Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb net een nieuwe pc met Vista erop.
Bij verschillende pogingen om draadloos te surfen zegt hij telkens dat er enkel "lokaal" toegang is.
Heb al vanalles geprobeerd; driver linksys is ok, modem (Philips) = compatibel, heb WEP key ingegeven...Firewall en Mac uitgezet...
Met kabel is er direkt verbinding op internet.
Met mijn laptop met XP is er draadloos geen probleem.
Iemand suggesties? Ik weet echt niet meer waar te zoeken.
 
Nou, zit nu in Vista 64bit Linksys wag54 met wusb54gp en heb verbinding met WAP PSK!
Hoe kan dat?
Heb de 64bit driver van de usb wifi die bij de modem zat geinstalleerd en de netwerk laten instellen... meer niet!
 
1) Open netwerk
2) connect to netwerk (krijg je een lijst van bestaande mogelijkheden)
3) onderaan: setup connection or network
4) setup wireless router or access point
5) enz. enz
op een bepaalde moment krijg je de mogelijkheid om het handmatig in te stellen (de modem), moet je kiezen en bij wireless heb ik bij security WPA preshared key en pass ingevoerd (onthouden!)
als je dan door gaat met de setup kun je het daar ingeven en klaar is kees.
 
Laatst bewerkt:
Als je in je router kan komen om je beveiliging in te stellen moet er ook ergens bij wireless "hide accespoint" staan. Vink dat eens uit en kijk of je dan wel verbinding kan maken.
 
Linksys instellingen

Linksys instellingen

Begin bij begin:
in je systeem configuratie moet je een goed werkende
picture.php
hebben staan.

Als je 192.168.1.1 enter in explorer toetst krijg je dit:
picture.php

Zo ziet er bij mij d'r uit maar zou per provider kunnen verschillen, wat erin moet... de rest is met wat ik erin heb staan!

Dan klik je op Wireless en je krijgt Basic instellingen...dit:
picture.php

Die SSID kun je zelf een naam geven maar wel onthouden !
en zet de Broadcast aan om de verbinding straks te kunnen maken (anders zie je 'm niet!, kun je later gewoon uit zetten)

Dan heb je Wireless security en het ziet eruit als dit:
picture.php

password invoeren en onthouden !

De volgende is zo:
picture.php


en de volgende en laatste is zo:
picture.php


Dat is de kant van de modem, dus...
dan moet je de netwerk instellen

1) Open netwerk
2) connect to netwerk (krijg je een lijst van bestaande mogelijkheden)
3) onderaan: setup connection or network
4) setup wireless router or access point
5) enz. enz
op een bepaalde moment krijg je de mogelijkheid om het handmatig in te stellen (de modem) dan stuurt ie je ook naar de instellingen zoals hier boven staat, moet je niet kiezen maar laten instellen en op een usb stick saven (wat ik dan aan het einde onderbroken heb) in de loop van de instelling krijg je de mogelijkheid om de WPA preshared key en pass in te voeren (die je hebt onthouden!)

Als je de icon in de taskbar klikt krijg je dit:
picture.php


klik verbinding maken met je eigen modem, dan zal ie om de ! password ! vragen die je eerder ingevoerd hebt:
picture.php


als alles goed verloopt krijg je zoiets:
picture.php


Duidelijker zo?
en... als het nog niet lukt een nieuwe halen en die terug brengen

P.S. heb dit nu in xp gedaan omdat makkelijker voor me is om de plaatjes te knippen en plakken.... ziet er in vista bijna hetzelfde uit :)
Geluk
 
Laatst bewerkt:
Tja, bij mij ziet het er iets anders uit maar ik heb al die stappen gedaan. Verbinding kunnen maken maar niet met internet.
Heb alles ook overlopen met iem van Belgacom dus dat is ok.
http://tredosoft.com/node/26
Denk je dat die link bruikbaar is? Ik heb het geïnstalleerd maar het werkt niet maar het zou kunnen dat ik het niet goed gedaan heb; ga het nog ns bekijken...:ahhhhh:
 
Het enige wat ik me voor kan stellen is dat de mac adres van je modem door je provider niet toe gelaten wordt (doordat je herkend wordt door die mac) of dat de instellingen van de 2de plaatje (zie boven) niet goed zijn voor je provider.
De verbinding tussen modem en key komt goed tot stand?... heb je trouwens een Linksys usb adapter of een andere?
Ik heb alleen de Bekijk bijlage 273 voor de usb apparaatje geinstalleerd!
 
Laatst bewerkt:
Mac is het niet, ook de firewall niet.
heb de Linksys WMP54G en ik denk dus dat die niet compatibel is met de Vista 64bit alhoewel ze in de winkel (waar ik pc kocht) zeggen van wel.
Ofwel heb ik iets verkeerd gedaan bij de installatie..
 
Tja, ze vragen bij Linksys om de versie en die staat onder het apparatje en alleen de 4.1 heeft drivers voor vista!! en dan nog 32bit :(
Linksys
ik heb de WUSB54GP V.4, werd bij de modem geleverd
 
Laatst bewerkt:
Tja, ze vragen bij Linksys om de versie en die staat onder het apparatje en alleen de 4.1 heeft drivers voor vista!! en dan nog 32bit :(
Linksys
ik heb de WUSB54GP V.4, werd bij de modem geleverd
Hey Motom!

cool hoe je dat doet met die "gescheurde" cropping.

is het een tool in een programma?

of definieer je zelf de lijnen? En heb je dat tooltje dan voor mij?

Thx
 
Hey Motom!

cool hoe je dat doet met die "gescheurde" cropping.

is het een tool in een programma?

of definieer je zelf de lijnen? En heb je dat tooltje dan voor mij?

Thx
Hoi Antwanneke, 't is een programmatje (freeware ook nog :)
Hier kun je 'm af halen
'T is in engels, gewoon oopstarten en de icontje in je task balk (rechts) schaartje klikken dan kun je gewoon met de muis iets omcirkelen (linke muisknop), als je het los laat copieert ie dat naar je klemboard.... met shift kun je een window trekken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan