Hardware Uitbreiding PC met extra PCI kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, ik heb een desktop met een AS Rock moederbord B85M Pro4 en ik zou het willen uitbreiden met extra USB aansluitingen.
Kan ik hier een PCI card aan toevoegen. PC met W11 pro

Pcie Naar Usb 3.2 Gen 2 Kaart Met 20Gbps Bandbreedte 5-Poort (3X USB-A -2X USB-C) converter Pcie Splitter Voor Windows 10/8​


Groetjes
 
Net eens bezien maar vindt geen info over gebruikte chip. Opgegeven ondersteuning is tot windows 10.
Wil niet zeggen het niet zal werken onder Windows 11, zal wrs wel OK zijn maar mss best eens informeren?

De B85M Pro4 heeft 2 PCIe sloten. Als je een VGA kaart gebruikt is het onderste enkel x4, ondaks de full connector.
Kaart is ook PCIe 4, zou moeten werken.
Zeker weet je het pas als je ze getest hebt maar gezien USB(-C) een standaard is...
 
De max. snelheid van gegevensoverdrachtsnelheid op een pci 3 aansluiting ga je nooit halen
De doorvoersnelheid van PCIe 3.0 bedraagt 1 GB per seconde per lane, wat een totale gegevensoverdrachtsnelheid of bandbreedte oplevert van maximaal 32 GB/s in totaal. PCIe 4.0 verdubbelt de doorvoersnelheid van 3.0 per lane, waardoor gebruikers een overdrachtssnelheid tot 64 GB/s krijgen.
 
Èn die externe is ook USB3 of USB-C? Anders heeft het weinig zin.

Trouwens, dat moederbord heeft ook al 2 USB3 aansluitingen. Die 2 links van de netwerk aansluiting, blauwe connector.
Op het moederbord zit ook nog een USB 3 header. Als je kast een USB 3 aansluiting heeft, die verbinden of een hubje vooraan in een FDD of CD/DVD slot.
Ik zou daar eerst op testen, die zal ook al een pak sneller zijn als je externe HDD ook USB 3 is. Als het een USB-C is dan een USB3 naar USB-C kabel gebruiken.
Asrock B85M Pro 4 - marked.PNG
 
Laatst bewerkt:
Dus het is zeker de moeite om degelijke kaart te installeren.
Ik maak mijn back-up naar een externe schijf en een full back-up neemt nogal wat tijd in beslag.
NOPE, niet de moeite.

USB3.2 of USB-C gaat met een HDD niet sneller werken dan USB 3.0, wat je al hebt.

Heb een vermoeden het een andere oorzaak zou kunnen zijn maar dan zou ik eerst graag onderstaande info hebben:

Welke snelheden haal je?
Welke schijf, merk, model, typenr,capacteit, ouderdom is het?
Hoe heb je ze gebruikt? Schrijven, wissen, schrijven, wissen... of... ?
Heb je nog een andere externe USB3 schijf die je eventueel kan leegmaken?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan