We kunnen niet zonder internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Uit de enquête van Comeva bij 5.800 Belgen blijkt dat 82procent beschikt over een draadloze internetverbinding. 75 procent heeft thuis digitale televisie. Ook de gsm is stilaan onmisbaar. 79 procent van de Belgen heeft altijd een gsm bij zich. 61 procent voelt zich verschrikkelijk wanneer ze hem vergeten zijn. De helft van de respondenten slaapt met een gsm op het nachtkastje.


Overal beschikbaar zijn, is stilaan eerder regel dan uitzondering. 's Morgens controleert 42 procent van de Belgen meteen de berichtjes op zijn gsm. 30procent checkt zijn e-mails en 16 procent bekijkt het nieuws via het internet.

<!--para2-->Nieuwssites zijn erg populair: 75 procent van de Belgen bezoekt regelmatig een online nieuwsbron. Surfers met een hogere opleiding gaan iets vaker via het internet op zoek naar nieuws. Voor de rest wordt ons digitale leven nauwelijks beïnvloed door opleidingsniveau of leeftijd. 60-plussers surfen gemiddeld evenveel uren op het internet als 30-plussers. En 51procent van de Belgen surft buiten het werk meer dan een uur per dag.

<!--para3--> Er wordt heel wat tijd gespendeerd in de digitale wereld. Toch heeft 54 procent van de Belgen, uit alle leeftijdscategorieën, geregeld het gevoel dat ze niet mee zijn met alle digitale ontwikkelingen. 22 procent van de respondenten heeft regelmatig genoeg van alle digitale drukte. Ze voelen zich verplicht om altijd bereikbaar te zijn. 13 procent van de respondenten krijgt stress van het internet.

<!--para4-->Facebook is de populairste surfbestemming. 74 procent van de Belgen gebruikt de netwerksite intensief. En 25 procent doet moeite om een zo aantrekkelijk mogelijk profiel te maken. Geen overbodige luxe want bijna de helft van de respondenten zal je googelen of opzoeken op Facebook na een eerste kennismaking. 83 procent van de Belgen geeft ook toe dat ze zich op netwerksites soms anders voordoen dan ze echt zijn.

Bron: De Standaard
 
Dat klopt wel pluis wij kunnen niet meer zonder deze,dat zal den moderne tijd zijn zeker
ik herken mij hier wel in hier bij mij mijn printer-laptop en mijn vaste computer die staan hier altijd aan 24/24 en 7op7
wij moeten toch op de hoogte blijven wat er in deze wereld gebeurd. (y)
 
Ik dwing mijzelf als ik op vakantie ga drie weken zonder internet op.
Het is de eerste dagen een soort van afkikken, maar op een gegeven moment mis ik het niet meer.

Vakantie is voor mij genieten van de andere dingen die bestaan op de aarde.

Ik ben dan zelfs alleen voor mijn familie en een paar goede vrienden, mobiel bereikbaar. En dan ook alleen voor noodgevallen. Iedereen weet dit en ik heb gelukkig nog nooit telefoon gehad tijdens mijn vakantie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan