Windows 10 Weergave iconen op bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Bij diverse iconen op het bureaublad staat er een blaadje/vel er bij.
iconen op bureaublad.JPG

Ik ga er van uit dat ik dat zelf gedaan heb. Vraag me niet waar ik dat gedaan heb. Dat weet ik niet (meer) en daarom vraag ik het hier.
Wie weet wat ik gedaan heb en niet had moeten doen? Het meest rechtse icon staat er volgens mij gewoon goed bij.
Mag hopen dat iemand dit euvel herkent.

Mvg

Rob
 
Die witte blaadjes of velletjes staan bij jou in de plaats van de kromme pijl die aangeeft dat het om een snelkoppeling gaat.

Hieronder zoals het er normaal uitziet bij snelkoppelingen die je op het bureaublad hebt geplaatst:
62af718c398f4-Ashampoo_Snap_2022.06.19_20h53m47s_003_.png


Ben jij misschien bezig geweest met een programma waarmee je die kromme blauwe pijltjes kon verwijderen? Ik denk in dit verband aan een programma zoals Windows Shortcut Arrow Editor: https://winaero.com/windows-shortcut-arrow-editor/

En dat witte velletje (blank white icon) zal ook verschijnen wanneer -om wat voor reden dan ook- het originele icon niet kan worden weergegeven. Zie bijvoorbeeld hier: https://www.thewindowsclub.com/fix-white-blank-icons-on-windows-10-desktop

In jouw geval kan het kromme blauwe pijltje niet worden weergegeven.

In je vorige topic verdwenen iconen zomaar van het bureaublad, terwijl de naam van die iconen wel zichtbaar bleef. En nu wordt het blauwe pijltje van snelkoppelingen vervangen door een wit blaadje. Er lijkt me echt iets mis te zijn met jouw Windows.
 
Laatst bewerkt:
Tja, dat denk ik ook, alleen verschillende versies home installeren leveren steeds dezelfde problemen op. Voor oplossingen struin ik internet af om dan uiteindelijk toch maar op het forum te vragen.
 
Ik heb helaas geen eenduidige oplossing voor je probleem. Je schrijft dat je al verschillende keren Windows 10 Home opnieuw hebt geïnstalleerd, maar dat hetzelfde probleem toch steeds weer de kop opsteekt.
Mijn vraag: doet dat probleem zich direct voor nadat je Windows opnieuw hebt geïnstalleerd? Of gebeurt dat pas nadat je een aantal van je favoriete programma's hebt geïnstalleerd; wijzigingen hebt aangepast in het uiterlijk van Windows 10 en/of bepaalde tweaks hebt uitgevoerd?
Ik ben benieuwd naar je antwoord.
Patrick.S raadde jou in een ander topic aan om met CrystalDiskInfo de conditie van je harde schijven/SSD's te controleren. Al gedaan?

In een ander topic schreef je dat je bij opstarten van de computer o.a. de temp mappen van Windows automatisch wilde legen. Dat zou een paar MB ruimte opleveren. PhilipV heeft daarop al gereageerd door te schrijven dat je pc daar alleen maar trager van zal worden. Niet doen dus!

Als je het uiterlijk van Windows 10 wilt veranderen, maak dan geen gebruik van aparte programma's daarvoor (want die veranderen in 1 klik zoveel tegelijk, dat je daar geen enkel overzicht meer over hebt), maar maak enkel gebruik van de mogelijkheden die Windows 10 daarvoor zelf aanbiedt.
Maak zeker geen gebruik van programma's die beloven je computer sneller te maken. Die maken vaak meer kapot dan je lief is.
Maak ook geen gebruik van registercleaners; ook niet die van CCleaner.
 
  1. met die CrystalDiskInfo kan je zien of uw hard schijf nog goed is als de zip bestand gebruikt hoef je het niet te installeren
  2. uw harde schijf vervangen door een SSD zou je al uw pc iets sneller zijn en kan je één nemen dat een grotere op opslagcapaciteit heeft
  3. zo een foute zoals die mappen dat kan zijn dat je bestanden hebt verwijder met een programma hebt zoals #4 vermeld
  4. pc's gaan gemiddeld 5 jaar mee en het gang ook of waar je deze koopt dat is toch mijn ervaring
 
Mijn schijf is nieuw, een ssd. Aan problemen met hardware denk ik niet. Mijn Ryzen 7 laptop werkt perfect.
https://www.thewindowsclub.com/fix-white-blank-icons-on-windows-10-desktop heb ik ondertussen doorgeplozen maar heeft niet geholpen.
uiteraard niet, want dat was/is niet je probleem - niet de icons zijn weg, wel de shortcut aanduidingen
Morgen of overmorgen is https://winaero.com/windows-shortcut-arrow-editor/ aan de beurt.
Nu moet ik examens gaan nakijken.:cry:
dat is dus wat we je aanraden nooit te doen, maar wie weet - nu er zo iets gebeurd is, biedt dit tool misschien de mogelijkheid om het bestand dat voor die pijltjes zorgt ergens terug te plaatsen. Doe dat dan en blijf voortaan vér weg ! van dit soort ongeinige apps.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan