Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Heb Windows Movie Maker op mijn pc gezet om mijn filmpjes eenvoudig te bewerken en muziek op te zetten.
Het is een gratis en eenvoudig programma maar na enige tijd loopt het steeds vast(programma reageert niet)
Begonnen met een eerste filmpje te bewerken maar telkens blokkeert het. Is er nog een gratis en eenvoudig
programma die mij niet in de steek laat om mijn filmpjes te bewerken en heb windows 10 op mijn pc staan.

Dank bij voorbaat
 
Bertje, bij film bewerken, is het niet alleen het programma dat van belang is. Het vraagt ook heel veel van Uw computer.
Je hebt er een snelle computer voor nodig. De meeste op vandaag zijn snel genoeg. Maar je hebt er ook om vlot te werken voldoende geheugen voor nodig.
De computers op vandaag hebben al gauw 4 tot 8GB ram aan boord.
Dus wat we willen weten is de specificaties van Uw systeem. Welke processer en hoeveel geheugen? Welke videokaart?
Als je systeem niet voldoet aan de vereisten, mag je eender welk duur programma er op zetten, het zal niet vlot werken.
 
Bedankt voor de informatie en ik heb een
HP DESKTOP 500-335NB
Processor IntelCore i5-4460S
Processorsnelheid 2,9GHz
Harde schijf 1TB
Grafische kaart Nvidia GeForce 705M

Hoeveel Ram?
Ziet er heel goed uit. Normaal zou dit vlot moeten kunnen werken. Probeer zoveel mogelijk achtergrondprogramma's uit te schakelen als je ze daar niet nodig hebt.
De markt voor gratis programs hiervoor is maar pover. Als je Nero hebt, kan je dat ook gebruiken (moviemaker)
Powerdvd levert soms ook software.
 
Hoeveel Ram?
Ziet er heel goed uit. Normaal zou dit vlot moeten kunnen werken. Probeer zoveel mogelijk achtergrondprogramma's uit te schakelen als je ze daar niet nodig hebt.
De markt voor gratis programs hiervoor is maar pover. Als je Nero hebt, kan je dat ook gebruiken (moviemaker)
Powerdvd levert soms ook software.

Bedankt voor de informatie zal nog een beetje verder zoeken
 
Heb het programma VSDC Free Video Editor op mij pc gezet en het werkt prima en is ook eenvoudig. Een test gedaan met een LogiLink USB 2.0 Audio en Video Grabber gedaan maar geeft wel niet het beste resultaat.
Een Fire Wire kaart laten inbouwen in mijn pc en dan met een Fire Wire kabel of IEEE 1394 rechtstreeks van mijn camcorder de beelden overzetten naar mijn pc zou dat een beter resultaat geven?
 
Geen beter beeld, wel een snellere overdracht of overzetting.

Soms heeft firewire een streepje voor op andere verbindingen als je realtime wilt gaan werken, maar ook dat is dan weer afhankelijk van de rest van de hardware en er mogelijkheden hiervoor zijn met de gebruikte software
 
Laatst bewerkt:
Geen beter beeld, wel een snellere overdracht of overzetting.

Soms heeft firewire een streepje voor op andere verbindingen als je realtime wilt gaan werken, maar ook dat is dan weer afhankelijk van de rest van de hardware en er mogelijkheden hiervoor zijn met de gebruikte software

Wel een beter beeld. De LogiLink USB 2.0 Audio en Video Grabber krijgt zijn signaal analoog binnen (analoog omzetten geeft verlies). Met een firewire aansluiting krijg je het digitaal binnen zonder verlies.
 
Wel een beter beeld. De LogiLink USB 2.0 Audio en Video Grabber krijgt zijn signaal analoog binnen (analoog omzetten geeft verlies). Met een firewire aansluiting krijg je het digitaal binnen zonder verlies.

En ik altijd maar denken dat een USB signaal uit enen en nullen bestaat, digitaal dus.
 
En ik altijd maar denken dat een USB signaal uit enen en nullen bestaat, digitaal dus.

Inderdaad, maar het aangeboden signaal aan de USB is ofwel SVHS of CVBN. Dus analoog. Het signaal wordt digitaal gemaakt vanaf analoog. Het firewaresignaal is digitaal. Dus de bron geeft een beter signaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan