Windows 10 Windows Shell Experience-host

Status
Niet open voor verdere reacties.

diggi

Steunend lid
Vip Lid
Ik zie daar in mijne start het volgende staan.
Windows Shell Experience-host.
Ik denk dat dat meegekomen is met een update maar ben niet zeker.
Aan den uitleg van Google kan het van alles zijn.
Mijn vraag: Is dat nodig /veilig voor de werking van PC?kan dus wel vertragerd werken naar het schijnt.
mvg.
In Windows/Temp staan er een zestal txt-documenten op datum van vandaag???
 
Laatst bewerkt:
Het is een onderdeel van Windows vanaf versie 1903 of 1909.
MS is nog héél onduidelijk over wat het ding doet : niet véél lijkt het maar ... ze zouden er funktionaliteit mee uitbouwen in de toekomst.

Alleszins ik heb nog niet gehoord of gelezen dat je het zou kunnen verwijderen, maar het zit m.i. ook niet in de weg !
 
Het is een onderdeel van Windows vanaf versie 1903 of 1909.
MS is nog héél onduidelijk over wat het ding doet : niet véél lijkt het maar ... ze zouden er funktionaliteit mee uitbouwen in de toekomst.

Alleszins ik heb nog niet gehoord of gelezen dat je het zou kunnen verwijderen, maar het zit m.i. ook niet in de weg !
je kan het wel verwijderen hoor, hier staat een filetje voor
 
Je kunt véél verwijderen, maar je kan bezwaarlijk veronderstellen dat dit een 'legitieme', door MS 'goedgekeurde' manier is om iets uit hun Windows te slopen...

Eerste zin is vb. al een waarschuwing :
1602789463413.png


We moeten er op dit forum ook echt over waken om geen adviezen te laten rondgaan waar we onze niet-zo-technisch-onderlegde klanten mee in de problemen brengen. Ik persoonlijk sta dus niet achter deze suggestie.
 
Kben het met PhilipV eens. Het enige argument wat je kan aanbrengen is dat er weinig informatie rond die component wordt vrijgegeven door Microsoft.
Maar dat mag geen punt zijn om die component zomaar te slopen. We weten niet wat het is en doet, dus verwijderen we het maar? Op zen minst heel vreemd te noemen.

Indien Microsoft hier duidelijk over is, "wat het doet en is", en officieel vermeld dat je de component veilig kan en mag uitschakelen... DAN heb je die keuze, welliswaar op een gesupporteerde manier. Anders, gewoon afblijven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan