Ik zoek een vervanging voor het werkgeheugen voor mijn Lenovo H420 i7: 2x4Gb Hynix 2Rx8 PC3 10600U.
Waar staan de letters U, E, S, en R voor? Blijkbaar zijn ze niet compatibel? Kan er me iemand wegwijs maken?
1R en 2R verwijzen naar het aantal geheugenrangschikkingen op de module.
Dual-rank (2R) -modules zien het systeem alsof er twee geheugenmodules in dat geheugenkanaal zijn geplaatst, wat compatibiliteitsproblemen kan veroorzaken als u meerdere van dergelijke modules op hetzelfde kanaal hebt.
PC3-10600 ook wel DDR3 1333mhz genoemd. De PC3 staat voor type ram-geheugen en 10600 geeft de snelheid aan. Bij de computer word dit ook wel PC3-10600U genoemd en bij de laptop word dit ook wel PC3-10600s genoemd.
om je pc te upgraden moet je 2 nieuwe ddr3 geheugenmodules kopen om naar bijv 8 GB te gaan ( ze moeten dubbelsided zijn om een goede werking te garanderen)
R staat vooor registered en deze geheugen zijn meestal stuk duurder dan normale versies.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.