Windows installer kan soms te groot worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
sommigen beweren dat de installer folder aanzienlijk groot kan worden ..
wil jij weten hoe groot deze bij u is dient er eerst de toestemming gegeven te worden
om ook verborgen systeem mappen weer te geven ...
dit gaan we dus laten zien in dit filmpje ...


meer dient er dus niet te gebeuren en je zag dat deze hier dus niet zo groot was ...
in feite is het zo dat telkens er een nieuwe versie gelanceerd word ...en je deze dan ook binnen krijgt ..
de installer folder in feite opgeruimd dient te worden ..
dit zou automatisch moeten gebeuren maar helaas is dit niet altijd zo ..
er zijn gebruikers die klagen dat deze installer folder soms wel 43 gb groot is of groter !
wat een verspilling van schijf ruimte ...



men kan deze zelf leeg maken of tenminste opruimen maar gooi deze bestandjes niet zomaar weg …
*aanbevolen is om deze te op te ruimen bestandjes gedurende een 10 dagen te bewaren op een andere locatie ..
en mocht je gedurende deze 10 dagen géén hinder onder vinden met je systeem (Windows ) dan pas verwijder je deze !
**maar onder vind je problemen dan dien je deze terug te plaatsen ..

om deze zelf te gaan opruimen dien je de
PatchCleaner_1.4.2.0. te gebruiken ...





**wees voorzichtig met deze tool men kan het systeem om zeep helpen …

hier althans is deze systeemmap " installer folder " maar 2,93gb groot en dit op mijn hoofd systeem ..
op de virtuele Windows(en )10 zijn deze nog kleiner en iets van een 1,43gb

**ik kon helaas niets opruimen of verplaatsen aangezien deze hier niets aangaf wat de moeite waard was ...
maar ik herhaal dat je erg voorzichtig dient te zijn want je kan zomaar een niet werkend systeempje over houden !!
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Daar ik nu en dan mijn hele systeem moet herinstalleren moet ik daar zeker niet gaan kijken.
 
Hier GEEN map Installer te vinden. Dus ook geen GB aan ruimte die ingenomen wordt.
 
cve ik verwijs je naar bericht 5 in dit topic … en het word je duidelijk ...blijkbaar heb jij het eerste filmpje niet aandachtig bekeken !
 
  • Leuk
Waarderingen: cve
Daar beelden meer zeggen dan woorden, hier is hij dan. Ik vond het niet omdat mijn verborgen bestanden niet vrij gegeven werden. Had dit niet aangevinkt. Mijn fout dus.

installer.png
 
zo groot is deze bij u dus ook niet .. je dient verder niets te doen .
 
Qtex;n239374 zei:
zo groot is deze bij u dus ook niet .. je dient verder niets te doen .

Nee ,tuurlijk niet. Was ik totaal niet van plan. Daar ik om de haverklap mijn gehele systeem moet herinstalleren kan dit niet groot zijn en ga daar niet in rommelen. Ben al lang blij dat ik het iedere keer terug aan de praat krijg dat kleine dingetje van mij. Ze zouden dit echt moeten verbieden om te verkopen een netbookje met slechts 32 GB intern geheugen. Dit is gewoonweg veel te krap. Windows kan er gewoonweg niet soepel op draaien. Je kan er je Office niet eens deftig bij zetten want die 32 GB heeft je Windows eigenlijk compleet zelf nodig. Zolang het dingetje werkt ga ik ermee door, maar dan komt er een gewone laptop met een 2,5" schijfje. Dan kan ik verwisselen. Nieuw zal ik niet kunnen kopen, maar tweedehands zal er tegen dat hij de geest geeft wel iets moois te vinden zijn. Ik hoop een I5 laptop op de kop te kunnen tikken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan