Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi mijn naam is Charmed
Mijn pc heeft een win7 die met een andere cdrom is geupdate naar win 8.1
Hij word als maar trager en doet er vrij lang over met opstarten
Ik heb een intel(R) core(TM)2 Quad CPU Q8300 @250 hertz 64 bits

Heeft er iemand een oplossing voor
 
je mag niet meer spreken over de Win7 die aangeleverd werd met de pc .
je heb dus de Win8.1 nu in gebruik bijgevolg kun je ook via de pc-instellingen >bijwerken en herstellen >systeemherstel
deze vernieuwen ...
1..vernieuwen met behoud van bestanden ...
of 2.. vernieuwen door alles te verwijderen en Windows opnieuw te installeren .

Ashampoo_Snap_2015.06.17_13h25m16s_002_.jpg
 
welke beveiliging gebruik je en welke programma's starten er allemaal op als de Windows gestart word ....
via taakbeheer kun je onnodige opstarters uitzetten ...
bij mij staan er maar 5 ingeschakeld ..
Ashampoo_Snap_2015.06.17_13h31m41s_003_.png
 
welke beveiliging gebruik je en welke programma's starten er allemaal op als de Windows gestart word ....
via taakbeheer kun je onnodige opstarters uitzetten ...
bij mij staan er maar 5 ingeschakeld ..

Maar hoe weet je welke je uit moet zetten of laten aan staan ?
Want vroeger kon je de pc een aantal dagen terug zetten toen alles nog perfect werkte.
Want vorige week donderdag starte hij nog vrij snel op en sinds vorige week donderdag duurt het nu ongeveer 2 a 3 min voor hij opstart.
Want als ie opstart zie je toch eerst je moederbord gegevens of zeg ik nu iets raars.
En dan start ie toch op .
 
ook in de Windows 8.1 is het mogelijk om een herstelpunt te gebruiken en zodoende een paar dagen terug te gaan ...
druk de Windows toets +X in en kies " systeem "
klik verder op "systeembeveiliging " klik verder op " systeemherstel " en volg de wizard op ..

Ashampoo_Snap_2015.06.17_17h54m17s_006_.png

**aangezien ik een SSD gebruik en eerder ook de Acronis treu image gebruik staat de optie systeemherstelpunten aanmaken hier uitgeschakeld !!

wil jij weten welke er mogen uitgeschakeld te worden van de opstarters dan dien je er een afbeelding van aan te maken ...
 
Laatst bewerkt:
Van een Q8300 moet je natuurlijk geen wonderen verwachten al moet ik bekennen dat ik ook nog een test pc regelmatig gebruik onder W7 maar dan met een Q6600. Nog trager dus.

Ligt er ook een beetje aan hoeveel geheugen er in de pc zit, je hebt een 64 bits besturing dus je zit niet vast aan de 3 gig.


Maar als de pc voorheen vele malen sneller was zal je toch in de geinstalleerde software dat opgestart wordt tijdens het booten moeten gaan zoeken. Uiteraard zou er ook een besmetting op kunnen staan dat alles op de rem trapt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan