whatsapp phishing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Verkoop je wel eens iets tweedehands via een website? Dan kun je via Whatsapp benaderd worden door ‘een geïnteresseerde koper’ die in werkelijkheid een oplichter blijkt te zijn.

 
Laatst bewerkt:
Phisching is een echte ramp tegenwoordig. Je kan het niet tegenhouden, enkel moet je zelf heel goed opletten wat je doet. Je moet dus heel erg waakzaam zijn. Je kan het ergens melden dacht ik ergens gelezen te hebben, maar ik denk dat dit ook wel dweilen met de kraan open blijft. Die wanpraktijken wisselen zo vaak van tactiek dat het bijna niet bij te houden is hoe ze het nu doen. Vaak lopen ook verschillende methodes door elkaar. Dat is nu technisch he, voor de kandidaat gedupeerde ziet dit er bijna hetzelfde uit. Ik post het hier eigenlijk niet, waarom? Omdat er heel veel zijn, kan ze onmogelijk allemaal posten, zijn er onnoemelijk veel. Enkelen zijn heel gekend, anderen zijn dan maar af en toe in gebruik. Maar net die zijn des te gevaarlijker. Daar waarschuwt men dan net het minst voor, enkel die heel erg gekend zijn. Ik zou adviseren dat de mensen eigenlijk heel erg waakzaam moeten zijn. Ziet het er verdacht uit, staak de poging tot verkoop meteen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan