stalking

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Ik heb een Motorola G5 S,een goed toestel, ik heb vandaag zeker 8 privé nummers gekregen en die belden telkens maar 2 keer, had nog geen tijd om op te nemen.
Is dat ergens een instelling dat je privé nummers kort kunt laten bellen of is dit een bedrijf die je belt voor een marktonderzoek maar die zouden toch langer moeten laten bellen
of is het een stalker?
weet iemand raad?
thanks,

Ed
 
Dat "kort" bellen is enkel bedoelt om u te (uit nieuwsgierigheid) te laten terugbellen waarna u naar een duur betaalnummer wordt omgeleid.
 
Nee je kan daar helaas niets tegen doen. Vooral niet terug bellen. Het heeft trouwens helemaal niets met je toestel te maken. Die afpersers hebben u nummer bemachtigd. En dat is u probleem. Daar valt nu achteraf niets meer aan te doen behalve veranderen van nummer, of enkele weken geduld hebben. Dat stopt vanzelf.
 
had hem vandaag bij zijn lurven, het was een bedrijf dat energiekosten met elkaar vergelijkt, hij belde, telefoon lag naast me en had hem direct opgenomen, toeval, het gsm nummer stond erop, had waarschijnlijk een geregistreerde genomen van het bedrijf;
Heb mij een account aangemaakt op "bel me niet meer" al mijn nummers, vast en de gsm van mij en mijn vrouw erin gezet en geregistreerd.
Als je nog zo'n enquête bureau aan de lijn hebt staat er op de site nog een link om hem aan te geven, daar kunnen ze voor gestraft worden,
hier is de link

https://www.belgium.be/nl/nieuws/2017/bel_me_niet_meer_lijst

ik weet niet of dit voor Nederland ook zo iets op de markt is, ben blij dat het opgelost is,
misschien heb je hier ook iets aan gehad,
thanks iedereen.

ed
 
Al onze nummers heeft mijn vrouw enkele jaren geleden ook daarin gestoken. maar af en toe komen er toch nog telefoontjes door hoor.
 
mdc1756;n235481 zei:
had hem vandaag bij zijn lurven, het was een bedrijf dat energiekosten met elkaar vergelijkt, hij belde, telefoon lag naast me en had hem direct opgenomen, toeval, het gsm nummer stond erop, had waarschijnlijk een geregistreerde genomen van het bedrijf;
Heb mij een account aangemaakt op "bel me niet meer" al mijn nummers, vast en de gsm van mij en mijn vrouw erin gezet en geregistreerd.
Als je nog zo'n enquête bureau aan de lijn hebt staat er op de site nog een link om hem aan te geven, daar kunnen ze voor gestraft worden,
hier is de link

https://www.belgium.be/nl/nieuws/2017/bel_me_niet_meer_lijst

ik weet niet of dit voor Nederland ook zo iets op de markt is, ben blij dat het opgelost is,
misschien heb je hier ook iets aan gehad,
thanks iedereen.

ed

Met deze site ben je weinig hoor. Je moet inloggen en kan niet registreren. Wil je registreren, dan moet dat met een bedrijfsnaam.
 
ik kon gewoon inloggen, raar dat jij dit niet kunt, ben je misschien van Nederland?
Geen verwijt hoor.


ed
 
mdc1756;n235500 zei:
ik kon gewoon inloggen, raar dat jij dit niet kunt, ben je misschien van Nederland?
Geen verwijt hoor.


ed

Neen, ik ben niet van Nederland. Alhoewel, er is niets mis met Nederlanders. Als ik probeer te registreren, kom ik dan op een firma uit. Verder gaan, gaat naar de Belgische pagina in te loggen met de id pas.
Maar daar staat dan niet de link om aan te geven.
Zelf reageer ik op dergelijke telefoontjes met duidelijk te zeggen dat ik wil dat hun belletjes stoppen naar mij en dat ik weet dat ik daar recht op heb als consument. Dit helpt zeker al voor de meeste gevallen.
Anders kan er klacht ingediend worden bij de FOD. (uiteraard voor de Belgen onder ons)
 
mdc1756;n235481 zei:
had hem vandaag bij zijn lurven,
Heb mij een account aangemaakt op "bel me niet meer" al mijn nummers, vast en de gsm van mij en mijn vrouw erin gezet en geregistreerd.

er klopt iets niet van wat jij daar beweert ..dit omdat het hier al helemaal niet mogelijk was om ook een gsm nummer in te geven daar er maximaal maar 10 cijfers worden aanvaard en standaard het zone nummer al vermeld word …
 
Mik;n235504 zei:
Neen, ik ben niet van Nederland. Alhoewel, er is niets mis met Nederlanders. Als ik probeer te registreren, kom ik dan op een firma uit. Verder gaan, gaat naar de Belgische pagina in te loggen met de id pas.
Maar daar staat dan niet de link om aan te geven.
Anders kan er klacht ingediend worden bij de FOD. (uiteraard voor de Belgen onder ons)

awel Mik dit is dan ook https://www.dncm.be/nl/ waar je je kunt registreren en begrijp al niet dat jij doorgelinkt word naar een firma ...ook inloggen met de ID was hier dus niet nodig ..
 
kunt de gij Mik ook een gsm nummer toevoegen ..hier dus niet ..en dit terwijl mdc1756 beweert dat het hem lukte ..
 
Qtex;n235510 zei:
kunt de gij Mik ook een gsm nummer toevoegen ..hier dus niet ..en dit terwijl mdc1756 beweert dat het hem lukte ..

Inderdaad, is me ook gelukt. Let wel, je kan maximaal 10 cijfers toevoegen.
Zoals +32 123456789 Dus een gewoon gsm nummer met Belgisch nummer +32 en dan de provider zonder de 0 gevolgd door de 6 cijfers van Uw nummer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan