Windows 10 wachtwoord vergeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een laptop van Medion. Mijn dochter heeft voor de vakantie een nieuw wachtwoord ingesteld en was het na de vakantie vergeten. Nu kan ik dus niets meer doen. Er is ook geen mogelijkheid om een ander account aan te maken of zoiets. Ik had al contact met de klantendienst maar die zeggen dat er niets aan gedaan kan worden. Dit zal toch ooit nog wel voorvallen? Kan iemand mij helpen? Geen idee welke windows versie het precies is.
 
cmd.exe 'onder de naam' utilman.exe zal (goede kans voor) een bestand zijn dat defender afvangt als was het een virus en dan kun je niet echt verder. Er zijn nog PC's die andere meldingen geven waardoor je de moed opgeeft. De truck hierboven (veel variaties op) kan wel gewoon werken, via vooraf een takeown /f utilman.exe en evt door in te loggen in de safemode en dan via toegankelijkheidsicoontje (wat als cmd zal openen) snel de user erbij aanmaken, soms heb je daar 30 sekonden voor :), namelijk defender komt trager in. Soms echter is de schijf uitnemen slechts 2 minuutjes werk en dan kun je via een simple usbkabeltje de schijf aan een andere pc hangen; je kunt dan evt de user aanmaken of alles van waarde van de schijf halen en windows eens lekker overnieuw installeren. Maak dan eerst eb vooral 1 of 2 extra (local) users aan :)
 
als jij zegt "" Ik heb zoals gezegd de trial versie van Isunshare gedownload en op usb stick gezet"" dan versta ik dat je het programma "Isunshare"" op de stick heb gezet ..
in dat geval ben je verkeerd bezig … je dient het programma " Isunshare" te installeren op een werkende systeem ...en vervolgens via dat programma je een usb stick aan te maken.
je dient dan vanaf deze stick op te starten ..
Ik heb zeker het programma op een werkende laptop geïnstalleerd en heb van daaruit een usb stick aangemaakt, maar zoals eerder vermeld lukte dit niet
 
Hoi allemaal,

Jullie latere suggesties gingen mijn petje een beetje te boven, als leek toch wel erg moeilijk voor mij.
Gelukkig heeft een heel vriendelijke buurjongen van mijn vader mij kunnen helpen en is de laptop teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Bedankt B.!
Mijn dochter kan er weer alles op doen wat ze wil, maar het wachtwoord mag ze niet meer veranderen!
Bedankt voor jullie hulp, dit is een geweldig forum.
 
op zijn minst raar … aangezien ik deze trial versie eerder zelf heb gebruikt op een hier binnen gebrachte desktop ..
nadien heb ik dan deze aankoop gedaan en tot op heden er nog géén spijt van gehad .. heb deze dus al meerdere keren dienen te gebruiken ..
*wat lukt er bij u niet .. was het je niet mogelijk op te starten vanaf deze usb of cd..
ik lees tevens nu dat het probleem verholpen werd door een fabrieksinstelling .. het spijtige hier aan is dat je vervolgens alles kwijt ben van wat er aanwezig was ...
echter indien jij op een externe schijf een back-up had dan kun je deze natuurlijk wel gebruiken en zodoende verkrijg je alles of zo goed als alles terug ..maar je dient je de vraag te stellen of deze back-up mogelijk aangemaakt werd toen er tevens een wachtwoord actief was en indien zo dien jij je dit wachtwoord te herinneren ..
tip : maak in het vervolg als je een wachtwoord instel je ook een wachtwoordherstelmedium aan het zijnde een usb stick of een cd.
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Hoi allemaal,

Jullie latere suggesties gingen mijn petje een beetje te boven, als leek toch wel erg moeilijk voor mij.
Gelukkig heeft een heel vriendelijke buurjongen van mijn vader mij kunnen helpen en is de laptop teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Bedankt B.!
Mijn dochter kan er weer alles op doen wat ze wil, maar het wachtwoord mag ze niet meer veranderen!
Bedankt voor jullie hulp, dit is een geweldig forum.
Bedankt voor het geweldig compliment Vicky, maar die ' terug naar fabrieksinstellingen ', kon vermeden worden! zonde ...
 
@nete met het pietjepuk account bedoel je dan het Verborgen Administrator account indien zo dien je deze niet te verwijderen maar wel te verbergen zodat deze wel aanwezig blijft indien je deze weer nodig heb.
 
Het simpelste is: download een Linux versie zet deze met bv Rufus portable op een usb stick van minimaal 4 GB. Start dan de computer eventueel via de BIOS met deze stick op en ga naar de windows schijf bv c:/windows/system32 en verander daar Utilman.exe in bv Utilman.exe.bak dan van de cmd.exe een kopie maken op deze schijf deze heet dan cmd. kopie.exe rename naar Utilman.exe en start windows opnieuw op (Linux stick eruit!). De computer zal dan om een nieuw paswoord vragen invullen èn onthouden en klaar is kees!
 
ik sluit dit topic af immers heeft de TS al aangegeven dat het opgelost werd door een fabrieksinstelling te doen ..
this allemaal goed bedoeld maar helaas komen deze meldingen te laat ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan