Windows 10 Tip om Windows 11 installatie te blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Wie liever Windows10 verder wil gebruiken en een update naar Windows11 wil blokkeren, kan dit (onder andere) doen met een ingreep in het register van Windows10.
Windows Update zal na de ingreep uitsluitend nog updates voor Windows10 aanbieden (nu 21H2 als laatste) en zal geen Window11 meer aanbieden;, ook niet bij het uitzetten van de PC.

De methode vergt slechts scherpe aandacht voor elk punt van het stappenplan HIER nauwkeurig en duidelijk uitgelegd.
De uitleg is in het Engels, maar het register is sowieso identiek. Het stappenplan is kort.

https://www.howtogeek.com/765377/ho...om-installing-on-windows-10/#autotoc_anchor_1
 
Misschien een eenvoudiger oplossing voor diegene die vertrouwd zijn met aanpassen van de Bios. Stel in de Bios the TPM instelling op Off, dan is de pc niet meer Windows 11 compatible en bijgevolg ook geen update naar Windows 11 wel naar Windows 10
 
BitLocker... als die aanstaat en in gebruik is, gebruikt die je TPM.
TPM uitzetten zonder de gevolgen te kennen zou ik ook niet aanraden.
gelukkig is ' Bitlocker ' enkel aanwezig in de ' Pro '-versies! gebruik ervan maken? kan leiden tot een hevige discussie van pro's en contra's.
bij mijn werkgever werd ik verplicht dit te gebruiken: was er niet echt een voorstander van .... soit 't is voorbij.
 
Waarom zou dat?
een vorm van ' galgen humor ' de vraagsteller van #8 kennend, denkt zijn systeem te verbeteren en breng zichzelf daarna dik in de problemen ....

1639504631340.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan