Beeld VRT Max : reeksen en films bekijken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemiddag, ik hoop dat ik mijn vraag op de juiste plaats stel.
Ik bekijk regelmatig reeksen van TV via VRT Max. Nu lukt dat ineens niet meer. Meestal krijg ik foutmelding 201. Ik heb al zelf vanalles geprobeerd. Maar als ik google, wordt er gevraagd om bepaalde instellingen na te kijken en die vind ik al niet terug. Zo wordt er o.a. over DRM gesproken. Ik werk met Windows11, browser Google Chrome, enkel via laptop Lenovo. Graag eenvoudige uitleg, wegens technisch niet onderlegd. Ik heb ook eens een ander account aangemaakt, maar dat heeft helaas ook niet geholpen. Wel vervelend natuurlijk als je een reeks aan het volgen bent en je kan die niet uitkijken...Verder heb ik ook een berichtje naarr de VRT gestuurd, maar ik kreeg tot op heden geen reactie en bepaalde reeksen naderen hun 'vervaldatum'. Alvast bedankt.
 
Het lig zeker niet aan Norton want heb altijd al Norton gebruikt en heb een laptop zonder antivirus en daar hetzelfde dus het lig niet aan een antivirus. Moest het aan Norton liggen, waarom kan ik dan voordien ongestoord kijken, Red Rock keek ik 19 reeksen na elkaar op verschillende dagen
 
dan weet ik het niet meer!
als je vrt max via u tv kijk dan zou het aan de verbinding liggen.
aan tv kabel of de internet verbind kijk eens na of alle kabels goed zijn aangesloten
 
Laatst bewerkt:
Waarom werkte het eerst probleemloos, waarom werkt het deels wel en deels niet met sommige reeksen ? Vb FC De Kampioenen werkt perfect, ga ik naar Vb naar Witse, nee het werkt niet. Waarom werkt het op de andere laptops ook niet ? Waarom werkt het het deels wel en deels niet, niet meer op zowel Firefox of Google Chrome.
 
Patrick S., Ik heb ook Telenet. Ik laat mijn Norton regelmatig scannen. Hartburn, bedankt voor de melding ! Het is allemaal heel herkenbaar voor mij. Ik heb net twee films kunnen uitkijken, wat eerder op de dag niet lukte. Ik ga momenteel verder geen aanpassingen doen. Dat kan nog altijd als ik weer hetzelfde probleem krijg. Kan iemand mij nog zeggen of ik de updates mag doen, waarvan ik de print screens plaatste ? Patrick, toeval of niet ? Maar de laatste dagen krijg ik regelmatig een melding van Norton dat ze vaststelden dat er overgeschakeld wordt op een ander netwerk of zo. Dat dit mogelijks gebeurt omdat ik een netwerk met een limiet heb ??? Nog een toeval ? Enkele dagen geleden was ik aan het telefoneren en ineens viel de tel. uit. Heb hem al eens uitgetrokken, maar dat hielp niet. Het is wel een oud toestel. Ik ga het eens helemaal uittrekken en ev. eens een ander toestel op aansluiten. Ik heb al een paar keer een reset gedaan van de modem... En als dat allemaal niet lukt, eens een bericht sturen naar Telenet...
 

hinkiepinkie

Dat vind ik straf. Mijn vriendin heeft een smartphone, ikzelf heb er geen. Ik zeg tegen haar, installeer eens die APP van VRT Max en kijk of je naar die reeks kan kijken of een anderen reeks vb Witse. Dus zij meld aan met haar profiel en je zal het niet geloven, dit komt er te lezen na het proberen om de reeks te bekijken (Error during licence) Voor de rest is er niets veranderd via het kijken op de computer, ik vraag me echt af waar het probleem ligt ?
 
Begrijp ik, op FC De Kampioenen zal men géén DRM leggen want is zo versleten als maar kan... Dat zit nagenoeg in het publiek domein.
Voor andere, recentere reeksen kan dat anders liggen...
 
Gaat wel iets aan de hand zijn met de communicatie met de DRM licentie server. Aangezien hier random 2 personen met gelijkaardige random problemen zitten. 1st line support gaat je meestal nietveel verder helpen omdat die weinig of geen kaas gegeten hebben van de technische kant van die DRM flow. Mijn advies is, wacht even af... na meerdere klachten gaat het mogelijks naar 2nd line en zo verder naar iemand die bekwaam genoeg is om het probleem te erkennen en op te lossen.
 
heb me vandaag de afleveringen van Witse bekeken (is niet mijn ding ) heb hier geen enkel probleem ondervonden ..en ik gebruikte de Firefox 126.0
heb me geregistreerd met een bestaand email adres ..dus niet ingelogd via het google account of via facebook (deze andere inlog methode's gaven hier problemen ) *
 
Laatst bewerkt:
PhilipV, over die DRM, dat vermoedde ik dus ook. Maar vandaag heb ik weer wat geexperimenteerd met buitenlandse reeksen. Meestal lukte het dus niet en dan ineens weer wel. Ik vermoed eerder dat het ergens een fout in hun systeem is, of een technische storing. Vroeger had ik er totaal geen problemen mee. Ik ben benieuwd of de VRT na de weekend gaat reageren op mijn bericht. Ik heb ook geprobeerd met een eigen programma: Factcheckers. Meestal lukte het wel om te kijken, maar af en toe dan weer niet... Echt onvoorspelbaar...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan