Video Streaming tooltje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weet iemand een gratis tooltje om Belgische tv-programmas (VTM, GoPlay) te downloaden. Ik heb wel vpn met ip-adres in België.
Met Ant video donwloader lukt het mij niet (of ik doe iets fout).

Joshua2
 
Er zijn manieren. Alles wat je binnenkrijgt kan je in principe ook opslaan. Als je bijvoorbeeld een videokaart hebt die h264 kan coderen, in combinatie met OBS Studio (gratis), kan je een video stream opnemen.

Neem daar als media source bijvoorbeeld volgende URL (VTM HD);

En opnemen maar...

Eventueel ook te testen mbv VLC player - Open Network Stream (en vul bovenstaande URL in)

Dit is eigenlijk de manier dat je TV op je scherm komt... via die digitale bron. Vers van de pers dus :)

ps; die URL blijft niet oneindig geldig...
 
Uiteraard, opnemen van het scherm is mogelijk.
Maar de vraag ging over downloaden...

Het grote nadeel van alles wat streaming on the fly opneemt is dat het nét zo lang duurt als het programma zelf duurt en dat je er de tijd moet voor hebben en/of al meteen kijkt. Downloaden doen gebruikers net om het op een ander tijdstip, als ze meer tijd of zin hebben, te bekijken. En dat is fundamenteel anders hé ...
 
Die URL werkt zo maar niet bij iedereen. Ik zie dat de poort 8080 wordt gebruikt en die moet dan wel op je systeem ook zo geconfigureerd zijn en op de router correct geforwarded worden.

Dat is bij mij vb. niet het geval - klikken op de link doet dus niks.

uitleg lezen aub... die link werkt perfect! en zo zijn er nog veel trouwens :)
 
En om ff op die URL terug te komen. Want ik las net over die port forwarding etc. Die link is de/een bron URL van het VTM HD kanaal. Niets van mij persoonlijk. De "houdbaarheid" is daarbij echter beperkt... wat wel te verwachten is van zoiets.
Dit is de link/bron welke je te zien krijgt als je je TV opzet. De link welke je decoder gebruikt uiteindelijk. Meer is dat niet. Gewoon een digitaal signaal vezonden over internet.

ISP's bieden dat uiteindelijk ook commercieel aan (IP TV), aan hotels en ziekenhuizen etc. Die zitten natuurlijk niet te prullen met aparte decoders.
 
Zenderlijsten -> Kabel -> .m3u

Een bestand met de url en beschrijving/naam van het kanaal.
Verschillende IPTV apps/software werkt met zulke m3u bestanden. Dus een directe link kan je daar meestal maken naar deze online locatie.
Let wel, het zijn er veel! En velen werken ook niet. Waarschijnlijk source IP beperkingen op die kanalen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan