Androïd Volté

Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Zoals jullie wel zullen weten ben ik erg bezig met het kunnen van mijn toestel. Ik heb nu Volté = Voice over LTE ( LTE = 4G)
Dus dat betekent evenveel als bellen op het 4G netwerk in plaats van op het 2 of 3 G netwerk.
Wat zijn de voordelen? U telefoon verbruikt minder stroom omdat hij niet meer moet terug schakelen van het 4G netwerk naar 2 of 3G netwerk.
De geluidskwaliteit gaat er sterk op vooruit, als het ware bel je in HD kwaliteit. U telefoon gaat ook sneller over.
Er zijn dus eigenlijk geen nadelen aan verbonden. Nu is mijn vraag, wie gebruikt dit nog?
Dit is eigenlijk voor zowel IOS als Android gebruikers heel erg van toepassing. Alle providers in België ondersteunen dit, maar niet ieder merk.
Bij proximus zijn deze toestellen ondersteunt. Lijst aangepast op 01/03/2020
  • Apple : iPhone 6, iPhone 6 plus, iPhone SE, iPhone 6s, iPhone 6s plus, iPhone 7, iPhone 7 plus, iPhone 8, iPhone 8 plus, iPhone X, iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro, iPhone 11 Pro Max.
  • Huawei : P10, Mate 10 Pro, P smart, P20 lite, P20, P20 Pro, Mate20 lite, Mate20, Mate20 pro, P smart 2019, P30 lite, P30, P30 Pro, Nova 5T and P30 lite new edition.
  • LG : K11, G7 Fit, G7 ThinQ, V40 ThinQ, K30, K40, Q60 and K40S
  • Nokia : 7 plus, 7.1, 4.2, 5.1 Plus, 2.2, 6.2, 7.2, 800 Tough, 2.3 and 5.3.
  • OnePlus : 7T, 7T Pro.
  • Samsung : Galaxy S5, Galaxy S6, Galaxy S6 edge, Galaxy S6 edge+, Galaxy S7, Galaxy S7 edge, Galaxy S8, Galaxy S8+, Galaxy J5, Galaxy A3 2016, Galaxy A5 2016, Galaxy A3 2017, Galaxy A5 2017, Galaxy Xcover 4, Galaxy J3 2017, Galaxy J5 2017, Galaxy J7 2017, Galaxy Note 8, Galaxy A8 2018, Galaxy S9, Galaxy S9+, Galaxy A6, Galaxy A6+, Galaxy J6, Galaxy Note 9, Galaxy J4+, Galaxy A7 2018, Galaxy A9 2018, Galaxy S10e, , Galaxy S10, Galaxy S10+, Galaxy A10, Galaxy A20e, Galaxy A40, Galaxy A50, Galaxy A70, Galaxy A80, Galaxy Xcover 4s, Galaxy Note10, Galaxy Note10+, Galaxy S10 Lite, Galaxy A71, Galaxy Xcover Pro, Galaxy A51, Galaxy Z Flip, Galaxy S20, Galaxy S20+, Galaxy S20 Ultra 5G.
  • Sony : Xperia XZ1, Xperia XZ1 Compact, Xperia XA2, Xperia L2, Xperia XZ2, Xperia XZ2 Compact, Xperia XA2 plus and Xperia XZ3
Bij telenet, is het zeer vaag.
Samsung, apple en Huawei, maar welke types kan ik helaas neit vinden.

Bij Orange,

Apple iPhone (iOS)​

Huawei (Android)​

Xiaomi (Android)​

OPPO (Android)​

Orange (Android)​

Samsung Galaxy (Android)​


Waaraan kan je zien of je toestel Volté enable is?
Screenshot_20201213_102937_com.huawei.android.launcher.jpg


dit staat links helemaal boven bij mij met het woordje Volte.

Hoe je dit instelt hangt ook af van merk tot merk. Maar het komt erop neer dat je moet in je instellingen.
Bij Huawei wat ik heb, ga je naar instellingen, mobiel netwerk, mobiele data, en daar zet je VoLTE-oproepen aan. Dus de schuiver naar rechts zetten.
Hoe het bij andere merken gaat weet ik niet, bij sommigen is het in de bel app zelf op de 3 bolletjes rechts boven, dan instellingen en daar dan zoeken naar Volte of Voice over 4G of iets dergelijke. Hoe het bij IOS gaat weet ik helemaal niet. Maar het moet daar ook zeker lukken. Ik zou zeggen staat u toestel volgens u provider in de lijst, zet het aan, het bevorderd de batterij levensduur, het bevorderd de belkwaliteit. Kortom enkel voordelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
VoLTE wordt gradueel geactiveerd voor alle nummers.

Geen paniek dus!

bron: Proximus
 
VoLTE wordt gradueel geactiveerd voor alle nummers.

Geen paniek dus!

bron: Proximus
Wat niet wil zeggen dat jij je toestel nog niet kan en mag instellen. Ik had mijn toestel al enkele maanden geleden al ingesteld dat ik VoLTE wilde gebruiken, maar der gebeurde toen ook niets, tot dit weekend bij mij. Het kan dus geen kwaad om u instellingen nu al juist te zetten dat je VoLTE wil gaan gebruiken he.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan