Beeld VRT Max : reeksen en films bekijken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemiddag, ik hoop dat ik mijn vraag op de juiste plaats stel.
Ik bekijk regelmatig reeksen van TV via VRT Max. Nu lukt dat ineens niet meer. Meestal krijg ik foutmelding 201. Ik heb al zelf vanalles geprobeerd. Maar als ik google, wordt er gevraagd om bepaalde instellingen na te kijken en die vind ik al niet terug. Zo wordt er o.a. over DRM gesproken. Ik werk met Windows11, browser Google Chrome, enkel via laptop Lenovo. Graag eenvoudige uitleg, wegens technisch niet onderlegd. Ik heb ook eens een ander account aangemaakt, maar dat heeft helaas ook niet geholpen. Wel vervelend natuurlijk als je een reeks aan het volgen bent en je kan die niet uitkijken...Verder heb ik ook een berichtje naarr de VRT gestuurd, maar ik kreeg tot op heden geen reactie en bepaalde reeksen naderen hun 'vervaldatum'. Alvast bedankt.
 
Heb je geen kennis of familielid met laptop die eens bij jouw thuis kan proberen, dan zou je al te weten komen of het aan je laptop of provider ligt, aan VRT zal het niet liggen denk ik want dan zouden meerdere abonnees dit probleem moeten hebben.
 
Ik keek voordien op mijn computer. Vijf dagen geleden begon het probleem van de ene op de andere dag. Dan ben ik naar de laptop gegaan want die werd nooit eerder gebruikt om VRT te bekijken. Ik maakte een ander profiel aan op naam van vriendin, en dat ging ik naar het programma Red Rock waar ik al 20 afleveringen had gezien met volle moed en het was daar hetzelfde grrrr. Dan heb ik nog een laptop zonder antivirus en dacht, misschien komt het door Norton maar hier weer hetzelfde. Nu weet ik het niet meer, ik snap er niets van. Zou het dan bij telenet liggen ? Maar waarom kan ik dan sommige programma's wel bekijken en anderen dan weer niet. Mijn verstand kan het niet vatten en het probleem geraakt niet opgelost. Ik word er een beetje kirrewiet van, snap je
 
Ik had ook de bovenst. tips al geprobeerd : incognito, cookies, andere browser... VTM Go e.a. werkt wel. Ik denk echt dat DDragon het bij het rechte eind heeft... Vandaag kreeg ik een reactie van de VRT... 'Onze technische dienst is hiervan op de hoogte en doet er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor de hinder die u hiervan ondervindt en alvast dank voor uw geduld'. Vandaag nog niets uitgeprobeerd...
 
Heb ooit ook eens problemen gehad, wel al paar jaar geleden.
In browser stond toen "hardware acceleration"" aan. Uitgezet, probleem opgelost.
Na paar weken terug aan gezet en werkte weer probleemloos, nu nog steeds. Wrs ten gevolge v.e. update bij ofwel de zender (weet niet meer welke) ofwel browser.

Mss ook eens proberen? Alhoewel het hier blijkbaar bij VRT ligt gezien ze zich ervan bewust zijn.
 
Ik heb hier net ook eens getest op de pc en zie bij Red Rock seizoen 1, 40 afleveringen staan. Heb random enkele afleveringen opgestart tot en met de veertigste en alles werkt prima. Ik heb hiervoor Microsoft Edge gebruikt als browser, antivirus en firewall aan laten staan, telenet. Alles werkt. Bizar dat het hier wel lukt.
 

Net een bericht gekregen.

Beste Mario, Onze technische dienst is hiervan op de hoogte en doet er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor de hinder die u hiervan ondervindt en alvast dank voor uw geduld.




 

Bijlagen

  • Screenshot 2024-05-21 at 16-15-45 (14) Facebook.png
    Screenshot 2024-05-21 at 16-15-45 (14) Facebook.png
    24.4 KB · Weergaven: 17
@diegene die problemen onder vinden in FireFox open de instellingen tap algemeen en scrol naar onder ..
kijk eens na of het vinkje aanstaat bij DRM beheerde inhoud afspelen ..zo niet zet je deze aan ..

1716301762237.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan