Windows 11 Win 11 kan niet installeren..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn windows 11 geeft kuren (vermoed een hardnekkig virus) dus ik dacht er is nog 230GB vrij en zet daar nieuwe win11 op en begin opnieuw want ik kan altijd nog naar die oude terug.

tijdens installatie wordt ik echter afgebroken met de volgende tekst:

Dan stopt hij omdat hij de computer niet kan voorbereiden voor de volgende fase van de installatie

Dus de partitie die er voor bedoeld was gedelete en windows begon (hè hè). alle uipdate gedownd

Dan einde we kunnen geen nieuwe systeempartitie maken of een bestaande systeempartitie vinden.

Ik heb via de win 11 die er wel werkt een schijf beheer foto gemaakt en schrok me dood,
Er zijn 5 EFI systeempartities en 3 herstelpartitie op die schijf met maar één windows 11.

Hoe kom ik er achter welke ik kan deleten zonder met de wel werkende windows 11 verder te kunnen.
 

Bijlagen

  • pc indeling hdd 2023-10-18-2.jpg
    pc indeling hdd 2023-10-18-2.jpg
    34.1 KB · Weergaven: 62
Bestaande W11 repareren, staat nergens wat er nu echt aan mankeert en vermoeden van een virus? why?

Minidump logging aanzetten en met Whocrashed die uitlezen.

En al die partities zijn maar een paar mb, maakt weinig uit.

Beste is echt helemaal opnieuw beginnen, maar als je dat niet wilt....
 
ik wil graag opnieuw beginnen en dus die openstaande partitie gebruiken.
Omdat bij problemen ik bij mijn oude terecht kan voor wat ik mis / nog moet installeren terug te krijgen en er is zat ruimte over, Ziggo en anderen klagen dat er viri op mijn pc verspreid worden dus die staat nu los van internet.
Ik WIL opnieuw dat schreef ik toch ! maar ik mag niet van windows.
Mijn vermoeden is dat die vele andere partities tegen werken ????

No valid crash dumps have been found on your computer.
 
Laatst bewerkt:
Je mist ergens iets : maak een installatiemedium aan met Media Creation Tool - boot van dat medium, best een stick en ga bij de aanvang van de installatie voor het verwijderen van alle partities die je ziet tot alles als unallocated staat.
Maak dan één (of meerdere) nieuwe partities en installeer in één van die nieuwe partities.

PS : wel eerst je licentiekey ergens noteren hé ...
 
Je mist ergens iets : maak een installatiemedium aan met Media Creation Tool - boot van dat medium, best een stick en ga bij de aanvang van de installatie voor het verwijderen van alle partities die je ziet tot alles als unallocated staat.
Maak dan één (of meerdere) nieuwe partities en installeer in één van die nieuwe partities.

PS : wel eerst je licentiekey ergens noteren hé ...
Ik heb van microsoft
- de originele dvd
- 1 gedownload ,
beide geven die fout aan.

Dus even terug:
ALLE partities weg formateren OOK de slechte win ?
Dan 2 partities maken
1 voor de oude slechte versie voor terug te kijken
1 Voor de verse nieuw win ?

Dan zou het moeten lukken.
 
Stop even, je verwijderd alle partitie in de geavanceerde schijfopties in de installatie gui en maak helemaal niets, dat doet W11 zelf wel.
En ik vermoed dat je in Windows11 zelf een andere Windows11 wilt installeren en dat kan niet.
 
Ik heb van microsoft
- de originele dvd
- 1 gedownload ,
beide geven die fout aan.
Die geven helemaal niets aan : wat je probeert te doen geeft die fout, niet de ISO's of DVD...

Je hebt blijkbaar geen idee hoe een installatie van Windows moet gebeuren en ik raad je aan dat eerst eens te bekijken op internet, bij Microsoft vb. en grondig te lezen.

Je blijvende verwijzing naar de 'oude' Windows laat vermoeden dat je volledig het noorden kwijt bent. Je installeert Windows uiteraard op een "lege" schijf en PC. Althans in wat je beoogt... (vergeet dual boot, dat is helemaal boven je kennis...)
 
Die geven helemaal niets aan : wat je probeert te doen geeft die fout, niet de ISO's of DVD...

Je hebt blijkbaar geen idee hoe een installatie van Windows moet gebeuren en ik raad je aan dat eerst eens te bekijken op internet, bij Microsoft vb. en grondig te lezen.

Je blijvende verwijzing naar de 'oude' Windows laat vermoeden dat je volledig het noorden kwijt bent. Je installeert Windows uiteraard op een "lege" schijf en PC. Althans in wat je beoogt... (vergeet dual boot, dat is helemaal boven je kennis...)
WOW wat een vakman dat u zo afgeeft.
Ik werk op een kringloop en heb vorig jaar 93 laptops en 156 desktops onderzocht en opp[nieuw geïnstalleerd.
Windows, Ubuntu Mac alles ook met 3 of 4 partities in multiboot.
Maar ik ben dus maar een noob die nergens verstand van heeft als hij één keer iets niet weet en aan uwe hoogheid vraagt?
Met (als u goed kunt lezen boven) die "oude" windows bedoel ik niets anders dan de windows 11 die nu problemen heeft en die ik dan als naslag wil gebruiken ! (LEES BOVEN).

Jammer dat u deze groep zo neerhaalt met dit antwoord.
 
Toch blijf ik erbij, net als lange pier in #7, dat je geen oude en nieuwe Windows 11 naast elkaar kan installeren. En een oude installatie als naslag gebruiken terwijl je een nieuwe installatie in een andere partitie zet is al helemaal bizar en onwerkelijk.

Ik geloof graag wat je hierboven schrijft over je ervaring en kennis, daarvoor dan mijn excuses als ik dat verkeerd had ingeschat op basis van je reacties. Maar dan begrijp ik niet hoe je zo compleet onwerkelijke zaken kan stellen, zoals in je bijdrage #6.

Ik denk niet dat ik het niveau van de groep naar beneden haal door iemand te wijzen op die inconsequenties en het advies te geven betere, grondiger informatie in te winnen, alvorens je iets onherstelbaar doet...
 
WOW wat een vakman dat u zo afgeeft.
Ik werk op een kringloop en heb vorig jaar 93 laptops en 156 desktops onderzocht en opp[nieuw geïnstalleerd.
Windows, Ubuntu Mac alles ook met 3 of 4 partities in multiboot.
Maar ik ben dus maar een noob die nergens verstand van heeft als hij één keer iets niet weet en aan uwe hoogheid vraagt?
Met (als u goed kunt lezen boven) die "oude" windows bedoel ik niets anders dan de windows 11 die nu problemen heeft en die ik dan als naslag wil gebruiken ! (LEES BOVEN).

Jammer dat u deze groep zo neerhaalt met dit antwoord.
Ik denk dat U hier geen dual boot beoogt, maar gewoon aan uw bestanden wil kunnen in een "nieuw" geïnstaleerde Windows.

Werkwijze: hang een externe schijf aan de computer en kopieer daar alle zelfgemaakte bestanden naartoe (brieven, foto's, video's enz..). Maak dan de schijf leeg via een format commando, installeer een "schoone" Windows en kopieer later alle data vanop de externe schijf terug naar hun juiste plaats op de PC.

Tot slot onderschrijf ik wel volledig de eerste alinea in reactie #10 hier juist boven. Een Windows installatie gebruiken als naslagwerk is inderdaad bizar (moest het al lukken).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan