Windows 10 Start menu aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

cvdw

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een poging gedaan om alle office programma's onder 1 map te brengen in het start menu - zie afbeelding:
1599123357997.png

Onder Microsoft Office 2016 zitten de gewenste snelkoppelingen.
Nu krijg ik in het menu start die zelf aangemaakte map niet te zien, die ervoor (Microsoft Games) en die erachter (...2016-hulpprogramma's) komen wel voor in het startmenu (de map Opstarten zie ik evenmin).
Kan iemand mij de verlossende tip geven om die map Microsoft Office 2016 zichtbaar te krijgen in het startmenu.
 
Als ik enkel naar de laatste post hier kijk zie ik toch wel een verschil. Je eigen link verwijst nl. naar een exe-bestand en dat werkt inderdaad.

Het eigenaardige van Office toepassingen is nu eenmaal dat die NIET opgestart worden met een verwijzing naar een exe-bestand. Dat gebeurt door middel van een soort 'pseudoniem' dat bij de installatie van Office ergens in het register wordt geschreven. Als je dus de bestaande en werkende 'koppeling' uit je startmenu, zoals bij de installatie geplaatst, gewoon naar een andere folder sleept zou het moeten werken. Maar zelf een nieuwe koppeling of shortcut aanmaken werkt niet omdat dit in tegenspraak zou zijn met de instellingen van het register.
 
dat is het ... hier werkt het nu ook op de manier uitgelegd hier boven ..welliswaar gebruik ik MS Office niet maar ook de door mij gebruikte Office suite gebruikt een soort van "pseudoniem" en ja ik diende hier de bestaande en werkende koppeling te gebruiken .
 
Ook eens geprobeerd met een zelf aangemaakte map "Microsoft Office 2019 en daarin gewoon Access geschoven" en dat lukt heel eenvoudig en het werkt nog ook !

Aantekening 2020-09-07 080741.jpg
 
Beste Philip, ik had dat min of meer reeds geprobeerd (de bestaande link gekopieerd naar een nieuwe map). Ik had er geen succes mee.

Ik heb net de laatste manier geprobeerd (namelijk het verplaatsen van de bestaande shortcuts) en dit werkt !!
Er blijven toch nog wat vraagtekens over bij mij (bv ik had dit verplaatsen daarstraks eerst gedaan in een map met een andere naam. Succes! Daarna heb ik die map hernoemd. Gevolg was dat ik de oorspronkelijke naam bleef zien. Ik heb ze dan maar gewist (nadat ik de shortcuts terug verwijderd had) en een nieuwe map gemaakt met het goede gevolg).
't Is opgelost maar er blijft toch iets knagen - 't zou dus inderdaad iets met het register te maken kunnen hebben ??

1599459962072.png
 
Bij werkt het als ik de verzamelmappen plaats onder

c:\Users\Andre\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Office 2019\

en niet als ik die map onder

c:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\

plaats
1600064380369.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan