Windows 10 Start menu aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

cvdw

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een poging gedaan om alle office programma's onder 1 map te brengen in het start menu - zie afbeelding:
1599123357997.png

Onder Microsoft Office 2016 zitten de gewenste snelkoppelingen.
Nu krijg ik in het menu start die zelf aangemaakte map niet te zien, die ervoor (Microsoft Games) en die erachter (...2016-hulpprogramma's) komen wel voor in het startmenu (de map Opstarten zie ik evenmin).
Kan iemand mij de verlossende tip geven om die map Microsoft Office 2016 zichtbaar te krijgen in het startmenu.
 
open de map Menu start en je zou de map programma's vermeld moeten zien ..kijk verder in deze en je zou vervolgens de map "opstarten " moeten zien ..
plaats in deze map opstarten de snelkoppelingen van de toepassingen die jij vervolgens gestart wilt hebben met het opstarten van de Windows .

zo heb ik als proef hier de adobe photoshop ellemens 7 snelkoppeling toe gevoegd aan deze map opstarten en zodoende word deze ook vermeld in de lijst bij start ..

Ashampoo_Snap_donderdag 3 september 2020_11h13m00s_001_.jpg


*na verwijdering uit de map "opstarten " verdween deze weer uit de lijst bij start .
 
Beste Qtex, dank voor de snelle reactie maar dit was niet mijn vraag (programma's via "opstarten" op te starten).
Ik wil een aantal office programma's (Word, Excel, ...) onder 1 map zien in het startmenu, namelijk "Microsoft Office 2016" - zie screenshot.
Ik heb die map aangemaakt- met de nodige shortcuts eronder, maar de map zelf is niet zichtbaar in het startmenu. Hoe krijg ik die wel zichtbaar ?
 
Ik ben nog wat verder aan het experimenteren geslagen. Ik heb een nieuwe map aangemaakt in de map programma's (c:\program data\Microsoft\windows\Menu Start\Programma's).
In deze map heb ik enkele snelkoppelingen geplaatst, eentje van een zelf geïnstalleerd programma en twee verwijzend naar office toepassingen.
In het startmenu zie ik de nieuw aangemaakte map met daaronder 1 programma, namelijk dat zelf geïnstalleerd programma. De office links zie ik niet.
Kan iemand hiermee verder om mij te helpen?
 
Ga eens naar de map op de C schijf ProgramData
En dan Microsoft en daarna Windows en daarna Start Menu en Programs

Maak daarin een map Microsoft Office. Daarna is deze nog niet te zien via het Start Menu. Deze zou als het goed is pas te zien zijn als je in deze nieuwe map Microsoft Office bestanden of koppelingen of mappen gaat zetten en maken.
 
Beste Skippy
Dank voor jou reactie, maar dat is net wat ik zelf gedaan had. Het eigenaardige is dat ik dat ene programma zie terwijl de office programma's niet getoond worden (zie figuren)
1599136981612.png

1599137014561.png
 
via verkenner - deze structuur aangemaakt:
1599140170640.png


1599140218780.png


1599140261259.png

wat nu in het menu start getoond wordt:
1599140333275.png


Die beide programma's (Speccy en vlc.exe) zitten in een verschillende map ! En zoals je kan merken zijn de andere programma's niet zichtbaar.
 
En er klopt in uw afbeeldingen iets niet. Vergelijk de 2 afbeeldingen maar eens. Er is een map Microsoft Office 2016 - test in de ene afbeelding en in de andere afbeelding staat Microsoft Office test 3

Verschillende mappen dus en dan werkt het niet.



Hier werkt het wel.
Het verschil dat ik bij u en mij zie staan is de map Programma's. Bij mij heet deze Programs.
Heeft u die map Programma's zelf gemaakt ??

Office 1.jpg


Office 2.jpg
 
Mijn afbeeldingen kloppen wel. Ik heb een mappenstructuur aangemaakt als volgt (kwestie van wat testmateriaal te hebben):
....\Menu Start\Programma's\Microsoft Office test 3\Microsoft Office 2016 - test\
Onder de map Microsoft Office test 3 staat een submap "Microsoft Office 2016 - test" en 4 shortcuts naar programma's.
Onder de submap "Microsoft Office 2016 - test" staan 2 shortcuts
In het eindresultaat zie ik maar 2 programma's staan. (de andere 4 zijn foetsie)
Ik had, net als bij u, een ander resultaat verwacht. Vandaar de vraag op dit forum.

PS die map Programma's heb ik niet zelf gemaakt en ik werk met Windows10 Home
 
Doe mij dan eens een lol en pak dit uit en zet de map Office met de twee linkje in de map Programma's op uw pc.
Kijk daarna onder de startknop of daar een map Office aanwezig is met daarin de twee linkjes. Kijk ook of de linkjes werken. Het kan gebeuren dat de linkjes niet werken als u een aangepaste Office installatie heeft gedaan en Office in een andere map staat geinstalleerd.
 

Bijlagen

  • Office.rar
    1.4 KB · Weergaven: 83
wat me hier zo opvalt is dat zowel hier bij mij als bij cvdw gesproken word over de map "Programma's" en de map "Menu Start" terwijl bij Skippy gewoon de map "Programs"en de map "Start Menu" vermeld staat .. nogthans gebruiken we alle 3 de Windows 10 versie 2004
*denk niet dat dit mogelijk de oorzaak is waarom het bij Skippy lukt en bij cvdw niet .
ik zelf heb géén Microsoft office ingebruik ..
 
Ik gebruik de Windows Pro versie en heb al vele jaren geen Home versie in gebruik.
Het zou kunnen dat Home een andere mappen structuur gebruikt ?? Helaas kan ik dit niet controleren.

Maar bij cvdw met z'n Home versie ziet het er anders uit dan mijn Pro versie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan