Xp securitie

Status
Niet open voor verdere reacties.
deze niet het is die andere die in vorige post ergers staat met da van vista geloof ik

vraagje hijjackthis scant die alleen de harde schijf waar ik op werk of alle 2

ik dacht dat internet moest hebben voor die essentials shit nee weet niet echt hoe trojaan werkt

Ken je het verhaal of de film van het trojaans paard. Een trojaans paard opent al de poorten van je computer zodat iedereen zomaar toegang heeft tot je computer. Hoe zijn de soldaten in de film onopgemerkt door de poort geraakt van de burcht, zodat de soldaten dan s'nachts de poort van burcht kunnen openen hebben en het hele leger kunnen binnenstormen is. Hier is dit helemaal hetzelfde. Het is daarom dat het virus de naam trojan gekregen heeft.
De soldaten of het virus moeten nu gezocht worden waar ze zitten, en verwijdert worden, zodat de poorten van binnenaf niet meer kunnen geopend worden. Het is niet omdat je één soldaat gaat uitschakelen, dat andere soldaten verder geen schade meer kunnen toebrengen in de burcht.

Laatst bewerkt:
@rudy nee zen ook allemaal verdoken dingen scannen doen maar meer niet
@swake ja snap het !en vraag over hijjack???? ja of nee

In de film is dan de oorzaak te zien hoe de soldaten de burcht kunnen binnendringen zijn. Er werd een groot houten paard voor de poort geplaatst als een geschenk dat binnengehaald werd. In dat groot houten paard zaten soldaten van de vijand, die s'nachts uit het paard gekropen zijn, en de poort van de burcht geopend hebben. Hoeveel soldaten waren het? Waar hebben ze zich overal kunnen verschuilen. Werden de vijandelijke soldaten allemaal gevonden en gedood?

@navarro
Wat ik graag zou te zien krijgen
1)Een resultaat van de virusscan
2)Een nieuw mbam resultaat
3)Een HJT logje

In deze volgorde.

scan.JPGscan2.JPGscan1.JPG das de scan

vraagje hijjackthis scant die alleen de harde schijf waar ik op werk of alle 2

Eigenlijk goede vraag waar ik niet aan gedacht heb, sorry voor de onoplettendheid. HJT scant enkel het systeem waarmee de PC werd opgestart.
Mbam en een virussanner scannen gans je computer als je de schijven aanvinkt die moeten gescand worden.
Dus heb ik nodig
Resultaat virusscan , waarmee de PC volledig gescand werd.+ resultaat MBAM (volledige scan). Ik ben benieuwd of de virusscan iets in qurantaine geplaatst heeft. Zeer belangrijk.

security essentials heeft toch dingen gevonden en in qurantaine geplaatst. Virussen worden in Qurantaine geplaatst als er nog geen redmiddel werd gevonden door antivirusprogramma's.
Wat je zeker moet doen is een rapport verzenden naar microsoft. Door een rapport naar microsoft te zenden zal er een tooltje kunnen gemaakt worden tegen het virus , wat gebruikers dan krijgen via update .Kun je ook even laten weten welke schijf, welke map enz....... het virus of virussen werden gevonden.
Ook zeer goed gelezen hoe het virus werkt.
Het maakt reeds een verbinding met internet voor de computer volledig opgestart is en ook voor het antivirusprogramma opgestart is bij de opstart.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan