onnodig gebruik werkgeheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo mensen
zou iemand mij kunnen verteleen waarom mijn pc gemiddelt zo'n 40% van het werk geheugen gebruikt terwijl er geen programma draait.
als ik kijk bij taakbeheer staat daar een gigantische lijst bij processen.
is dat dan ook normaal?
volgens mij gebruikt dat juist (onnodig) veel werkgeheugen.
kan iemand mij hier mee helpen en hoe los ik dit op?
ik ben niet zo 'n kanjer in deze materie maar ook niet zo'n leek.
m.v.g.
frans
(lachen)
 
vertel ons eerst eens of het een merk pc /laptop betreft ....
ook welke programma's er zoal mee opstarten als de pc/laptop gestart word ...
 
Over hoeveel geheugen beschikt je computer? En ja, dit kan standaard al snel oplopen en "normaal" zijn. Maar dat terzijde kan er meestal wel iets aan gedaan worden. Geef ons even een lijst met software welke mee opstart (terug te vinden met commando msconfig.exe) zoals qtex reeds vermelde.
 
volgens mij is mijn bericht niet verschenen,dus ik probeer het nogmaals.
bedankt in eerste instantie voor de snelle hulp!
de pc is door iemand samengesteld en is geen merkpc, heeft 4gb geheugen.
ik probeer 2 jpg te uploaden met de gegevens als dat lukken wil.
Knipsel.JPG 2 (640x411).jpgKnipsel (640x416).jpg
:duimop:
 
hallo mensen
zou iemand mij kunnen verteleen waarom mijn pc gemiddelt zo'n 40% van het werk geheugen gebruikt terwijl er geen programma draait.
als ik kijk bij taakbeheer staat daar een gigantische lijst bij processen.
is dat dan ook normaal?
volgens mij gebruikt dat juist (onnodig) veel werkgeheugen.
kan iemand mij hier mee helpen en hoe los ik dit op?
ik ben niet zo 'n kanjer in deze materie maar ook niet zo'n leek.
m.v.g.
frans
(lachen)

dat er cpu draait zonder dat je iets doet is niet normaal. dat je een volledige gazet (krant voor onze oranje vrienden) processen in je lijst hebt wel. kijk eens in die lijst welk proces er precies die 40% gebruikt.

post dat proces hier en zoek het eventueel op op het net. het kan soms spyware of andere zijn, maar laten we niet voorop lopen op de zaken. er kan een perfect logische uitleg voor zijn die we via msconfig kunnen aanpassen...
 
heb zo veel mogelijk uitgezet en opnieuw opgestart, zonder resultaat.
heeft bij taakbeheer de processor er niets mee te maken dan?
vind het vreemd dat er zo veel prog. draaien bij opstarten, geef dat nooit op.;!
 
toen je ze heb uitgevinkt heb je dit ook bevestigdt met toepassen en ok ( waarschijnlijk wel maar vraag het toch maar !! )
je kunt ook een register tweak toepassen om alleen het besturings systeem voorrang te geven bij het opstarten ..!

kweet dat dit niet de vraag is !!

Sneller opstarten
ga naar...
1... HKEY_LOCAL_MACHIENE / SYSTEEM / CurrentControlSet / Control /
Session Manager / Memory Management / Prefetch parameters
2....bewerk de waarde EnablePrefetcher
3...voer een waarde 2 in om het opstarten te versnellen
de waarde 3 om ook programma's sneller te starten
de waarde 1 om alleen programmastart te versnellen
 
Laatst bewerkt:
toepassen doe ik wel altijd en heb dat nu du ook gedaan en later gecheckt of de progr. uit waren en dat was ook zo.
heb alleen moeite met je laatste tip: het zal het opstarten denk ik versnellen, maar dat is niet het probleem.
dat gaat snel genoeg (erg snel).
het probleem is dat een programma zoals spotnet doordat mijn ram geheugen al op 40% draait, dat het erg lang duurt voor ik het kan gebruiken (minstens 45 a 60 minuten) en ik gebruik het vaak.
 
heb je onder tussen de nieuwe versie van spotnet 1.8.1 in gebruik !!!!
wat je ram geheugen betreft over hoeveel beschik je ....
zelf heb ik er 4gb geinstalleerd en een ectra usb stick (4gb) ingesteldt als ready boots...ook het virtueelle geheugen is vergroot naar 8 gb ( dit zijn opties die je kunt overwegen ! )
 
Laatst bewerkt:
Beste, hoeveel geheugen zit er nu eigenlijk in je computer? En je bent toch zeker dat het geheugen is dat 40% belast is? Ipv 40% CPU vermogen...?

Virtueel geheugen zou ik niet snel verhogen als het niet echt nodig is. Want het swappen van geheugen naar schijf en vica versa eist ook zen tol...
 
Laatst bewerkt:
dank voor die tip, heb niet die versie maar 1.7.4 , maar ga hem nu even binnenhalen.
Wat betreft het geheugen dat is 4gb en zou ik ook kunnen uitbreiden naar 8 met een stick.
moet ik daar nog bijzonderheden voor doen of zou je dat nog even in het kort willen uitleggen?
Het probleem is natuurlijk niet opgelost maar kan zo tijdelijk opgelost worden.
dank voor de service
 
toepassen doe ik wel altijd en heb dat nu du ook gedaan en later gecheckt of de progr. uit waren en dat was ook zo.
heb alleen moeite met je laatste tip: het zal het opstarten denk ik versnellen, maar dat is niet het probleem.
dat gaat snel genoeg (erg snel).
het probleem is dat een programma zoals spotnet doordat mijn ram geheugen al op 40% draait, dat het erg lang duurt voor ik het kan gebruiken (minstens 45 a 60 minuten) en ik gebruik het vaak.

Niet vergeten, de veranderingen in MSCONFIG zijn pas van tel na het opnieuw opstarten van Uw pc.
 
ik denk dat ik even met spot net ga stoeien en kijken of die nieuwe versie sneller is.
laat dit ook even rusten met het oog op mijn eigen gezondheid.
tot zover iedereen bedankt voor de vele moeite en goede lessen.
groetjes:duimop:
 
je sluit een usb stick aan (liefst 1tje die leeg is dus desnoods formateren )zodat je de volledigge stick kunt gebruiken ..
via computer selecteer je de stick en kies je om deze te gebruiken om de pc te versnellen ( normaal gezien springt er een popup venster op je scherm indien je de usb inplugt om je te vragen wat je ermee wilt doen ! )
springt deze popup niet aan klik je met rechts op deze stick kies eigenschappen , readyboost
vink aan dat je de gehelle stick wil gebruiken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan