Tip om je pc makkelijker te beheren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antwanneke

Steunend lid
Vip Lid
we spreken hier vaak over commando's, services.msc, apparaatbeheer, instellingen van dit, en andere zaken die de meeste medium-techneuten wel verstaan, maar er zijn ook digibeten op de wereld.

WEL LAAT GOD TOT U KOMEN!

er bestaat al sinds vista een "Godmode" voor je computerbeheer!!

-Je maakt in de map waar je Godmode wilt kunnen openen een nieuwe map aan (bvb op bureaublad)
-Dit hernoem je naar GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
-Automatisch zal het document veranderen naar een map

LogoGODMODE.jpg

-hierin zit een zalige lijst van tweakingsopties van Microsoft zelf waar veel mensen veel te lang achter moeten zoeken


Handig voor iedereen, maar zeker voor mensen die wat moeite hebben met iets te vinden in het configuratiescherm
 
Laatst bewerkt:
Ben een anti-isme figuur...

Is gewoon een lijst van alles wat er in het configuratiescherm te vinden is in de diverse onderdelen en het zijn geen tweakopties.

Wil je tweaken?
Advanced System Tweaker
Je hebt er niets aan maar je bent lekker van de straat.
 
de Godmode is gewoon aanwezig op de Windows 10 pro of dit ook zo is in de home durf ik niet te zeggen .
via het oude configuratiescherm op te halen door in het zoekvenster een g te typen verschijnt aanstonds de Godmode welliswaar in een ander volgorde indien je de manier van Antwanneke gebruikt maar toch zijn beiden gelijk.

c9e0a90a8c-Ashampoo_Snap_2018.02.08_19h55m30s_001_.png
 
de Godmode is gewoon aanwezig op de Windows 10 pro of dit ook zo is in de home durf ik niet te zeggen.
Wel Qtex, ik heb het geprobeerd en het antwoord is ja. Ik heb een 32 bit pc en mijn mijn netbook draait op Win 10 Home.

godmode.jpg
 
is dat je oudste ...
(otp)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Godmode is er inderdaad al vanaf Vista voor alle Windows versies. Van Home tot Ultimate
Wat ik wel vreemd vind van Microsoft is dat het behoorlijk verstopt zit door zelf een koppeling aan te maken op het bureaublad met een behoorlijke karaktercombinatie. GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}

Heb de koppeling wel eens op mijn bureaublad gehad. Maar uiteindelijk weer verwijderd na een opruiming omdat ik daar toch nooit naartoe ging.
Voor velen zal het best wel handig zijn om alles gecentreerd binnen handbereik te hebben. Ik weet mijn wegen toch wel te vinden en heb het niet nodig.
 
volg je de juiste instructies?
je moet een nieuwe map maken en die hernoemen naar
Code:
GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
automatisch heb je dan toegang tot godmode.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan