Linux / Unix ubuntu 24

Hallo, allereerst vind ik het erg vervelend jullie met mijn vraag te belasten
heb Ub al sinds de versie 12 nu dus 24
ondervind klein technisch probleem met software en ga advies halen bij het forum maar tevergeefs ik kan niet registreren krijg ook geen email als bevestiging
hopeloos radeloos
heb met nieuw emailadres en wachtwoord opnieuw geprobeerd hopeloos

Ik weet niet waarom of hoe, heb nooit een probleem gehad met inloggen en nu dit

Het is vervelend maar ik zag geen andere mogelijkheid dan jullie aan te schrijven. Hopelijk kunnen jullie me helpen
Alvast hartelijk dank Guido (of odigo)

met dank aan jullie
Ja inderdaad Ub forum (steeds gebruikt door in te loggen enz) , geen mails in spam mbt inlogactie gekregen
in heb wel in 'snap' volgende melding : 'dashboard.snapcraft.io (production services) is down en snap downloads is down
maar heb geen flauw idee wat dit betekent
enfin, we zien wel, hoop doet leven
tot dan Guido

IPv6 uitschakelen, die is bij mij in Zorin (ook ubuntu gabaseerd) soms de oorzaak waarom er iets niet lukt.
sudo sysctl -w net.ipv6.conf.all.disable_ipv6=1
sudo sysctl -w net.ipv6.conf.default.disable_ipv6=1
sudo snap refresh
Hopelijk werkt dit bij u ook.

IPv6 uitschakelen, die is bij mij in Zorin (ook ubuntu gabaseerd) soms de oorzaak waarom er iets niet lukt.
Dan moet er toch bij die systemen die men bezoekt iets mis zijn of slecht geconfigureerd. Want normaliter leidt dit niet tot problemen.
Zeker niet met e-mail naar bijv. een Gmail adres (vermits dat als test gebruikt wordt).
Maar proberen kost niks.

Ben dus heel benieuwd of dit gaat helpen, ik twijfel daar behoorlijk aan als het om emails gaat naar partijen als gmail. Dat zou je eens kunnen proberen @odigo of dat werkt
maar tevergeefs ik kan niet registreren
Wat bedoel je hier precies mee. Is het alleen dat je geen bevestigingsmail krijgt, of gaat er al iets mis tijdens het invullen van de gegevens?
En zo ja, wat gaat er dan precies mis?

Jammer dat die gasten geen contact mail adres hebben.

@Black Tiger , met mail heb ik dit inderdaad nog nooit gehad. Maar wel met updaten in terminal venster dat ik er geen verbinding kon ontstaan. Dit dan aangepast en het werkte toen wel. Maar baat het niet, schaad het niet evenmin. Linux heeft ook zo zijn nadelen, net als Windows die ook ondervindt. Maar Windows doet bij mij nog steeds dom. Hij vriest tijdens het gebruik. Dus is het momenteel enkel Zorin, en ben tot op heden wel blij ermee. Nu en dan en steeds minder iets dat ik moet ontdekken of bv Whatsapp die via app niet goed werkt, maar de web versie werkt perfect. Omzetten naar PDF was ook zo iets dat niet zonder stoot of slag kon. Maar je krijgt uiteindelijk wel alles werkend en eens het gewerkt heeft, blijft het werken. Dus de omschakeling terug naar Windows is hoe langer hoe minder iets dat in mij opkomt. Gamen lukt zelfs erg goed, iets wat ik niet dagelijks doe, maar af en toe wel eens, in het begin starte ik mijn Windows dan op in plaats van Zorin en nu ook niet meer nodig dankzij Steam.

Terug
Bovenaan