dus niet meer gebruikt worden.
Via de site van XXClone kan ik wel opnieuw downloaden, maar de licentiegegevens staan er blijkbaar nog op. Zodoende werkt het niet meer. XXClone maakt een volledige werkende copy van Uw C-schijf. Je kan met die copy direct Uw computer voorzien van een andere schijf.

Wie weet een goed programma om ook een opstartbare werkende copy van de C-schijf te maken?
Ik werk liever niet met back-up. Heb daar een paar maal slechte ervaringen mee gehad. Ik dacht toen dat ik veilig zat. Maar je weet het pas zeker als je de back-up terug gezet hebt. Zoals XXClone het deed, C uithalen en vervangen door de clone schijf en opstarten. Perfect.

Dus wie weet alternatief?

51d1be90cb677-wat.een.rund.jpg

DOWNLOAD

Ik ben alvast onder de indruk van Macrium Reflect FREE Edition - Information and download
Heb ermee een clone van mijn 1TB disk naar 500GB gemaakt. Er stond 63GB data op en die heeft hij er perfect op gezet. Maar..... dan heb ik opnieuw laten opstarten van de clone schijf en ja hoor. Perfecte opstart. De clone maken duurt zelfs korter dan met XXClone.
Hiervoor beste dank voor de tip.
En ja, de mail vermeld niets van 30 dagen. Wel van een beperktere versie van de te betalen. Maar ik heb alvast wat ik wilde hebben.
Iedereen bedankt voor de hulp. Ik laat ook nog weten binnen 30 dagen of die nog normaal werkt. Dan weten we alles zeker.
Hetgeen ik hier gemaakt heb kan ik reeds aanbevelen als doen wat er beloofd is.

...ik blijf bij Paragon Home (bet.).
Paragon heeft mij al een paar keer goed uit de penarie gehouden. Acronis T.I. krijgt hoge scores, dat weet ik wel, maar de macht van de gewoonte...

Walter

Laatst bewerkt door een moderator:
Mik,
En... ga je dan xxclone de bons geven?

Mvg | Walter

Kan niet anders hé. Licentie verlopen. Voorlopig hierbij houden. Reflect doet wat ik wil. Maar ga ook Clonezilla eens proberen.
Zopas eens verder gekeken. Clonezilla is een Linux program. Ik zal het maar bij Windows houden.

Wat ik met Reflect verkregen heb, daar ben ik tevreden over. Het enige wat ik wil is een perfecte opstartbare copy van mijn schijf.
Dus Reflect doet dit voor mij Prima. Van zodra de copy af was heb ik het systeem uitgeschakeld en opnieuw opgestart vanaf de copy. Dat verliep vlekkeloos. Ook ben je niet gebonden aan 2 even grote schijven. Ik heb een C van 1TB waarvan +/- 63GB gebruikt. Dit heb ik op een 500GB gezet en vlekkeloos verlopen.

Mik,

OK, bedankt voor de informatie. Met Paragon lukt het maken van een Image zeer goed en dat volstaat voor mij. Ik zal de XXclone dan maar wissen en zo nodig eens kijken bij Reflect.

MVG | Walter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan