Opgelost Toevoegen ontbrekende extensie in Default apps

Status
Niet open voor verdere reacties.

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
Is er een mogelijkheid om een bestandsextensie (m.b. de .SRT extensie) toe te voegen in de lijst waar je default apps kan aanduiden per extensie ?
 
Oplossing
dan dien je deze waarschijnlijk zelf toe te voegen in het register..
HKEY_CLASSES_ROOT\.srt\OpenWithProgids waardenaam AppXw1x388s3vpv8nkc4v9cddd3b6fz92zby waardegegevens 00000000
Ashampoo_Snap_zondag 27 februari 2022_23h37m23s_002_.jpg
dan dien je deze waarschijnlijk zelf toe te voegen in het register..
HKEY_CLASSES_ROOT\.srt\OpenWithProgids waardenaam AppXw1x388s3vpv8nkc4v9cddd3b6fz92zby waardegegevens 00000000
Ashampoo_Snap_zondag 27 februari 2022_23h37m23s_002_.jpg
 
Oplossing
Zelf ondertussen gevonden ....

2022-02-28 09_00_09-Windows Sandbox.jpg


en daarna opent het bestand met Notepad ... zou nog graag andere keuze maken nl. mijn meer performante text editor maar dit is al iets !
 
ja, en dan komt het mooi in de lijst ... maar je hebt nog geen keuzemogelijkheid.
Door in de key zelf de waarde txtfile in de Default te zetten komt Notepad tevoorschijn.
 
maar een associatie is er dus niet ? dubbelklikken op een SRT levert geen opstart op dus ... ?
Ik heb ondertussen door te kijken bij andere extensies wel door hoe het min of meer werkt nl. door in de default van de key op zijn beurt te verwijzen naar een key in de aard van "VLC.srt", als die lager in de registry te vinden is, maar mijn editor (UltraEdit32) staat daar niet in dus hier stopt het ...

Toch bedankt.
 
nee een echte associatie zoals jij die bedoeld is er niet .. hoeft voor mij ook niet .
Volgens mij kan je een srt file openen en aanpassen met kladblok. Heb indertijd diverse ondertitels op die manier aangepast.
Je hoeft alleen op te letten dat je na opslaan de srt extentie behoud.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan