Varia VHS-banden op DVD zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb het programma KONIG usb 2.Video-Grabber aangeschaft en geïnstalleerd. Ik weet niet hoe het moet gebruikt worden en heb niets van informatie gevonden op het net. Zou er iemand mij kunnen helpen aub? Groetjes.
 
in het kort ..
je vhs player word verbonden met de grabber ..
de grabber sluit je aan de computer aan via de usb poort ..
je instaleert vervolgens eerst de software van deze grabber daarna pas zet je de vhs player aan en ook de grabber ..
*staat de vhs player niet aan verkrijg je een blanco schermpje van de grabber ..
bevind er een vhs tape in je vhs player dan zal de grabber een blauw of een ander gekleurt scherm weergergeven worden afhankelijk van je in Windows geselecteerde kleur instelling .
word de vhs player gestart dan zie je het filmpje afgespeelt worden in het schermpje van de grabber ..en tegelijkertijd word deze dan gedigitaliseerd..
 
Dat is een boterham waar je je kan aan verslikken. Zoiets via een site uitleggen, lukt niet.
Je zal het met de meegeleverde handleiding moeten doen.
Je mag gerust stellen dat je niet binnen de paar weken iets zult presteren die toonbaar is. Zo een programma vraagt goede kennis van wat er zo al moet gebeuren. Dus niet zomaar over en weer een paar lijntjes op papier zetten.
Begin dus maar te lezen met de computer bij de hand om stap voor stap u alles eigen te maken.
Het is enkel maar om de banden te kunnen over te zetten op dvd hoor Mik.
 
in het kort ..
je vhs player word verbonden met de grabber ..
de grabber sluit je aan de computer aan via de usb poort ..
je instaleert vervolgens eerst de software van deze grabber daarna pas zet je de vhs player aan en ook de grabber ..
*staat de vhs player niet aan verkrijg je een blanco schermpje van de grabber ..
bevind er een vhs tape in je vhs player dan zal de grabber een blauw of een ander gekleurt scherm weergergeven worden afhankelijk van je in Windows geselecteerde kleur instelling .
word de vhs player gestart dan zie je het filmpje afgespeelt worden in het schermpje van de grabber ..en tegelijkertijd word deze dan gedigitaliseerd..
Bedankt voor jou uitleg Qtex, morgen probeer ik het en ik hou je op de hoogte.
 
Ja Spippy, alles staat op de bijgeleverde cd. Mijn vraag was enkel of iemand mij op gang kon zetten om dit programma te gebruiken. Het is om de banden te kunnen over te zetten op dvd.

Maar dat staat allemaal in de handleiding en is nog in het Nederlands ook.
Ik denk dat niemand het beter kan vertellen zoals het in de handleiding staat vermeld.
Snap je iets niet dan blader je een paar pagina's terug en begin weer overnieuw met lezen tot het wel duidelijk is.
 
Maar dat staat allemaal in de handleiding en is nog in het Nederlands ook.
Ik denk dat niemand het beter kan vertellen zoals het in de handleiding staat vermeld.
Snap je iets niet dan blader je een paar pagina's terug en begin weer overnieuw met lezen tot het wel duidelijk is.
De handleiding om te installeren heb ik hoor, maar de gebruiksaanwijzing van het programma is nergens te vinden. Ik zal eens de raad van Qtex volgen.
 
Sorry Skipy, we zijn totaal fout bezig; we begrijpen elkaar niet. Ik zal de uitleg van Qtex volgen.
@bernard Ik moet zeggen dat ik je ook niet snap ... je ontbreekt de handleiding en je wil weten hoe het werkt.
Skippy stuurt je in zijn post #18 de handleiding maar je bekijkt dit zelfs niet en downloadt ze niet.
Qtex probeert je dan in het kort op weg te zetten, maar natuurlijk is de handleiding beter ...

Waarom blijf je zo koppig weigeren de oplossing te aanvaarden én de handleiding gewoon te lezen ?
We staan hier raar te kijken als er vragenstellers zijn die niet willen geholpen worden ...
 
OK prima, maar in bericht 18 staat de handleiding van het programma.
Ik kan zien dat het pdf nog niet één keer is gedownload dus zoek het dan zelf maar uit.

Goedenavond.
Sorry Spipy, ik dacht dat het uitleg was om te het programma te downloaden. Ik heb het nu gedownload en zal het morgen bekijken. Nogmaals sorry en bedankt. Ik hou je op de hoogte.
 
@bernard Ik moet zeggen dat ik je ook niet snap ... je ontbreekt de handleiding en je wil weten hoe het werkt.
Skippy stuurt je in zijn post #18 de handleiding maar je bekijkt dit zelfs niet en downloadt ze niet.
Qtex probeert je dan in het kort op weg te zetten, maar natuurlijk is de handleiding beter ...

Waarom blijf je zo koppig weigeren de oplossing te aanvaarden én de handleiding gewoon te lezen ?
We staan hier raar te kijken als er vragenstellers zijn die niet willen geholpen worden ...
Philip, dit gaat wel niet over koppigheid hoor! Dit gaat over een misverstand.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan