Cees Medema
je noemt je pc’s pc1 en pc2 dit is dan enkel dat je het jezelf gemakkelijk wilt maken ...
indien er een lokaal account gebruikt word dient men ook hier een wachtwoord in te stellen ..
werkwijze op pc1 (indien deze een desktop zou zijn )
open de verkenner ..en rechts klik op de C
kies eigenschappen en open de tap “ Delen “
klik verder op “Geavanceerd delen “ en zet nu het vinkje aan bij “deze map delen “
bij sharenaam word de C vermeld en hier dien jij je “gebruikersnaam” in te geven ..
ook ga je het aantal gebruikers beperken ( zelf heb ik hier deze tot 1 gebruiker beperkt ).
daarna klik je op “toepassen” en “ok “ en daarna op “sluiten “
klik nu met rechts op het “Netwerk” icon links in de verkenner ...en kies daar “NetwerkVerbinding maken “
opmerking indien er al een netwerkverbinding is dien je deze eerst te verbreken en de verkenner opnieuw te starten .
er van uit gaande dat je dus op NetwerkVerbinding maken geklikt heb en daar dus de wizard van te zien krijgt ..
dien je dus in het venster het volgende in te geven .. \\DESKTOP-PC2\**gebruikersnaam (vervang gebruikersnaam door je eigen gebruikersnaam )
**tevens dien je de 2 regels aan te vinken ..
vervolgens klik je op voltooien ..
nu springt er een schermpje op waar jij dus je gebruikersnaam en wachtwoord dient in te geven ter bevestiging en indien deze aanvaard worden dan word er een netwerk verbinding aangemaakt naar PC2
**is PC2 een laptop dien je dus LAPTOP of Notebook te vermelden..
** dit kan ik niet nagaan daar ik géén laptop gebruikt.. !
dezelfde handeling doe je op PC2 maar dien je in het venster bij NetwerkVerbinding maken dus de gegevens van PC1 in te geven …
**duidelijker kan ik het je niet uitleggen ..