Windows 10 Start menu aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

cvdw

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een poging gedaan om alle office programma's onder 1 map te brengen in het start menu - zie afbeelding:
1599123357997.png

Onder Microsoft Office 2016 zitten de gewenste snelkoppelingen.
Nu krijg ik in het menu start die zelf aangemaakte map niet te zien, die ervoor (Microsoft Games) en die erachter (...2016-hulpprogramma's) komen wel voor in het startmenu (de map Opstarten zie ik evenmin).
Kan iemand mij de verlossende tip geven om die map Microsoft Office 2016 zichtbaar te krijgen in het startmenu.
 
mijn hoofd systeem is de pro ..heb een virtuele W10 home opgestart en ook daar is het hier hetzelfde als bij de pro .. dus géén Start menu maar wel Menu start ..idem voor programma's
 
je versta me niet correct denk ik .. op de virtuele W10 home heb ik hetzelfde als hier op mijn hoofdsysteem "W10 pro " met name dezelfde map structuur als cvdw ..
*uw mappen structuur wijkt dus af ..
heb hier meerdere virtuele versies en alle mappen structuren zijn hier gelijk ..met name Menu Start en Programma's dus niet zoals bij u Start menu en Programs .
 
Ik heb intussen de test gedaan (office map hernoemd naar office-test)
Zie resultaat
:
1599334037040.png

Het staat er mooi zoals ik het zou willen.
Het mysterie blijft voor mij bestaan.
 
Ik heb nog dit gedaan: een nieuwe map gemaakt (office-2016) met daarin snelkoppelingen naar de office programma's
1599334321709.png

1599334383546.png


In het startmenu is deze map (office-2016) niet zichtbaar.
Nog wat snelkoppelingen toegevoegd.
1599334634025.png

De map blijft onzichtbaar in het menu start
1599334599334.png
 
Dus wat ik gemaakt hebt werkt wel en wat u maakt werkt niet.

Dan is mijn vraag: Hoe maakt u de linkjes ?
Uiteraard zijn er vele wegen die naar Rome leiden.
Probeer eens naar de juiste map in Program Files te gaan waar Office staat geïnstalleerd. ( Ik zal een print screen bijvoegen waar dit bij mij staat geïnstalleerd. )
Ga op een programmabestandstaan en dan rechtermuisklik en kies voor Kopiëren naar. Kies hier Bureaublad (snelkoppeling maken)
Als je dit dan dus bij Excel doet zoals in mijn print screen komt er een snelkoppeling op het bureaublad te staan.
Kopieer deze snelkoppeling in de door u gebruikte map in het Startmenu.

Als dit wel goed werkt, doe dit dan dus voor alles wat u in het startmenu wilt hebben. Eerst dus de koppeling naar het bureaublad maken en daarna deze naar de juiste map kopiëren in het Startmenu.

Als dit bij u niet goed werkt dan weet ik het niet verder meer.
Hier werkt dit wel en als ik dit dan inpak en op het forum plaatst en u download dit dat werkt dit bij u ook goed.


Office 3.jpg
 
En .... het werkt niet. Met alle ontvangen suggesties heb ik getest maar jammer genoeg komt het menu nog altijd niet te voorschijn.
Zijn er nog andere suggesties/mogelijkheden ?
 
@Skippy aangezien uw mappen structuur verschilt tenopzichte van mij en cvdw heb ik eerder een vermoeden dat dit te weiten zo kunnen zijn van uit een upgrade W7 naar de W10 m.a.w. je heb nooit een verse installatie gehad of gedaan van de W10 ... kun je dit bevestigen ...anders kan ik niet verklaren waarom deze mappen structuur bij u zo verschillend is als bij cvdw of bij mij .
 
@Skippy aangezien uw mappen structuur verschilt tenopzichte van mij en cvdw heb ik eerder een vermoeden dat dit te weiten zo kunnen zijn van uit een upgrade W7 naar de W10 m.a.w. je heb nooit een verse installatie gehad of gedaan van de W10 ... kun je dit bevestigen ...anders kan ik niet verklaren waarom deze mappen structuur bij u zo verschillend is als bij cvdw of bij mij .
Hier ook verschil. Mijn Windows 10 versie op mijn hoofd pc is een kale installatie en is zoals bij u.
De print screens van mij in dit topic zijn van mijn test pc. Hier stond in het verleden een Engelstalige Windows 7 versie op die later aangepast is naar een Nederlandse versie. Deze test pc is afgelopen winter ge-update met de mediacreation tool naar Windows 10.
 
Hier ook verschil. Mijn Windows 10 versie op mijn hoofd pc is een kale installatie en is zoals bij u.
De print screens van mij in dit topic zijn van mijn test pc. Hier stond in het verleden een Engelstalige Windows 7 versie op die later aangepast is naar een Nederlandse versie. Deze test pc is afgelopen winter ge-update met de mediacreation tool naar Windows 10.
das dus al een bevestiging waarom dat jouw mappen structuur op de door u gebruikte test pc anders is ..
ben ervan overtuigd dat indien jij nu op je hoofd pc hetzelfde tracht te bewerkstelligen dat dit ook niet lukt .. ( of je het probeert is geheel aan u om dit te beslissen )
 
das dus al een bevestiging waarom dat jouw mappen structuur op de door u gebruikte test pc anders is ..
ben ervan overtuigd dat indien jij nu op je hoofd pc hetzelfde tracht te bewerkstelligen dat dit ook niet lukt .. ( of je het probeert is geheel aan u om dit te beslissen )
Ja hoor, dat lukt zonder problemen.
Het blijkt dus niet uit te maken hoe de mappen structuur is.
Wat ik op mijn test pc gemaakt had met de vreemde mappen structuur werkt goed bij cvdw met een andere mappen structuur. Zie antwoord #20
 
juist maar in bericht 21 geeft hij aan dat wat hij aanmaakte niet te voorschijn komt .. dus waarschijnlijk doet hij toch iets verkeerds .. ik hou me hier verder vandaan aangezien ik géén MS Office gebruikt ..
 
Het blijft raadselachtig. Ik heb hierbij de "eigenschappen" van 2 werkende links. Zoals je kan zien, is de locatie hier als "programs" weergegeven hoewel via de verkenner er programma's staat. Mijn versie is een native windows 10 home versie (geen upgrade).
Ik krijg bij mijn link nog een extra tabblad "compatibiliteit.
Links is de link van Skippy, rechts die van mij

1599413566560.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan