Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Hallo beste PCTuts-vrienden,

Ik moet zeggen dat ik zelf als simpele gebruiker W10 als een fijn systeem ervaar. Echter soms gebeuren er dingen die lastig zijn. Bijv. af en toe zie ik geen eens kans om de PC op een fatsoenlijke manier af te sluiten. Zo geburen er, gelukkig niet vaak, maar toch.... onverwachte dingen, die je als gebruiker dwingen om het systeem zeer dwangmatig af te sluiten (ik bedoel de aan/uit knop in te drukken en zo te houden totdat die is afgesloten). Is er een manier / GOED programma die de stabiliteit van W10 op een bepaald moment kan toetsen (en zp nodig te herstellen?) waardoor je die verrassingen kunt voorkomen?

Aaan hulp-/systeembeheerprogramma´s heb ik draaien:
Bitdefender 2016
Veeam Endpoint Backup (na enig inleren en hulp van de prima Helpdesk een uitstekend backupprogramma). Ik moet daar aan toevoegen dat ik de herstelfuncties nog nite heb hoeven te gebruiken, maar als die even goed zijn: m.i. een Geweldig en goed systeem voor een eenvoudige gebruiker als ik!). Volgens mij hebben jullie trouwens dit BU systeem aangeraden, maar dat weet ik niet meer zeker.
Malwarebytes Anti-Malware en zonodig IObit Malware Fighter
CCleaner, Cleanmaster en Advanced SystemCare 9
Ashampoo WinOptimizer 12
Auslogics Disk Defrag Professional
EaseUS Partition Master 11.0
Driver Booster 3

Misschien wat veel van het goede en gaan jullie me aanraden om er een aantal weg te doen?!

Hoop dat jullie me weer kunnen helpen en bijvoorbaat dank!

Cees
 
Al die zooi eraf gooien, behalve de virusscanner.

Je hebt al die progjes niet nodig en sommige doen meer kwaad dan goed,

Als je schijfruimte te kort komt een schijfopruiming starten mer de systeemfiles schonen aangevinkt.

En drivers werken of niet, nieuwere voegen echt niets toe, alleen in de ogen van de gebruiker.

Register opschonen is ook onzin, ruimte zat en het is een database.
 
zoals LP al meedeeld heb je de volgende tools zeker niet nodig ...
je verwijder deze ondergenoemde dan beter ook ...
IObit Malware Fighter
CCleaner, Cleanmaster en Advanced SystemCare 9
Ashampoo WinOptimizer 12*
Auslogics Disk Defrag Professional
EaseUS Partition Master 11.0*
Driver Booster 3

*is niet echt nodig maar deze zou je nog kunnen gebruiken vermits je er voorzichtig mee omspringt..
 
Helder! Mission completed ;=) Ik heb alles verwijderd. Was op een gegeven moment meer bezig met dat soort programma´s dan met waar het echt om bedoeld was. Dank voor jullie adviezen!

Cees
 
Ik heb lang gedacht dat Ccleaner een must was, maar sinds ik Win 10 draai staat dit er niet meer op. Het ook niet het gevoel gehad sindsdien dat ik het "nodig" had, wat dus duidelijk enkel maar tussen de oren plaats vind he. Sinds ik Win 10 draai verloopt alles naar wens hier, behalve als er updates zijn, dan hou ik mijn hart vast en ben ik blij dat onze Q in the house er is om mij door mijn ellende heen te helpen als deze zich voordoen .
 
Ccleaner is met de standaard instellingen wel te gebruiken maar geen must.

Wel handig erin is dat je cookies kunt bewaren zodat je niet steeds in hoeft te loggen op fora b.v. maar dan dien je het progje ook voor schoonmaken te gebruiken, een schijfopschoning door windows gooit ze anders gewoon weg.

Register schoonmaken heeft weinig nut, defragmenteren van ntfs partities ook niet maar staat bij veel mensen op auto, er wordt niets sneller ervan, overigens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan